2023-12-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Är det någon som fått sina beställningar beslagtagna senaste 1-2 veckorna eller har dom kommit fram? Känns inte som dom har nån insats mot ”knarkbrev” har inte märkt av nåt iaf
Ja, för nån vecka sen. En beställning från fs. Istället för varorna låg ett brev att det innehöll misstänka
varor och om jag inte hörde av mig skulle varorna förverkas...
Citera
2023-12-05, 17:36
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Ja, för nån vecka sen. En beställning från fs. Istället för varorna låg ett brev att det innehöll misstänka
varor och om jag inte hörde av mig skulle varorna förverkas...

Så det vadderade kuvertet, eller hur det nu skickades, kom fram innehållandes en lapp från "polisen"? Knappast något polisiärt förfarande.
Citera
2023-12-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Så det vadderade kuvertet, eller hur det nu skickades, kom fram innehållandes en lapp från "polisen"? Knappast något polisiärt förfarande.
Detta är något även jag reagerat över, varför skulle polisen först beslagta brevet, öppna det och analysera innehållet samt dokumentera/fotografera, skriva en anmälan samt infobrev om att en försändelse blivit beslagtagen för att sedan stoppa ned brevet i samma kuvert som man precis öppnat och sen bara låta den gå vidare i postgången?
Man brukar ju normalt sett på ett brev, i polisens egna kuvert, hemskickat om man ska bli delgiven t.ex?

Näe, det känns som att någon/några vendors eller postnords egna anställda har lyckats lura skiten ur folk genom att låtsas som att brevet blivit beslagtaget, utan att polisen varit inblandade..

Hur har dessa försändelser sett ut? Har det vadderade kuvertet varit igentejpat? Eller hur har polisen fått ur innehållet och bytt ut det mot ett brev?
Tror ni att livet är som på film och att ni blivit utsatta för en kontrollerad leverans (bevisprovokation)?
Jag hade iaf inte tagit ett sådant brev på allvar, det är ju inte direkt så att snuten släpar med sig en rad utredare, datorer, skrivare och sätter sig på en postterminal för att kunna stoppa lite brev, själva kuvertet är ju också en del av bevisningen mot dig, så det skulle ju vara idiotiskt av polisen att skicka iväg det till er och bara behålla innehållet..
Citera
2023-12-05, 17:59
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Finns den nån här i tråden som har varit med om att försändelsen har kommit å det verkar som om det har markerats (gjort hål)?
Citera
2023-12-05, 19:14
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Detta är något även jag reagerat över, varför skulle polisen först beslagta brevet, öppna det och analysera innehållet samt dokumentera/fotografera, skriva en anmälan samt infobrev om att en försändelse blivit beslagtagen för att sedan stoppa ned brevet i samma kuvert som man precis öppnat och sen bara låta den gå vidare i postgången?
Man brukar ju normalt sett på ett brev, i polisens egna kuvert, hemskickat om man ska bli delgiven t.ex?

Nej, tror man verkligen att polisen delger misstanke via en lapp i den ursprungliga drogförsändelsen så är det kanske dags att sluta med drogerna...
Citera
2023-12-05, 22:17
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Jag vet om åtminstone tre personer vars beställningar inte kommit fram, alla har beställt från olika
vendors på flugsvamp och archetyp.

Jag känner en som förlorat ett paket under den period som kontrollerna sägs ha pågått, slutet av Oktober till första veckorna i November. Denne har dock inte fått varken brev eller samtal från grisen ännu.
Citera
2023-12-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Jag känner en som förlorat ett paket under den period som kontrollerna sägs ha pågått, slutet av Oktober till första veckorna i November. Denne har dock inte fått varken brev eller samtal från grisen ännu.

grisigt värre.
Citera
2023-12-06, 00:41
Medlem
tainus avatar
Vad menar du med att använda kort? Alltså att dom kommer kunna se att jag har swishat? Enda swisharna gjorda i koppling med att köpa min krypto har varit till privatpersoner.

Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Förneka, säg att någon har använt ditt kort utom din vetskap.
Citera
2023-12-06, 23:57
Medlem
Citat:

Citat:
Nej, tror man verkligen att polisen delger misstanke via en lapp i den ursprungliga drogförsändelsen så är det kanske dags att sluta med drogerna...

Du låter som en anställd på Postnord som försöker lite för hårt att låtsats som ingenting. Har du läst tråden eller ville du bara klanka ner lite på easy targets?`

Självklart handlar det om en "skriftlig varning" för att skrämma upp folk att inte lägga fler beställningar. Beror ju såklart på hur stora beställningar det har varit. Om någon fått ett större paket beslagtaget så tror jag inte denne skulle sitta och skriva om det på flashback, lär förmodligen ha en aning mer att tänka på.
Citera
2023-12-07, 10:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnes7k
Du låter som en anställd på Postnord som försöker lite för hårt att låtsats som ingenting. Har du läst tråden eller ville du bara klanka ner lite på easy targets?`

Självklart handlar det om en "skriftlig varning" för att skrämma upp folk att inte lägga fler beställningar. Beror ju såklart på hur stora beställningar det har varit. Om någon fått ett större paket beslagtaget så tror jag inte denne skulle sitta och skriva om det på flashback, lär förmodligen ha en aning mer att tänka på.

Jag är en postanställd som försöker med vad? Någon skämtar med er aprillo.

Kan vi få en bild på denna skarpladdade varning?
Citera
2023-12-07, 12:28
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag är en postanställd som försöker med vad? Någon skämtar med er aprillo.

Kan vi få en bild på denna skarpladdade varning?

Det låter som ett rimligt förfarande. Istället för att skapa massa utredningar som ändå kommer läggas ned. Så är detta ett helt klart mer ekonomiskt och smidigt förfarande. De flesta får sig nog en tankeställare innan dom gör en till beställning. Sedan fortsätter någon beställa så kommer det självklart öppnas en polisär utredning. Då har dom även mer att gå på.
Citera
2023-12-07, 13:58
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det låter som ett rimligt förfarande. Istället för att skapa massa utredningar som ändå kommer läggas ned. Så är detta ett helt klart mer ekonomiskt och smidigt förfarande. De flesta får sig nog en tankeställare innan dom gör en till beställning. Sedan fortsätter någon beställa så kommer det självklart öppnas en polisär utredning. Då har dom även mer att gå på.

Ja, för att den hederliga drogförsäljaren skulle göra en utdragen exit scam är ju helt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in