Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Nej det är inte skitsnack. Varför är du så jävla rädd för att det skulle kunna vara så?
Jag är inte "rädd" för att "det skulle kunna vara" så, jag bara anser att blotta tanken på hypitesen är larvig då det inte finns någonting i verkligheten som stödjer den.
Citat:
Vad menar du skulle hända. Människan har uppenbart överlevt i över 200.000 år TROTS att rätt mycket styrts av våra gener snarare än "socioekonomiska faktorer"...
Det fick människan att överleva var hennes förmåga att anvönda sitt förnuft och fria vilja. Det är dessa två faktorer som utmärker våran art och som gör att vi, till dkillnad från andra djur, inte är vår naturs slavar.
Citat:
Freud var en lögnare och charlatan - han är död och begraven i resten av världen utom i Sverige. Det är dags att även vi släpper den anala sargen och kommer in i matchen.
Ju mer vetenskapen lär sig desto mer visar det sig att generna spelar en avgörande roll.
Jag gillar inte heller Freud.
Du däremot är uppenbart djupt inne i Jordan Peterson-hålets evolutionspsykologiska villfarelser och är således utan räddning.