2023-11-28, 22:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om du vill veta vad hans användarnamn står för är det kanske bättre att du frågar honom än att fråga mig?
Hur ska ja kunna fråga en användare om hans användarnamn när jag inte vet det?

Är användarnamnet bakom akronymen?

Du tänker definitivt som en kvinna. Finns ingen logik eller eftertänksam i dina tankar.

”fråga honom själv fast du inte vet vem det är”

Hjärndöd, men kvinnlig, logik.
Citera
2023-11-28, 22:03
Medlem
Gentss avatar
Bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna.
Citera
2023-11-28, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hur ska ja kunna fråga en användare om hans användarnamn när jag inte vet det?

Är användarnamnet bakom akronymen?

Du tänker definitivt som en kvinna. Finns ingen logik eller eftertänksam i dina tankar.

”fråga honom själv fast du inte vet vem det är”

Hjärndöd, men kvinnlig, logik.
Så du tycker att jag ska fråga honom vad hans användarnamn står för och sen berätta det för dig?
Citera
2023-11-28, 22:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det är fel. Det rätta citatet är:

”Bakom varje framgångsrik man står en missnöjd kvinna”

Vilket följs upp med:

”Bakom varje misslyckad man står en missnöjd kvinna”
Citera
2023-11-28, 22:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Så du tycker att jag ska fråga honom vad hans användarnamn står för och sen berätta det för dig?
Okej, hans användarnamn är nåt som ser ut som en akronym. Har dock aldrig sett karln här.
Citera
2023-11-28, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Okej, hans användarnamn är nåt som ser ut som en akronym. Har dock aldrig sett karln här.
Nähä. Det var i alla fall mitt inlägg där jag citerade honom som du svarade på.
Citera
2023-11-28, 22:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nähä. Det var i alla fall mitt inlägg där jag citerade honom som du svarade på.
Så ni kilar stadigt?
Citera
2023-12-01, 21:45
Medlem
Tydligen är kvinnor generellt sämre på ekonomi.

Citat:
Kvinnor vet mindre än män om ekonomi
Män och kvinnor har tydliga skillnader i ekonomiska baskunskaper. Detta har stor betydelse för jämställdheten mellan könen, skriver Per Skedinger som är forskare i nationalekonomi.

https://kvartal.se/artiklar/kvinnor-vet-mindre-an-man-om-ekonomi/?fbclid=IwAR0FyAH0Cc97BpTqEVGwuHZLgRUltdMxoMY6LQ2X jQGf3c8Bc38pzE0Md10
Citera
2023-12-01, 22:20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents

Gud så gammeldags du låter där. I min egna karriär är det männen son hjälpt mig framåt. Det är männen som gillar min stajl, och min humor. Det är därför männen tar mig med på affärsresor, och därför höjer männen min lön.
Citera
2023-12-02, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

https://kvartal.se/artiklar/kvinnor-vet-mindre-an-man-om-ekonomi/?fbclid=IwAR0FyAH0Cc97BpTqEVGwuHZLgRUltdMxoMY6LQ2X jQGf3c8Bc38pzE0Md10

..försök dessutom ta en ekonomisk / politisk diskussion eller en omvärldsanalys med en etniskt svensk kvinna som avser världen utanför Sverige (aftonbladet / svt 'kunskaper').

Jag har försökt många gånger här nere och förutom EN kvinna (Svensk ambassadör) så är det som att diskutera med en 8-åring. Absoluta idioter varenda en.
Citera
2023-12-02, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Gud så gammeldags du låter där. I min egna karriär är det männen son hjälpt mig framåt. Det är männen som gillar min stajl, och min humor. Det är därför männen tar mig med på affärsresor, och därför höjer männen min lön.
Kvinnor är väldigt missunnsamma mot det egna könet och har en tendens att hugga varandra i ryggen. Det är kvinnor som är det största hindret mot kvinnors karriärer. Inte männen. Det vittande en serie intervjuer om som man gjort bland kvinnliga näringslivstoppar för några år sedan.
Citera
2023-12-02, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Trots det vet kvinnor i större utsträckning än män att det är dåligt att hamna hos kronofogden. Halvviktig kunskap ju.
https://kronofogden.se/om-kronofogden/nyheter-och-press/pressmeddelanden/2022-11-02-unga-har-allt-storre-skulder-hos-kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in