2024-06-20, 21:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Med "män inte behövs för barnen" menar jag "män behövs inte BIOLOGISKT för barnen". Men självklart hjälper männen till i familjen i alla samhällen genom att komma med pengar eller mat. Så tydligen missuppfattade du mig. Inte helt ovanligt. Men jag som är född på 1960-talet är helt uppväxt utan pappa, han gjorde inget som helst i familjen utom tog hem pengar, och sedan dog han när jag var 3, och ändå ingen skillnad på mig och grannbarnen. Det är mamman som behövs BIOLOGISKT.

Kan tipsa om att läsa en bok om hur chimpansfamiljer fungerar. Chimpansen är 99% DNA-lik människan och vår närmaste artfrände, vi delade oss för 4 M år sedan. Där dumpar männen apbarnen på kvinnorna. Däremot skyddar de byn mot faror inklusive andra chimpanser som kan döda barn. Det finns inte ens par i chimpans-samhällen, alfa-hannen kan vara pappa till samtliga barn i byn. Alla honor kan para sig med alla hanar, och gör det ibland.

Du kan inte med säkerhet säga att din avlidne pappa inte behövdes då du kanske inte fullt ut vet vad du missade.

Vi har utvecklats rent biologiskt från schimpanser så pass mycket att du inte kan jämföra schimpansers fadersinstinkter med homo sapiens.

Vi har varit delvis monogama sedan hundratusen år sedan minst.
Citera
2024-06-21, 08:22
Medlem
Kvinnor är bättre på att överleva som ensamstående.

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0701/LivslUtbHushtyp/table/tableViewLayout1/

Återstående livslängd vid 30 år.

" 2023
Samtliga utbildningsnivåer
Ensamstående
Män
30 år 47,65
Kvinnor
30 år 53,10
Sammanboende
Män
30 år 55,00
Kvinnor
30 år 57,14"

Ensamstående män lever 7.35 är kortare än sammanboende.

Medans kvinnor lever 4.04 är kortare som ensamstående.

En annan iaktagelse är att sammanboende män lever längre än ensamstående kvinnor.

En annan iaktagelse som inte framgår av detta men finns i samma statistik är att ensamboende män med Universitetsutbildning lever kortare än män utan gymnasieutbildning som är sammanboende.

55.0 år för sammanboende med ingen utbildning

53,5 år för ensamstående med Universitetsurbildning.

1,5 års skillnad.

Kvinnliga Universitetsutbildade lever 4,79 år längre än sammanboende utan gymnasieutbildning.

Fast längst lever kvinnliga sammanboende som är Universitetsutbildade.

Slutsats: Det är bättre för både män och kvinnor vara sammanboende ,fast män vinner mer på detta.
Citera
2024-06-21, 09:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du kan inte med säkerhet säga att din avlidne pappa inte behövdes då du kanske inte fullt ut vet vad du missade.

Vi har utvecklats rent biologiskt från schimpanser så pass mycket att du inte kan jämföra schimpansers fadersinstinkter med homo sapiens.

Vi har varit delvis monogama sedan hundratusen år sedan minst.
Jag hade varit annorlunda mentalt om jag haft en pappa, som t.ex sätter gränser medans mamman ger kärlek. Men biologiskt hade jag inte varit annorlunda alls med pappa under barndomen.

Exakt så, 4 M års utveckling är försumbart sett i globalt perspektiv. Men det hann ändra chimpansens familjeliv från att vara alfahanne-baserat till livslång parbildning. Så stor ändring man kan tänka sig. Men en feminist accepterar inte denna biologiska förändring och kommer därför vilse i nästan alla frågor.

Finns en teori om att det är talet, chimpanser kan inte tala, som gjort att människan lämnat alfahanne-stadiet. Om två svaga män kan prata med varann och lägga upp en plan så kan de lätt ta ner alfahannen, som fysiskt är starkare men kanske dummare eller sämre på att bygga allianser. Och efter 100.000 år utan alfahanne-betydelse så försvann genen från kvinnan att bara välja alfahannar, fysiska toppexemplar.

Det kvinnliga talet kommer dock i värsta fall att ta ner oss alla på apstadiet igen. Kvinnligt tal används inte för att utveckla vår ras, utan för att rasera sådant som redan är bra. Som skvaller och feminism.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2024-06-21 kl. 09:28.
Citera
2024-06-21, 14:21
Medlem
skatteverk1s avatar
Slicka fitta
Citera
2024-06-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kvinnor är bättre på att överleva som ensamstående.

Inte bara som ensamstående och detta betyder i praktiken att de låter män göra grovjobb som kostar på. Kvinnorna glider istället runt på en räkmacka.
Citera
2024-06-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Inte bara som ensamstående och detta betyder i praktiken att de låter män göra grovjobb som kostar på. Kvinnorna glider istället runt på en räkmacka.

Ja fast män som är gifta och sammanboende trivs bättre med livet och lever längre. 7 år

Det är därför det är så konstigt när män börjar propagera för massinvanding av män.

Det är alltså mer jobbigt för män att vara ensamstående än vad det är för kvinnor. Detta är statistik ,man kan inte ha en massa män ensamma och tro att de ska fungera bra. Däremot fungerar ensamma kvinnor bättre ,kan bero på att de har barn och är nöjda med barnen som sällskap.

Allra bäst går det för utbildade kvinnor.

Män behöver helt enkelt kvinnors energi för att bli framgångsrika , detta statistiskt undantag finns.
Därav borde vi sluta nedvärdera kvinnor.
Citera
2024-06-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ja fast män som är gifta och sammanboende trivs bättre med livet och lever längre. 7 år

Ja alla kvinnor glider runt på en räkmacka, både gifta och ogifta. Männen gör grovjobbet däremot så det är inte konstigt att de lever kortare.

Citat:
Det är därför det är så konstigt när män börjar propagera för massinvanding av män.

Ja det är märkligt men ett tecken på hur hjärntvätten har fungerat.

Citat:
Det är alltså mer jobbigt för män att vara ensamstående än vad det är för kvinnor. Detta är statistik ,man kan inte ha en massa män ensamma och tro att de ska fungera bra. Däremot fungerar ensamma kvinnor bättre ,kan bero på att de har barn och är nöjda med barnen som sällskap.

Allra bäst går det för utbildade kvinnor.

Män behöver helt enkelt kvinnors energi för att bli framgångsrika , detta statistiskt undantag finns.
Därav borde vi sluta nedvärdera kvinnor.

Nej män behöver inte kvinnors energi för att bli framgångsrika, både gifta och ogifta män blir mer framgångsrika än kvinnor, men prislappen är kortare liv då de drar grovlasset.

Kvinnorna blir dock inte sällan inkvoterade av hjärntvättade män och glider även då in på en räkmacka byggd av män. Ytterst få kvinnor lyckas skapa något av egen kraft. Detta ser vi tydligt när vi tittar på de rikaste männen vs kvinnorna. Männen har byggt företag från grunden och kvinnorna har gift sig med en man som gjort det.
Citera
2024-06-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Ja alla kvinnor glider runt på en räkmacka, både gifta och ogifta. Männen gör grovjobbet däremot så det är inte konstigt att de lever kortare.

Ja det är märkligt men ett tecken på hur hjärntvätten har fungerat.

Nej män behöver inte kvinnors energi för att bli framgångsrika, både gifta och ogifta män blir mer framgångsrika än kvinnor, men prislappen är kortare liv då de drar grovlasset.

Kvinnorna blir dock inte sällan inkvoterade av hjärntvättade män och glider även då in på en räkmacka byggd av män. Ytterst få kvinnor lyckas skapa något av egen kraft. Detta ser vi tydligt när vi tittar på de rikaste männen vs kvinnorna. Männen har byggt företag från grunden och kvinnorna har gift sig med en man som gjort det.

Jo fast de är de ogifta ensamma männen som lever kortast.

Nej rent teoretiskt behöver de inte kvinnors energi och närvaro ,men män kommuniserar bättre med kvinnor än män och de blir mer i balans av kvinnor , jag kan bara konstatera det är så.

Nej men varenda Miljardär ,jag sett i tidningarna prioriterar ha en relation med en kvinna. Antagligen är det en anledning män blir rika att de får högre kvalitet på kvinnor.

Det är antagligen genetiskt ,män klarar sig sämre ensamma.

Kvinnor klarar sig bättre som ensamma.
Citera
2024-06-21, 19:53
Medlem
James.Fjongs avatar
Förhoppningsvis är kvinnor bättre än män på att suga kuk.
Citera
2024-06-21, 19:54
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Jag har inte orkat läsa mastodonttråden men skulle säga att kvinnor skriver bättre deckare. Det började på 1800-talet där kvinnor ansågs inte få skriva fin litteratur, men deckare och skräck gick bra. Det är komiskt att det är det som överlevt, medan finlitteraturen ruttnar bort i något bibliotek. Men det var ju meningen att sådant där folkligt kan kvinnor syssla med, så visar det sig att män suger på det.
Citera
2024-06-21, 19:58
Medlem
Dishys avatar
Män är bättre på att ta livet av sig, därmed kan man säga att kvinnor är bättre på att leva 👌
Citera
2024-06-21, 20:08
Medlem
Citat:
Jo fast de är de ogifta ensamma männen som lever kortast.

Ja det motsäger inget av det jag skrev, män oavsett om de är gifta eller inte får servera räkmackor till kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in