2023-12-02, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Får man spela in telefonsamtal man själv inte deltar i?
Varför lämnade inte E över telefonen till My om hon ändå stod där själv och uppringaren påstod sig (?) redan ha en överenskommelse med My? Nej, då väljer "floristen" att i smyg spela in samtalet.
Använder dom högtalarfunktionen vid alla inkommande samtal till butiken eller hur kunde My annars veta annat än vad E sagt?
Den här soppan blir bara värre och värre. 🌵🐍
#orm #årets_butik
Någonting får mig att tro att det är en efterhandskonstruktion av My, eftersom det fanns ett inlägg här i tråden om händelsen, hon kan inte veta att det var just han som ringt, bara "spårat" telefonnummret,
Googlar man My, så kommer telefonnummer och information upp från Kalmar och Öland, adresser från ett otal olika privata och affärsmässiga ställen.
Citera
2023-12-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Nej, ni är på helt rätt spår. Tänkte inte på det förut, men vet genom jobbet vad som gäller. Stämmer att man får spela in samtal som man själv deltar i. Men absolut inte när man "spionerar". Det innebär alltså att My i det här fallet gör sig skyldig till såväl förtal som olovlig avlyssning. Elton hade fått spela in samtalet. Men inte My. För personen som ringde visste inte att hon var med i samtalet/lyssnade på det.

Reglerna är desamma för såväl privatpersoner som företag. Här kan man läsa mer:
https://lagen.nu/begrepp/Olovlig_avlyssning
https://www.tele2.se/foretag/content/artikel/samtalsinspelning

Jag hoppas mer och mer att personen i fråga orkar gå vidare med att polisanmäla My. Det är inte okej att influencers håller på så här! Hon har begått två allvarliga brott. Det måste uppmärksammas och tydliggöras.
Vet att My själv har varit med om en liknande sak. Någon spelande in ett samtal som hen hade med My i hemlighet, skvallersamtal där My pratade illa om någon annan. Och den som spelade in samtalet spelade upp det för vederbörande.Det blev obehagligt för My och fick konsekvenser om än inte olagligt. Nu utsätter en annan person för samma sak fast värre som du skriver då hon är tredje part och ej med i samtalet
My skramlar med trummorna och har nått sitt mål, att hänga ut vederbörande. Om det det skulle gå så långt att en åklagare väcker åtal är nog inte i Mysans intresse.
Citera
2023-12-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Får man spela in telefonsamtal man själv inte deltar i?
Varför lämnade inte E över telefonen till My om hon ändå stod där själv och uppringaren påstod sig (?) redan ha en överenskommelse med My? Nej, då väljer "floristen" att i smyg spela in samtalet.
Använder dom högtalarfunktionen vid alla inkommande samtal till butiken eller hur kunde My annars veta annat än vad E sagt?
Den här soppan blir bara värre och värre. 🌵🐍
#orm #årets_butik

Hon förstod ju vem det var och att det inte var ett seriöst samtal. Tycker hon gjorde helt rätt men såklart jobbigt när man gör bort sig, förhoppningsvis lär sig tomten en läxa nu.
Citera
2023-12-02, 12:44
Medlem
HappySnowmans avatar
Härligt! Nu tar Bloggbevakning upp förtalsproblematiken.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/12/02/my-martens-utsatt-for-sabotage/
Citera
2023-12-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någonting får mig att tro att det är en efterhandskonstruktion av My, eftersom det fanns ett inlägg här i tråden om händelsen, hon kan inte veta att det var just han som ringt, bara "spårat" telefonnummret,
Googlar man My, så kommer telefonnummer och information upp från Kalmar och Öland, adresser från ett otal olika privata och affärsmässiga ställen.

Såklart man kan förstå att det var just han? Hon märkte ju att det var något skumt med samtalet (är ju inte första gången) och sen såg hon fb inlägget och förstod att det såklart var den användaren. Lär ju inte vara första gången han skriver j tråden liksom
Citera
2023-12-02, 13:02
Medlem
TPLs avatar
Från Bloggbevakning
"Någon beställning har aldrig gjorts, vilket den fejkade beställaren avslöjar på Flashback där hen glatt berättar om sitt samtal.
Syftet var alltså att bringa My ur fattningen och kanske även att få henne att i panik beställa 100 st orchideer för att sabotera hennes företag.
"

Mys porslinsaffär är den enda butik som saluför orchider.
Varför i h-e skulle hon i panik plötsligt beställa hem 100 "orchideer"? Är hon så vimsig att hon efter att ha fått höra från E om den påstådda beställningen tagit hem alla dessa blommor? Knappast.
Undrar hur kommunikationen fungerar där i porslinsaffären. 🌵🛶

Del av inlägg på Bloggbevakning
"Jag blir faktiskt rädd på riktigt när jag läser hennes följares kommentarer. Det skrämmer mig mycket mer än att läsa på Flashback, där folk verkar betydligt vettigare. Vi har ett rättssamhälle där lagar och regler ska gälla. Det är inte upp till var och en att bestämma att man minsann står över lagen (som My nu gör). Hon kan polisanmäla om hon tycker att det känns vettigt. Och då tar polisen och ev. åklagare hand om personen som gjort detta – om de anser att brott har begåtts. Hon kan möjligen beklaga sig på sina sociala medier att det är jobbigt med knepiga personer som hör av sig till henne. Men hon får INTE hänga ut en person på det sätt som nu har skett, med namn och bild och arbetsplats. Det är läskigt på riktigt!"
👌
#påhittat.se #årets_butik #mataintetrollen
Senast redigerad av TPL 2023-12-02 kl. 13:19.
Citera
2023-12-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Vad är personen anmäld för exakt? Alltså brottsrubriceringen?
Vad jag förstår har han inte gjort en fejkad beställning, utan ringt o låtsas att han Skulle ha gjort det o undrar om dom blommorna kommit hem? Alltså ingen extra kostnad, eller hot eller annat.

Så jag är genuint intresserad av hur polisen rubricerar det?

Det är inte första gången han stalkar henne.
Citera
2023-12-02, 13:19
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det är inte första gången han stalkar henne.
Hur vet hon att det har varit han, om det har skett upprepade gånger? Han har ju inte skrivit särskilt mycket här i tråden (vilket hon ljuger om), om min sökning på hans inlägg stämmer. Det är bara den här gången som han gör ett inlägg och beskriver hur han har prankat henne.

För övrigt är det ingen ursäkt för henne att begå brott när hon hänger ut honom. Han ska alltså inte få stå över lagen, tycker My. Men hon får det? Det är så dumt så klockorna stannar...
Citera
2023-12-02, 13:57
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det är inte förtal att dela saker en person själv lagt ut eller dela officiella uppgifter från olika register. Att My tex fuskar med tävlingar, att hon fuskar med omdömena på Hitta, o ljuger för sina följare konstant om så mycket att hon själv inte kan hålla ordning på det o det delas här är inte heller förtal. Hon ljuger om saker som tar en minut o kolla upp. Helt meningslöst att ljuga om, kan inte ens hålla koll på sin egen historia. Problemet för My är att folk har tröttnat på alla lögner o hon själv bara fortsätter utan insikt. Det handlar inte bara om att My är offentlig o då ska hon granskas, jag kan tycka att man även som offentlig har rätt till privatliv. Det handlar om att My hela tiden försöker tjäna på andra människor på ett oärligt sätt.

Ingen skulle bry sig om henne om hon kunde bete sig o göra rätt saker utan att ljuga o luras. Det är väl just det som är problemet. My är ingen o har inte gjort någonting som förtjänar att uppmärksammas på ett positivt sätt.

Med det sagt så tror jag säkert att My skulle fixa o driva en mindre verksamhet o lyckas med det om hon la ner sitt hittepå liv på sociala medier o körde på ärlighet.
Jättebra sagt. Jag håller med om allt. Du sa det bättre än jag gjorde.
Citera
2023-12-02, 14:12
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Men snälla PeterPelikan66, vi skriver om en människa som älskar publicitet. Hon älskar att synas så mycket att hon smsar tidningarna att hon inte skitit på 7 dagar. Ja, hon skriver ”skitit”. I denna tråden skriver vi om henne för den är till för My. Så vad du tycker om oss som skriver här får du hålla inom dig.🌵
Typiskt My men få ser henne som den hon är i verkligheten.
Det är märkligt att det en sån här gång dyker upp så många som försvarar My med näbbar och klor. Gemensamt för alla dessa skribenter är att dom inte känner My...
Hela hyllningskören undrar hur andra skribenter har tid att sitta och skriva inlägg här och rekommenderar andra att skaffa sig ett liv/skaffa sig ett jobb/gå ut i friska luften.
Man kan ju undra hur hyllningskören själva har tid att gå in här och försvara My. Var håller dom hus när hon gör bort sig som i fallet med reklamidentifiering?

Så länge jag sköter det jag är ålagd att göra ska ingen lägga sig i hur mycket eller lite jag skriver här. Inte heller vad.
För My är den här tråden lika viktig som syre. Om tråden stängs ner bryter hon ihop. Hon skulle aldrig klara av att bli bortglömd.

Från hennes blogg 2017
"Ser du plommonjuicen i bakgrunden. Jag krigar på med plommonjuice och medicin . Inte ett ljud från magen. inte så mycket som en prutt!!!!????!!! Hmm, 8 dagar och
fortfarande förstoppning.
"

#mataintetrollen #pejlarlägetskaintesälja #förtal
Senast redigerad av TPL 2023-12-02 kl. 14:33.
Citera
2023-12-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Nej, jag tror det är kvar? Jag kan fortfarande se det, även när jag laddar om sidan. Hon borde plocka bort det, annars har hon nog en polisanmälan mot sig själv som väntar.

Varför skulle det vara olagligt att berätta om ett telefonsamtal? Är det något jag missar?
Citera
2023-12-02, 14:43
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Varför skulle det vara olagligt att berätta om ett telefonsamtal? Är det något jag missar?
Ja, du verkar ha missat det faktum att hon hänger ut personen fullständigt, med bild, personuppgifter och arbetsplats. Hela syftet är att misskreditera personen. Och hennes följare hänger på och tycker att han och hans anhöriga ska schavottera för att han har busringt till henne.

Återigen - det han gjorde var INTE okej nånstans. Men då polisanmäler man. När hon hänger ut personen som hon gör så är det förtal. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in