2023-11-18, 10:35
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Hur många av dom som han blåste är fortfarande aktiva eller ens vid liv idag, känns som att han duktigt överdriver dagens hotbild.
Det är inte personligt längre, men om han anses ha skämt ut en klubb t ex så kommer dom ta igen det när chansen ges, det är lite ett exempel till andra
Citera
2023-11-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Hur många av dom som han blåste är fortfarande aktiva eller ens vid liv idag, känns som att han duktigt överdriver dagens hotbild.
I stort sett ingen (rekommendation läs tråden) och om några är det är det grava missbrukare av allt möjligt som har fiender och polisen som upptar deras små hjärnor eller kanske framför allt Skatteverket och KFM som kan beslagta vad som helst. Om det nu ens finns något att beslagta....
Citera
2023-11-21, 17:39
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
I stort sett ingen (rekommendation läs tråden) och om några är det är det grava missbrukare av allt möjligt som har fiender och polisen som upptar deras små hjärnor eller kanske framför allt Skatteverket och KFM som kan beslagta vad som helst. Om det nu ens finns något att beslagta....
Inte alltför många bryr sig längre nej, dock så kan det finnas folk som vill ha ihjäl honom för att man vill vara den som knäpper en infiltratör. Men inte att någon gör det med en koppling till hämnd rörande saker som hänt för 20-25 år sen.
Citera
2023-11-23, 16:14
Medlem
Nu är ju nya böcker (och troligtvis filmer) på gång - med Johan Falk, där Joel Kinnaman's karaktär Frank Wagner sägs bygga på Peter Rätz. Så då blir han i ropet igen

Jag tänker, avseende hotbilden kring Rätz, att det måste vara svårt att känna igen en människa - som man bara sett på korniga foton tjugo år gamla. Tror grabben kan promenera fritt i vilka svenska städer som helst i åratal utan igenkännelse.
Undantaget om han möter någon - som faktiskt kände honom och träffade honom regelbundet - under den gamla tiden.
Herregud jag har ju en 'hard time' att känna igen gamla klasskompisar man inte sett på tjugo år - trots att man gick i skola ihop i ett decennium.
Citera
2023-11-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Hotbilden mot han har nog lagt sig rätt rejält. Men visst om de vet vart han är kanske nått händer. Det var ca 20 år sedan. Sen pumpar personen ut desinformation. Inget av de han säger stämmer förmodligen. Är inte han i programmet eller, är en polis eller skådespelare.

Det finns nått klokt att göra det är att vara tyst och glömmas bort. Så fort han fått chansen har han medverkat i media. Han skapar rubriker och hamnar i centrum för en kort stund där han trivs. Och hans hotbild ökar. Det finns inget positivt att medverka där. Han gör det för pengar och fame.

Jag har svårt att tro att någon någonsin glömmer honom. Faktum är nog snarare att hotet mot honom kommer överleva i generationer. Den som knäpper Rätz kommer få en hel del street cred.
Rätt eller fel spelar ingen roll, bara att det finns folk där ute som hatar informatörer/infiltratörer och helt enkelt tror att dom blir något av att knäppa Rätz.

Även om Rätz redan är död kommer det finnas folk där ute som letar efter honom.
Citera
2023-12-01, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Jag har svårt att tro att någon någonsin glömmer honom. Faktum är nog snarare att hotet mot honom kommer överleva i generationer. Den som knäpper Rätz kommer få en hel del street cred.
Rätt eller fel spelar ingen roll, bara att det finns folk där ute som hatar informatörer/infiltratörer och helt enkelt tror att dom blir något av att knäppa Rätz.

Nej det finns ingen som "letar efter honom".
Det var över 20 år sedan, finns så sjukt många krig efter det.
Citera
2023-12-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlackMagic
Nej det finns ingen som "letar efter honom".
Det var över 20 år sedan, finns så sjukt många krig efter det.
Så om en förortskid skulle se Rätz och skjuta honom skulle igen bry sig?

Han har ett värde även om de han fuckade kanske inte aktivt letar efter honom längre.
Det skulle vara cred att vara den som klippte Rätz.
Citera
2023-12-01, 02:08
Medlem
Citat:

Han har ett värde även om de han fuckade kanske inte aktivt letar efter honom längre.

Ingen förortskid skulle veta vem det ens är idag, desto mindre känna igen han.
Alla vi som var med på den tiden har antingen gått vidare eller ligger i graven.

Han är bara med i media för att få pengar idag.
Citera
2023-12-02, 09:15
Medlem
Citat:

Det var ca 20år sedan det skedde, de som hade med han att göra är döda, ner pundade och vill inte ta volter längre. Några kanske finns kvar men…

Visst kan en valp klippa han men de ska ha han på rätt plats och rätt tid vilket troligtvis inte händer.
Om valpen torskar är han bortglömd efter 2 år. Sveriget är en skev bild av världen idag, du verka ha drabbas av den med.

Tyvärr finns det ingen street creed. Den består av ångest idag.

Vem klipper mig, vem smäller min mammas trapp. När torskar jag. Får jag 18 eller life. 1 år på kåken sen har de glömt dej i orten.

Alla glömmer. Åldras och får andra värderingar.

Peace out 😃
Citera
2023-12-15, 12:50
Bannlyst
Citat:

Precis. Finns ingen ens som var med då av de nya som ploppat upp och nu vill brösta upp sig.
Citera
2023-12-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Jag har inte sett själva programmet utan bara TV4'ans trailer. Min spontana reaktion är att Rätz säger precis det Mauri förväntar sig att han gör för att locka tittare. Att Rätz får betalt för sitt framträdande vill jag påstå är garanterat! Det ligger alltså i bådas intresse att sälja in programmet med smaskiga detaljer.

Hela intervjun med Mauri är löjlig. Tydligt att Peter Rätz överdriver sin egna hotbild enormt. Tror han ens själv på vad han säger?

Peter påstår alltså att det finns civila livvakter runt honom hela tiden. Dessutom bär han pistol och har någon form av "Emergency" väska med massa sedlar i olika valutor för att kunna fly. Har snubben någonsin hört talas om kreditkort? Eller påstår han att hela banksystemet är infiltrerat av de som ännu efter 20 år jagar honom?

Flytta hem till Sverige skulle kanske vara en risk som låter klokt att undvika. Men INGEN letar aktivt efter honom efter såhär lång tid. Är ens kontraktet på honom fortfarande giltig. Det är ju inte direkt som att den miljonen har betalats in på ett depositionskonto och är liggandes tills någon kan casha ut summan.
Senast redigerad av Grannendarborta 2023-12-30 kl. 20:44.
Citera
2024-01-07, 08:12
Medlem
ProfetenMuhammedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Det är inte personligt längre, men om han anses ha skämt ut en klubb t ex så kommer dom ta igen det när chansen ges, det är lite ett exempel till andra
Kontraktet står kvar han skall likvideras även om några dött eller inte. Ett lagt kort är lagt. Han är en dead man walking. Kommer aldrig glömmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in