Citat:
Åh vad skönt att höra. Vill du berätta vad för medicin du har fått och om du fått någon biverkning etc.
Jag har under senaste veckorna tagit ganska höga doser, ca 4-5 st 80 mg oxy 2 gånger per dag. Och det räcker egentligen inte ens men har liksom inte råd med mer. Är bara så orolig att jag inte kommer klara vara på någon substans och mindre dos man får där när bara detta jag tar nu är ett helvete…
Sorry för negativt inlägg.
Jag har under senaste veckorna tagit ganska höga doser, ca 4-5 st 80 mg oxy 2 gånger per dag. Och det räcker egentligen inte ens men har liksom inte råd med mer. Är bara så orolig att jag inte kommer klara vara på någon substans och mindre dos man får där när bara detta jag tar nu är ett helvete…
Sorry för negativt inlägg.
Nä men jag förstår dig helt. Nu hade jag turen att jag hittade en kran från Laro när jag sökte ungefär i somras, så redan där började jag byta ut oxyn/varorna mot sub.
Ja ssså jag gick från ett par tusen minst (ofta 3-5kkr i veckan) till 1000-1200 i veckan för sub. Nu sen november har jag enbart pröjsar för recepten på apoteket så enorm skillnad för min plånbok.. kunnat köpa 2 nya klockor till och med,så livet är faktiskt drägligt nu, inte bara pga ekonomin men för att jag tänker inte 24/7 på varor/opiater utan jag går dit, tar min morgondos som faktiskt fungerar bra.
Först när jag fick 8mg så kände jag på eftermiddagarna att jag började bli ängslig, det började helt enkelt gå ur. Fick precis höjt till 12mg och ska få till 16 snart, och det funkar bra.
Jag har inga biverkningar i övrigt, på kvällarna känner jag ibland ett sug men mer än så nej.
Jag är helt övertygad om att du kommer må så mycket bättre i programmet. Jag hoppas verkligen du ger det en chans. Och du behöver ej vara orolig för biverkningar och för att du kommer vara abstinent eller så, även om du får en låg dos i början kommer dem garanterat titrera upp dig, dem är flexibla med dos och fungerar inte en sak så testar de en ny, och dosen kommer dem få till tillslut, målet är ju att ta bort själva suger efter knark, då behöver man ha en viss dos, och det är individuellt. Det kommer lösa sig för dig !
Och visst, sub är inte som varor eller oxy men det gör jobbet och jag måste säga att mitt sug efter opiater allmänt är mycket mer hanterbart nu.
Men tänkte fråga hur mycket tar du? Asså jag förstod inte riktigt, 1-2 st 80mg om dagen, 4-5 i veckan?
Edit: eller menar du 320mg om dagen?
Senast redigerad av limpwaldny 2023-11-27 kl. 12:20.
Senast redigerad av limpwaldny 2023-11-27 kl. 12:20.