2023-11-27, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det kan lika väl ha varit Fröken Hellm*n och som då, i sin fullständiga ilska under natten den 16:e Oktober 2022 slog någonting hårt i huvudet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies så att hon vid det aktuella tillfället förlorade sitt medvetande för en stund.

Det kan mycket väl ha varit Fröken Hellm*n som då brukat sig av ett tillhygge och, för att då ha hjälpt sin kamrat Fröken Janss*n att få tyst på flickan T*ve T*nnies innan hon slutligen bringades om livet.

Mvh/
@JokerMannen/
NEJ - det tror jag inte på - då hade Johanna Leshem Jansson haft skador. Som efter ett slagsmål.
Citera
2023-11-28, 00:16
Medlem
Hur står det till med moralpatosen och kärlek till sina medmänniskor för den där Johanna ?
Såg nu på SVT dokumentär i några delar som gått.
Jag förstår inte vad man har för egenskaper för att bete sig så mot sina medmänniskor.
Det är så konstigt detta.
Citera
2023-11-28, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Långt tillbaka har jag skrivit möjliga tolkningar av Ms göranden och låtanden utifrån hennes förutsättningar, dvs den problematik som beskrivs och resultat av gjorda utredningar som finns att läsa i FUP.
Nu uppfattas det inte som "möjliga" av långt fler än mig.
Vad du har påstått är tex att Maja var så trög att hon inte fattade att det var Tove som låg i lakanet.
"Paketet" som du kallade det det.

Vidare har du förklarat Majas traumatiska minnesvikt via att dra in PTSD och annat ovidkommande.

"Locket på" när hon åberopar sitt 47 dagars tigande.
Hon har dock ett finfint minne inför samsittaren och ljuger om att hennes aha-upplevelser om att ha burit ett lik uppstod på kvällen innan.

Ang alibi har du försökt förvrängt det till att var hon inte alls.

Så det är ju inte så konstigt att jag undrar vad du specifikt menar ska kvala in på ADD?
Citat:
Att FL har tolkat M på samma sätt som jag och har samma uppfattning om M tar jag som tecken på att min tolkning ligger nära verkligheten då de haft ett antal ingående och utredande samtal med henne.

Din stereotypa syn på npf växer det mossa på.
Hur har FhL tolkat likt dig som du bröstat upp dig om?
Vad hon säger är det jag påtalat och ifrågasatt relaterat till sakfakta i FUP.
Det var direkt fel så då kan man väl lika gärna säga att ni är lika på den fronten?

Att Johanna är en doer och Maja är en pleaser är inget heureka.

Som pleaser är hon flat och skapar en miljö som Johannas galenskap kan frodas i.
Ett strålande exempel är att lojt åka hem och titta på film strax innan J ska ut och mörda. Kolla på det hon ska använda att elda upp Tove med.
Vad tror du det skickar för signaler?
Maja är hennes supporter och ryggdunkare när hon hakar på.
Citat:
Dina slutsatser är i paritet med barnlösa uppfostringsföreläsare. Utan erfarenhet och verklighetsförankring anser de sig vara experter.
Maja är inget barn.
Därför kommer jag heller aldrig diskutera utifrån nåt barnperspektiv, så vad vill du ha sagt mer konkret?
Citera
2023-11-28, 00:47
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det verkar onekligen som att majoriteten av Sverige håller med om min åsikt, som dessutom visat sig vaea korrekt, eftersom Maja friats från mordanklagelserna.
Kanske du borde rannsaka dig själv och fundera över varför du inte kan acceptera faktum, att det är Johanna Leshem Jansson som ensam dödat Tove och försökt sätta dit en oskyldig för dådet.

1) Visst. Maja kan ha gjort allt annat än att delta i mord, då? Legat i sängen? Naturligtvis har hon hört dunsen och sparkarna men inte brytt sig. Hållit för öronen och låtit J och T sköta ”sitt” bråk själva? ”Jösses vad de slåss!”

2) Eller själv deltagit i mordet och hållit undan Ts händer så att J inte skadades i tumultet.

Rätten, i detta fall HR, verkade tro på variant nr ett.
Citera
2023-11-28, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som inte har koll på NPF-diagnoser och dess kriterier.
Maja har fått fler diagnoser, tex depression.
Hon har väldigt mycket som talar för att hon är autist, vilket hon även har diagnostiserats med, ADD med drag av autism. Skulle hon göra en tilläggsutredning med frågeställningen autism, skulle hon med största säkerhet bedömas vara autistisk.

Sluta slå dig för pannan och ta reda på fakta, som verkligen inte är svart eller vit när det handlar om neuropsykiatriska funktionshinder.
Jag har full koll på vad hon har för diagnoser:

"I kontakt med BUP-mottagningen åsattes Hellman diagnoserna tvångstankar med tvangshandlingar, ospecificerat ångestsyndrom och bristandesjälvkänsla. Utredningen kunde också påvisa vissa svårigheter inom autismområdet men inte en sådan omfattning att någon sådan diagnos kunde ställas. "

" Sommaren år 2022 genomfördes en neuropsykiatrisk utredning varvid Hellman åsattes diagnosen hyperaktivitets- och uppmärksamhetsstörning(ADHD)"

Mer konkret ADD utan hyperaktivitet.

...och hon är behandlad sen flera år och stabil enligt P7an.
Stabiliseras med SSRI mot ångest.

Så vad vill du göra gällande med ditt tjat om en diagnos som hon inte har?
Missade BUP autism två ggr vid utredning menar du?
Senast redigerad av develi 2023-11-28 kl. 01:02.
Citera
2023-11-28, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har full koll på vad hon har för diagnoser:

"I kontakt med BUP-mottagningen åsattes Hellman diagnoserna tvångstankar med tvangshandlingar, ospecificerat ångestsyndrom och bristandesjälvkänsla. Utredningen kunde också påvisa vissa svårigheter inom autismområdet men inte en sådan omfattning att någon sådan diagnos kunde ställas. "

" Sommaren år 2022 genomfördes en neuropsykiatrisk utredning varvid Hellman åsattes diagnosen hyperaktivitets- och uppmärksamhetsstörning(ADHD)"

Mer konkret ADD utan hyperaktivitet.

...och hon är behandlad sen flera år och stabil enligt P7an.
Stabiliseras med SSRI mot ångest.

Så vad vill du göra gällande med ditt tjat om en diagnos som hon inte har?
Missade BUP autism två ggr vid utredning menar du?

Har också funderat på detta - när ? M*j* fick hjälp av BUP - 2022 skriver du - men när var första gången M*j* sökte BUP ?
Jag kan kanske misstagit ett orosmoment jag haft sedan jag såg M*j* bli fasthållen (då så som jag skrivit i tidigare inlägg ca 2 år sedan) mot sin vilja - kan denna händelsen med att bli indragen i kriminalitet göra så att M*j* får den problematiken så som tvångstankar och tillbaka dragen - ängslig ..svårt med sömn .. osv.

Själv tror jag det är möjligt. Det skulle ju isåfall vara innan 2022.

Ja tillbaka till Juli - Augusti 2021 för att var mer exakt.

Ta den tid du behöver develi - lämna gärna uppgifter som du har - men inte från M*j*'s journal.
Jag är beredd att för M*j*'s skull göra henne rentvådd från allt detta elände M*j* tvingats gå igenom.

Obs.. lämna isåfal till Polisen.
Så kan Polisen kontakta mig (jag bor ju i Borås)
Senast redigerad av Massonite 2023-11-28 kl. 02:24.
Citera
2023-11-28, 02:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det verkar onekligen som att majoriteten av Sverige håller med om min åsikt, som dessutom visat sig vaea korrekt, eftersom Maja friats från mordanklagelserna.
Kanske du borde rannsaka dig själv och fundera över varför du inte kan acceptera faktum, att det är Johanna Leshem Jansson som ensam dödat Tove och försökt sätta dit en oskyldig för dådet.

Det fetade: Det är ju bara dina fria fantasier.

Citat:
Det verkar onekligen som att majoriteten av Sverige håller med om min åsikt,

Om det är vad du tror så har du verkligen 0 läsförståelse. Det förklarar så mycket om alla konstiga inlägg du postar i olika trådar.
Citera
2023-11-28, 02:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Naturligtvis är det katastrofalt för familjen (som förlorat Tove) - det har jag inte fört på tal ens.
Dock så är detta inte M*j*'s fel - M*j* var dock en av de sista som såg Tove - låt nu alla inblandade få ha sitt sorgarbete (vilket är enormt påfrestande och viss omöjlighet).

Ingen av oss kan med ord förändra eller dra tillbaka tiden - Det gäller att se framåt , sträva efter förståelse.
Det är inte lätt - det är heller inte det jag skriver - Det som är viktigt att förstå är att mördaren sitter fängslad.

Hur tror du att M*j* känner sig? HON - som är tydligt en god vän.
Men som också fått utstå enorm förnedring.

Ibland händer det saker man inte kan rå för - detta hände både Tove och M*j* tyvärr är det så.
Jag står gärna upp för Toves anhöriga också - men det kan vara jobbigt för dem att hela tiden träffa människor som bryr sig om dem hela tiden.

Absolut inget ont menat.

Citat:
Hur tror du att M*j* känner sig?

Vem bryr sig?!
Citera
2023-11-28, 02:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Kunde kanske ha dömt Maja hårdare men vi alla tycker synd om henne.

"Vi alla"? Vilka är det? Varför skulle det vara synd om henne?
Citera
2023-11-28, 02:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vem bryr sig?!
Ja vad sägs om M*j* och hennes familj ?
Öppnar M*j* upp sig vilka killarna i Borås är - så hittas det säkert mer droger t .ex.
Senast redigerad av Massonite 2023-11-28 kl. 02:39.
Citera
2023-11-28, 02:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu uppfattas det inte som "möjliga" av långt fler än mig.
Vad du har påstått är tex att Maja var så trög att hon inte fattade att det var Tove som låg i lakanet.
"Paketet" som du kallade det det.

Vidare har du förklarat Majas traumatiska minnesvikt via att dra in PTSD och annat ovidkommande.

"Locket på" när hon åberopar sitt 47 dagars tigande.
Hon har dock ett finfint minne inför samsittaren och ljuger om att hennes aha-upplevelser om att ha burit ett lik uppstod på kvällen innan.

Ang alibi har du försökt förvrängt det till att var hon inte alls.

Så det är ju inte så konstigt att jag undrar vad du specifikt menar ska kvala in på ADD?

Hur har FhL tolkat likt dig som du bröstat upp dig om?
Vad hon säger är det jag påtalat och ifrågasatt relaterat till sakfakta i FUP.
Det var direkt fel så då kan man väl lika gärna säga att ni är lika på den fronten?

Att Johanna är en doer och Maja är en pleaser är inget heureka.

Som pleaser är hon flat och skapar en miljö som Johannas galenskap kan frodas i.
Ett strålande exempel är att lojt åka hem och titta på film strax innan J ska ut och mörda. Kolla på det hon ska använda att elda upp Tove med.
Vad tror du det skickar för signaler?
Maja är hennes supporter och ryggdunkare när hon hakar på.

Maja är inget barn.
Därför kommer jag heller aldrig diskutera utifrån nåt barnperspektiv, så vad vill du ha sagt mer konkret?
Till skillnad mot dig har jag ALDRIG PÅSTÅTT något utan hela tiden varit tydlig med att det KAN förhålla sig så och jag har hänvisat till utredningar i FUP som underlag.

Du har däremot aldrig redovisat vad du bygger dina påståenden på, vilken faktisk grund du har för dina tolkningar. Alla dina sanningar är fritt hängande lösa spekulationer
Citera
2023-11-28, 03:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja vad sägs om M*j* och hennes familj ?
Öppnar M*j* upp sig vilka killarna i Borås är - så hittas det säkert mer droger t .ex.

Varför akulle någon bry sig om MH? En feg subba som var med och dödade TT. Hon är bara värd förakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in