Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Du har tydligen inte följt historien om dessa barn. Återigen, jag har aldrig någonsin påstått att det skulle vara bra att de kom tillbaks till misshandlande föräldrar. Sjuk är du.
Jaha, så barnets bästa är att de får rättsosäkra utredningar och får vara på fel plats? Då tyckte du att flickan i Eslöv befann sig på rätt plats när hon tvingades av sina föräldrar att dricka ättikssprit va? Socialtjänsten gjorde alldeles utmärkt ifrån sig när det gällde henne va? De tog inte orosanmälningarna på allvar och slarvade, men det tycker du är okej!
Vart har jag sagt att jag tyckte flickan i Eslöv befann sig på rätt plats?
I Ivos rapport framkommer det flera gånger att socialen tar för lång tid innan dem påbörjar utredningar efter orosanmälningar, att dem är för dåliga på att följa upp efter orosanmälningar, och att dem inte reagerar tillräckligt vid anmälningar om våld. Men detta vet ju du eftersom du läst rapporten från Ivo
Hade inte Ivo haft dessa brister kanske dem hade agerat tidigare på flickan i Eslöv.
Du och andra som dig är dock dem som propsar på att socialen tar barn utan anledning, det var ju du som skrev
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Jag hoppas att en extern utredning kommer till stånd snarast möjligast. Precis som gjordes i Älvsbyn där 3 (eller 2?) barn varit tvångsomhändertagna under 3 års tid. Föräldrarna idiotförklarades och gaslightades. Precis som i Mamma Fias fall.
om familjen i Älvsbyn, där du verkade tro på föräldrarnas historia.
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att man inte okritiskt ska tro på allt föräldrarna säger?
Kanske dem kan vara ett varnande exempel att dem externa utredningarna du, Fia, och fler som er skriker efter kanske inte är så rättssäkra som ni verkar tro?