Citat:
Nej, jag menar inte äldre barn i 11-12-årsåldern. Vet inte om det var så att Mamma Fia sov i samma rum som sina söner i 5-6-årsåldern eller om det gällde någon annan mamma. Vi vet ju faktiskt inte någonting heller, för i socialtjänstens utredningar kan det skrivas lite vad som helst baserat på någon liten kommentar från någon eller en enstaka iakttagelse som förstoras upp in absurdum.Jag håller inte med det 60-tals psykologiska perspektivet som förespråkar att man avvisar barn när de ropar efter hjälp. Jag syftade på att man sover tillsammans med barn som är äldre. Om ett barn som är exempelvis 11-12 år och sover tillsammans med exempelvis en enstamstående förälder bör varningsklockorna ringa ganska rejält hos en vanlig person.
Menar du dock att ett spädbarn sover i samma säng som föräldrarna, istället för i egen/med avgränsare?
Menar du dock att ett spädbarn sover i samma säng som föräldrarna, istället för i egen/med avgränsare?
Jag har läst här i tråden om utredningen och det finns inga bevis för någonting i utredningen. Den handlar bland annat om att hennes söner ibland drack välling i nappflaska och kollar man lite snabbt på Familjeliv kan man läsa om massor med andra mammor som ger sina 5-6-åringar välling i nappflaska ibland. Ska det gå till på detta sätt då borde socialtjänsten ha ett checkningssystem på alla familjer i hela Sverige (sova i samma rum som förälder i 5-årsåldern = check, dricka välling ur nappflaska i 5-årsåldern = check, exempelvis 10 check=LVU, samt att det ska finnas många bevis för påståendena, har man inget gemensamt regelverk över hela landet om vad som är rätt eller fel är det enbart godtyckligt.)
Jag hoppas hoppas hoppas att de kan återförenas snart. Jag tror absolut att Enskede-Årsta-Vantörs socialnämnd gjort sig skyldiga till allvarliga fel i detta ärende. För dem gäller enbart att visa att de har gjort rätt, de verkar inte ha några som helst barnperspektiv. Jag hoppas att en extern utredning kommer till stånd snarast möjligast. Precis som gjordes i Älvsbyn där 3 (eller 2?) barn varit tvångsomhändertagna under 3 års tid. Föräldrarna idiotförklarades och gaslightades. Precis som i Mamma Fias fall.