2023-09-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Jag håller inte med det 60-tals psykologiska perspektivet som förespråkar att man avvisar barn när de ropar efter hjälp. Jag syftade på att man sover tillsammans med barn som är äldre. Om ett barn som är exempelvis 11-12 år och sover tillsammans med exempelvis en enstamstående förälder bör varningsklockorna ringa ganska rejält hos en vanlig person.

Menar du dock att ett spädbarn sover i samma säng som föräldrarna, istället för i egen/med avgränsare?
Nej, jag menar inte äldre barn i 11-12-årsåldern. Vet inte om det var så att Mamma Fia sov i samma rum som sina söner i 5-6-årsåldern eller om det gällde någon annan mamma. Vi vet ju faktiskt inte någonting heller, för i socialtjänstens utredningar kan det skrivas lite vad som helst baserat på någon liten kommentar från någon eller en enstaka iakttagelse som förstoras upp in absurdum.

Jag har läst här i tråden om utredningen och det finns inga bevis för någonting i utredningen. Den handlar bland annat om att hennes söner ibland drack välling i nappflaska och kollar man lite snabbt på Familjeliv kan man läsa om massor med andra mammor som ger sina 5-6-åringar välling i nappflaska ibland. Ska det gå till på detta sätt då borde socialtjänsten ha ett checkningssystem på alla familjer i hela Sverige (sova i samma rum som förälder i 5-årsåldern = check, dricka välling ur nappflaska i 5-årsåldern = check, exempelvis 10 check=LVU, samt att det ska finnas många bevis för påståendena, har man inget gemensamt regelverk över hela landet om vad som är rätt eller fel är det enbart godtyckligt.)

Jag hoppas hoppas hoppas att de kan återförenas snart. Jag tror absolut att Enskede-Årsta-Vantörs socialnämnd gjort sig skyldiga till allvarliga fel i detta ärende. För dem gäller enbart att visa att de har gjort rätt, de verkar inte ha några som helst barnperspektiv. Jag hoppas att en extern utredning kommer till stånd snarast möjligast. Precis som gjordes i Älvsbyn där 3 (eller 2?) barn varit tvångsomhändertagna under 3 års tid. Föräldrarna idiotförklarades och gaslightades. Precis som i Mamma Fias fall.
2023-10-05, 16:52
Medlem
xxis avatar
Fia verkar ha fått fakturor på beställningar gjorda av en socialarbetare som gjort många utredningar av henne. Denna gång för en aulabokning i någon skola på 18k. Den tidigare vet jag inte. Som jag förstått det verkar den första fakturan ha kommit som e-faktura och sen från inkasso till hennes Kivra. Det är lite oklart exakt vem fakturan är utställd till då hon döljer den delen när hon visar upp den (video finns på Tiktok). Anledningen till detta skulle ju kunna vara att hon vill dölja sin adress.

Lyssnade idag på live när hon försökte ringa och reda ut det, men alla mer eller mindre la på i örat eller svarade inte alls. Det är nog varken första eller sista gången hon ringer till dem, så man kan ju ha viss förståelse att de är trötta på att hantera henne.

Men om det nu är så att socialarbetaren som utrett henne nu ser till att det skickas "falska" fakturor till Fia är ju något som får mig att höja på ögonbrynen. Jag tror inte att någon som tar till sådana hämndåtgärder är kapabel att utföra en objektiv utredning.

Fia gör ju allt för att framstå som galen, hon skulle ha mycket att tjäna på att vara mer saklig. Hur hon beter sig kan ju vara en följd av att hon är traumatiserad och desperat, men det betyder ju inte nödvändigtvis att hon har fel. Detta är första gången jag jag blir lite fundersam till om hon verkligen är helt fel ute. Ska bli intressant att följa.
2023-10-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Fia verkar ha fått fakturor på beställningar gjorda av en socialarbetare som gjort många utredningar av henne. Denna gång för en aulabokning i någon skola på 18k. Den tidigare vet jag inte. Som jag förstått det verkar den första fakturan ha kommit som e-faktura och sen från inkasso till hennes Kivra. Det är lite oklart exakt vem fakturan är utställd till då hon döljer den delen när hon visar upp den (video finns på Tiktok). Anledningen till detta skulle ju kunna vara att hon vill dölja sin adress.

Lyssnade idag på live när hon försökte ringa och reda ut det, men alla mer eller mindre la på i örat eller svarade inte alls. Det är nog varken första eller sista gången hon ringer till dem, så man kan ju ha viss förståelse att de är trötta på att hantera henne.

Men om det nu är så att socialarbetaren som utrett henne nu ser till att det skickas "falska" fakturor till Fia är ju något som får mig att höja på ögonbrynen. Jag tror inte att någon som tar till sådana hämndåtgärder är kapabel att utföra en objektiv utredning.

Fia gör ju allt för att framstå som galen, hon skulle ha mycket att tjäna på att vara mer saklig. Hur hon beter sig kan ju vara en följd av att hon är traumatiserad och desperat, men det betyder ju inte nödvändigtvis att hon har fel. Detta är första gången jag jag blir lite fundersam till om hon verkligen är helt fel ute. Ska bli intressant att följa.
Det är väldigt märkligt, men måste ju vara något form av misstag även om det är ett konstigt sammanträffande. Har svårt att tro att hon riskerar sitt arbete för att ge igen(?). Fia har ju redan förlora.
2023-10-06, 13:43
Medlem
Det är så märkligt med Fias sambo(?) Sulle. Han har tydligen ett barn, på bara några år, i ett annat land. Är det inte bättre att åka dit och vara med det barnet än att skrika om sina andra två barn, utan någon som helst framgång.

Sedan den här Marlene. Jag vet inte vad jag ska säga. Hjälp. Hon går på riktigt runt på kyrkogården och letar efter sin son som blivit omhändertagen. Hon är verkligen i behov av vård. Sorgligt att se hur Fia (och många andra) hejar på och gör henne ännu mer paranoid.
2023-10-06, 21:54
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jag orkar inte lyssna på Fia, men blev nyfiken. Hur förhåller sig Fia till skandalen i Älvsbyn? Tycker hon att det är rätt att återförena barnen med peddot? Tycker hon att det är ett arbetssätt fler socialtjänster ska ta efter?
2023-10-07, 07:12
Medlem
Hugin86s avatar
Vad är mamma fia dömd för eftersom hon inte har sina ungar kvar, och när jag såg hennes live. Så fråga jag, "vad har socialen ljugit om mör de tog dina barn" en sek senare block. Någon som orkar berätta eller säga vilken sida .an hittar hennes dom på
2023-10-07, 13:06
Medlem
Har Fia suttit inspärrad på mentalsjukhus någon gång? Hon är ju helt uppenbart svårt sjuk.
2023-10-08, 20:23
Medlem
Vad är problemet har ju gått ut med en video ikväll.. Han nämner att pappa sulle blivit av med vårdnaden och att barnen finns hos mamman men inte anledning.. Någon här som sitter på infon?
2023-10-08, 20:43
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckychica
Vad är problemet har ju gått ut med en video ikväll.. Han nämner att pappa sulle blivit av med vårdnaden och att barnen finns hos mamman men inte anledning.. Någon här som sitter på infon?

Finns lite att läsa om pappa sulle här på trollbloggen.

https://trollbloggen.se/index.php/2023/03/06/family-united-pappa-sulle/
2023-10-09, 14:57
Medlem
har tittat på henes live i dag..hon måste lida av nån allvarlig störning som inte förstår att hon själv behöver hjälp.
Alla som kommenterr når som inte passar blir hej då ..block.

Dessutom sänder live med peroners röster från myndigheter..högst opassande.
Och hennes aggresiva framtoning gör det inte lättare.

Hon kanske borde skaffa sig ett arbete för det har hon väl inte tid med nu
2023-10-09, 15:14
Medlem
verkar som hon har nån vuxen importunge hemma oxå
2023-10-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Vi är inte emot det. Vi ger er tvärtom i all välmening konstruktiv kritik. Men det vill ni inte lyssna på.
Ni måste se på er själva utifrån. Hur andra kan tänkas uppfatta er. Och då i slutändan hur beslutsfattare uppfattar er. Det måste ni göra för era barn.
Du vet ingenting om mig. Hur mycket jag har kämpat för mitt eget barn.

Många vill lita på tjänstemän som är lobbyister mål och sitter med makt att både starta verksamhet och placera barn till den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in