Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Ivo och socialstyrelsen är ju bevis på att det du skriver INTE stämmer.
Jag förstår inte hur du kan läsa det dem skriver, och tolka det som att dem håller med dig om att barn felaktigt omhändertas, själva utredningen är totalt felaktig, att utredningarna bygger på skvaller, mm.
Och så tar vi en runda till, näe du, jag tänker inte förklara detta en gång till för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Barnen i Älvsbyn har vittnat om att de efter att de kom återigen utsatts för våld av pappan , våld som mamman tycker är en bagatell . Familjen där främst pappan förmått politiker att få extern utredare att titta på ärendet lyckades alltså inte låta bli att göra illa barnen den korta tid de var hemma innan han häktades
Ja precis, som jag nämnde förut gällande den externa utredningen i Marks kommun där två barn tvångsomhändertagits felaktigt, där docent B Edvardsson sedan var behjälplig. Den första externa utredningen befäste den första utredningen, men docent B Edvardsson gick sedan grundligt igenom domen och barnen fick komma hem, då domstolen fann att de hade varit felaktigt omhändertagna.
En extern utredares uppgift är att se till att alla bevis kommer upp i dagen, sedan är det socialnämnden eller domstolen som ska ta allt i beaktande och ta ett nytt beslut utifrån utredningen.