2023-11-27, 18:14
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Att du inte skäms, sitta här och sprida dynga om människor som Erlandsson som lagt ned en stor del av sitt yrkesliv för rättvisan och barnen.

Visa några bevis själv att det som Ivo, Socialstyrelsen och Erlandsson skriver inte stämmer.

Jag är skeptisk till att Bo vill associera sig med ”er”.
2023-11-27, 18:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
F är live nu och visar sina utredningar.
åh, kollar du? orkar du berätta senare ifall hon sa något intressant?
2023-11-27, 18:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Att du inte skäms, sitta här och sprida dynga om människor som Erlandsson som lagt ned en stor del av sitt yrkesliv för rättvisan och barnen.

Visa några bevis själv att det som Ivo, Socialstyrelsen och Erlandsson skriver inte stämmer. Nämen, det har du inte, så då kan du sluta spamma tråden med sådant.

Fia och FU får fortsätta kämpa trots soc-kramare som dig.

Du har heller inte förstått vad de menar med desinformationskampanjen, du har inte läst igenom underlaget. Det handlar om arabisk media som likt en del soc-tanter lyssnar på skvaller och förvränger saker till orimligheter och osanningar. Nu fick soc-tanterna smaka på sin egen medicin.
Ivo och socialstyrelsen är ju bevis på att det du skriver INTE stämmer.
Jag förstår inte hur du kan läsa det dem skriver, och tolka det som att dem håller med dig om att barn felaktigt omhändertas, själva utredningen är totalt felaktig, att utredningarna bygger på skvaller, mm.
2023-11-27, 18:55
Medlem
Barnen i Älvsbyn har vittnat om att de efter att de kom återigen utsatts för våld av pappan , våld som mamman tycker är en bagatell . Familjen där främst pappan förmått politiker att få extern utredare att titta på ärendet lyckades alltså inte låta bli att göra illa barnen den korta tid de var hemma innan han häktades
2023-11-27, 19:22
Medlem
Hon verkar onekligen behöva psykologisk hjälp, hon verkar inte må bra och verkar dessutom helt rabiat och extremt konspiratoriskt lagd.
2023-11-27, 19:30
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
åh, kollar du? orkar du berätta senare ifall hon sa något intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hon verkar onekligen behöva psykologisk hjälp, hon verkar inte må bra och verkar dessutom helt rabiat och extremt konspiratoriskt lagd.

Ja hon sa precis att eftersom hon begärde, och fick handläggare bytt så såg chefen för familjerätten till att dom bestraffade henne genom att avbryta hennes umgängesrätt. 🤷🏻‍♂️ känns långsökt. Låter snarare som att hon gick från en ”snällare” till en mer kritisk handläggare, lite självförvållat kan man tycka.

Hon spelade också upp ett ljudklipp på pappan som la ganska grova hot på soc/handläggarna.
2023-11-27, 21:31
Medlem
Citat:
Jag är skeptisk till att Bo vill associera sig med ”er”.
Varför umderstår du dig att göra antaganden om vad han vill? Vilka "oss"? Jag hyser samma åsikter angående detta ämne som Socialstyrelsen, Ivo, B Erlandsson, advokater, professorer och FU samt många andra barnrättsorganisationer, så då klumpar du ihop mig med alla dem och då är det ju klart att vi alla är i samma gäng.

Dig kan vi klumpa ihop med socialsekreterare och nämndemän som visar bristande kunskap inom detta område. Dessa som Ivo nämner i sin rapport 2020.
2023-11-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ivo och socialstyrelsen är ju bevis på att det du skriver INTE stämmer.
Jag förstår inte hur du kan läsa det dem skriver, och tolka det som att dem håller med dig om att barn felaktigt omhändertas, själva utredningen är totalt felaktig, att utredningarna bygger på skvaller, mm.

Och så tar vi en runda till, näe du, jag tänker inte förklara detta en gång till för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnen i Älvsbyn har vittnat om att de efter att de kom återigen utsatts för våld av pappan , våld som mamman tycker är en bagatell . Familjen där främst pappan förmått politiker att få extern utredare att titta på ärendet lyckades alltså inte låta bli att göra illa barnen den korta tid de var hemma innan han häktades
Ja precis, som jag nämnde förut gällande den externa utredningen i Marks kommun där två barn tvångsomhändertagits felaktigt, där docent B Edvardsson sedan var behjälplig. Den första externa utredningen befäste den första utredningen, men docent B Edvardsson gick sedan grundligt igenom domen och barnen fick komma hem, då domstolen fann att de hade varit felaktigt omhändertagna.

En extern utredares uppgift är att se till att alla bevis kommer upp i dagen, sedan är det socialnämnden eller domstolen som ska ta allt i beaktande och ta ett nytt beslut utifrån utredningen.
Senast redigerad av Chillwill 2023-11-27 kl. 21:52.
2023-11-27, 21:49
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Varför umderstår du dig att göra antaganden om vad han vill? Vilka "oss"? Jag hyser samma åsikter angående detta ämne som Socialstyrelsen, Ivo, B Erlandsson, advokater, professorer och FU samt många andra barnrättsorganisationer, så då klumpar du ihop mig med alla dem och då är det ju klart att vi alla är i samma gäng.

Dig kan vi klumpa ihop med socialsekreterare och nämndemän som visar bristande kunskap inom detta område. Dessa som Ivo nämner i sin rapport 2020.

Menar du ERlandsson eller EDvardsson?
2023-11-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Och detta slänger man bara ur sig sådär på ett forum, om två tvångsomhändertagna barns mamma, som kämpat i flera år för att syskonen ska få vara tillsammans igen och få bo med sin mamma. Hon skulle ha slängt ut dig för längesedan och blockat dig. Är du också socialsekreterare och känner dig kränkt?
2023-11-27, 21:53
Medlem
Citat:
Menar du ERlandsson eller EDvardsson?

Menar du de eller dem?
2023-11-27, 22:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Menar du de eller dem?

Eh? Det är du som refererat till två olika personer med samma förnamn.

Citat:
Och detta slänger man bara ur sig sådär på ett forum, om två tvångsomhändertagna barns mamma, som kämpat i flera år för att syskonen ska få vara tillsammans igen och få bo med sin mamma. Hon skulle ha slängt ut dig för längesedan och blockat dig. Är du också socialsekreterare och känner dig kränkt?

Ja Fia hade nog mer än gärna raderat denna tråd. Men nu är inte det här TT där man kan blocka och radera alla som ställer lite jobbiga frågor och bara släpper fram alla som tycker likadant. Som tur är.

Tycker att hon skulle kämpat tillsammans med soc från dag 1 för att få tillbaka sina barn, istället för att dra ut på det i flera år i någon meningslös maktkamp mot socialen och förvaltningsrätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in