2023-11-26, 06:33
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur hade han tänkt nu? Det råder ju religionsfrihet i Sverige. Vad är nästa steg? Att helt förbjuda vissa religioner?

Nu finns det ju små "moskeer" nere i källare i hyreshus. Typ ett bönerum där dom lokala muslimerna träffas för att be.
Skall den verksamheten också förbjudas?

Att förbjuda islam vore ärligt talat ingen dum ide. Nu är jag dock emot förbud och att ha en massa lagar hit och dit men Islam verkar mer och mer uppenbart leda till terror, våld och förtryck.

Vidare så betyder inte religionsfrihet att du har rätt att påtvinga alla andra din religion. Tvinga samhället till anpassning efter din religion och bygga en massa moskeer etc.

Det är fritt fram att vända dig mot Meka och be privat i ditt hem.

Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Ditt argument fungerar inte riktigt, Svensken reser till länder där dom kan supa och ligga... inte till länder där dom inte kan det, och sedan gråter ut i tidningen när dom blev nekade. Snygg liten tankevurpa dock!

Svensken är dessutom bara borta i två veckor max sedan åker han hem. Han stannar inte och kräver bidrag, svensk kultur osv.
Citera
2023-11-26, 06:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Men där har vi problemet. Moskeer predikar islam, och islam är inte förenligt med detta. Det är inte sekulära muslimer som moskeerna är till för, utan de med en mer strikt tolkning. Därav blir det fetade omöjligt.

Jag kan hålla med om att islam är svårt att integrera i ett icke-islamiskt samhälle. Men jag vill definitivt inte påstå att alla muslimer vill skada Sverige eller att införa islamisk styre här. Många muslimer är nöjda med det svenska samhället och skulle stödja det även mot muslimska trosfränder. Men självklart är de muslimer som vill göra om Sverige till ett kalifat ett väldigt hot mot landet och det är fullkomligt absurt att sådana personer tillåts agera inom Sveriges gränser.
Citera
2023-11-26, 06:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är lite märkligt hur muslimska invandrare i Finland lär sig finska på kort tid, ,något svensken vägrar ta till sig fast det är deras grannland, samt även i de flesta andra länder. Men tragglar i Sverige, systemfel, eller ge sig på offret?

Hur vet du att muslimer lär sig finska snabbt i Finland. Har du bott i Finland? Jag kan tänka mig att det är av rent praktiska skäl om invandrare i Finland lär sig finska eller svenska snabbt, eftersom det inte finns några stora ghetton som i Sverige där man kan klara sig på arabiska, somaliska eller något annat invandrarspråk. Dessutom så tror jag inte att Finland är lika generöst med tolkhjälp som Sverige är, alltså ytterligare en faktor som driver på vikten av att lära sig något av nationalspråken i Finland.

Ska svenskar i Sverige lära sig finska? Menar ni det? Jag hade gärna lärt mig finska ifall Sverige och Finland fortfarande hade varit ett land.

Vem är offret? Invandrare som inte vill lära sig svenska fast de får betalt för att göra det? Har inte dessa ett eget ansvar?
Citera
2023-11-26, 06:57
Bannlyst
Om grupper hetsa emot samhället så är man antidemokratisk. Att stänga en tidning som vill att främmnade makt skall ta över land som Norrskens flamman gjorde är samhällets farliga. Samma sak pågår i moskérna. Muslimerna så stora grupper som gör så enrom skada på Sverige som land idag, vi bekämpa inte den här skadan som dom gör på Sverige utan vi hjälper dem tom med mark till rabatterade pris.

Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Islam, kommunism och kristendom, även judendom, förbjuder ju egentligen ränta. Något antidemokratiskt drag kan jag inte se. Men dom enda rike som praktiserat förbud mot ränta är det heliga romerska riket, det muslimska riket (lite osäker på vilka tidsepoker) och såklart kommunismen.

Det är väl just därför kapitalister ogillar dessa rörelser. Som jag förstått det driver muslimska brödraskapet stora delar av civilsamhället. Dvs, skola, sjukvård osv osv. Istället är muslimska brödraskapet förbjudet i Egypten. Kan man ju undra varför om man nu är demokratiskt lagd. Är det som i ukriana kanske? Man förbjuder dom partier som kan utgöra ett hot mot det man uppfattar som demokratin. Fast då är det väl knappast demokrati?

Att sen ta upp stängningen av tidningar och därmed yttrandefriheten som något positivt är nytt för mig. Brukar inte folk som du gå i frontlinjen för att få yttra sig till varje pris?

Sorgligt med folk som arbetar gratis åt kapitalet. Sd och Åkesson är inga arbetarvänner. Så för oss arbetare kommer det bara bli sämre och sämre
Citera
2023-11-26, 07:04
Bannlyst
Mycket bra av Åkesson, riv samtliga moskéer som socialdemokraterna byggt åt muslimerna som muta för röstboskapen. Om de inavlade jävlarna prompt måste ägna sig åt religiösa ritualer så finns svenska kyrkan som duger gott
Citera
2023-11-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Du hittar på riken lite som du vill...?
Vilket var det muslimska riket egentligen?
Och, "heliga romerska riket" - är det Romarriket du tänker på?

Din idealisering av kommunismen är obehaglig.

https://www.levandehistoria.se/fakta/kommunistiska-regimers-brott-mot-manskligheten/bakgrund

Speciellt som du betar ha fattat det mesta fel: svenska kommunister vill knappt ens röra ränteavdragen.

https://kommunisterna.org/nyheter/2023/07/vem-tjanar-pa-hojd-ranta

Dags att vakna upp ur dom rosenröda drömmarna.
Vänta lite här nu, nyss var ju "undertrycka yttrande- och åsiktsfriheten och förfölja politiskt oliktänkande" något bra, nyttigt och fint, och som alla regeringar bör fortsätta med??!

Hur ska ni ha det?
Eller gäller det bara islam?
Citera
2023-11-26, 07:05
Medlem
Det bästa av allt vore att förbjuda all religion inom Sveriges gränser. Religion är gammaldags och förlegat. Hör inte hemma i ett mångkulturellt och modernt samhälle! Fattar inte att folk fortfarande håller på med detta underliga..Religion har blivit något att utöva makt och lydnad med..Tvinga folk till saker. Några i toppskiktet tjänar stora pengar på det!
Citera
2023-11-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det bästa av allt vore att förbjuda all religion inom Sveriges gränser. Religion är gammaldags och förlegat. Hör inte hemma i ett mångkulturellt och modernt samhälle! Fattar inte att folk fortfarande håller på med detta underliga..Religion har blivit något att utöva makt och lydnad med..Tvinga folk till saker. Några i toppskiktet tjänar stora pengar på det!
Helt fel!

Lyssna nu på Johnny Hakkorsson!
"Rätt" sorts åsikter och ideologier ska såklart inte förbjudas, bara sånt man inte själv håller med om!
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-11-26 kl. 07:10.
Citera
2023-11-26, 07:28
Medlem
Vi borde ha en folkomröstning ifall vi ska riva varenda Moské som står på svensk mark. Enbart svenskar får rösta.
Citera
2023-11-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Om grupper hetsa emot samhället så är man antidemokratisk. Att stänga en tidning som vill att främmnade makt skall ta över land som Norrskens flamman gjorde är samhällets farliga. Samma sak pågår i moskérna. Muslimerna så stora grupper som gör så enrom skada på Sverige som land idag, vi bekämpa inte den här skadan som dom gör på Sverige utan vi hjälper dem tom med mark till rabatterade pris.

Jag vet inte vad hetsa riktigt betyder här. Men ska man inte få kritisera samhället? Då hade väl sossarna förbjudit sd för längesen? Flamman ville förhindra att tysk, kanske inte helt främmande, nazistmakt ville ta över svensk politik. Blir ganska lätt att vara demokratisk om man förbjuder allt man inte gillar. Borde ju göra stalin till en av dom mest demokratiska ledarna. Har du inte sett vilka applåder han river ner? Dom måste tom ha en ringklocka som gör att folk slutar applådera.
Citera
2023-11-26, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Jag har en väldigt religiös mamma som på senaste varit lite jobbig med sin övertygelse så man blir allt lite sugen. Men att påstå att religion är en scam där man blir blåst på pengar blir väl lite konstigt då samhället i övrigt inte fungerar speciellt annorlunda. Annars får vi väl förbjuda all aktivitet där något tjänar pengar på ens deltagande?
Citera
2023-11-26, 07:46
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Bor du i ett riskområde (dvs klass 2 sav 3) som tidigare var klassat som särskilt utsatt område där det i år begåtts ett mord och där dom ska bygga en moské?

Bor du i ett bostadsområde där alla plastvänsterpersoner flyr för att de inte kan/orkar hantera verkligheten?

Tjafsa inte om saker du inte har en susning om din lila låtsas "bog".
Det har skett mord i mitt närområde.
Det bor inte så mycket plast vänster där jag bor.
Vad ska jag inte tjafsa om?
Håll käften istället för massa trams eller kom med lite åsikter så man fattar vad du menar du din "idiot"
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-11-26 kl. 07:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in