2023-11-25, 22:56
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
En "Moské-jävel"?
Jo jag förstår att du drar paralleller mellan allt som heter islam och våldsverkningar i samhället. Tror inte statistiken biter på sån övertygelse ens.
Om någon byggt en kyrka, i ett område med hög arbetslöshet och våldsproblem, hade du tyckt det varit likvärdigt med att vilja öka våldet i området?

Men seriöst, att bedöma det, det skulle kräva stor lokal- och historisk kunskap om området där du bor, samt kulturen- och situationsläget i er lokal-politik.
Alla ställen är olika.

Jag bor i en stad med mindre än 100,000 invånare. Här sker det också 1-2 mord varje år, och har så gjort sen .. ja .. så länge jag levt iaf.

Är du blockmongo?

I en stad Småland byggs en Moské samtidigt som just bredvid så var det ett mord nyligen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/man-misstanks-mordad-i-vaxjo
Koppling till islamister eller inte.
Det luktar.
Citera
2023-11-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Är du blockmongo?

I en stad Småland byggs en Moské samtidigt som just bredvid så var det ett mord nyligen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/man-misstanks-mordad-i-vaxjo
Koppling till islamister eller inte.
Det luktar.
Jag förstår. Om man bygger en moské nånstans, då sker det ett mord intill den inom kort.

.. och det luktar.
Citera
2023-11-25, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Känns inte som någon smart idé, dels för att det är väl något som aldrig kommer genomföras för fem öre och dels för att det förhindrar partiet att få fler nya röster. Kan tänka mig att det finns muslimska invandrare som också är trötta på invandringen och vill rösta för SD men hur sannolikt blir en röst från dom om partiet vill riva moskéer liksom.. Samma med alla andra vita svennar som kanske börjat titta åt SDs håll som helt kallnar på idén om en SD röst när dom får höra sånt här..

Kan meddela att majoriteten av sekulära muslimer inte bryr sig om moskeer.
Det finns flera orsaker till det.
Många har flytt ifrån muslimska länder

Det är dessa länder som sponsrar moskebyggen i Sverige. Det är islamister som vill att hela världen ska bli ett kalifat.

Sverigedemokraterna kommer inte förlora något på att säga RIV moskeer.

Däremot om man tittar på Sossarna.
Dom skulle förlora enormt mycket på att kritisera islam.
Kolla på ALLA utanförskapsområden i Sverige. Av någon anledning röstar majoriteten på sossarna
Hmm.. HMM? Vad kan det bero på?
Och vad händer om sossarna blir kritiska till hedersmord och islam?
Citera
2023-11-25, 23:03
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Men organiserad brottslighet med mord och bombdåd dagligen är ofarligt.
Dom flesta kriminella som säljer droger och lever allmänt rövare med sprängningar osv ärinte muslimer.
Det är inte islamitisk terrorism som ligger bakom sprängningarna.
Men det är nog flera knarkare som röstar på SD som är mer delaktiga i sprängningarna än just muslimer.

Han har inget att gå på då mer än att han avskyr muslimer och dom hör inte hemma i hans Sverige.
Kunde inte blivit mer glasklarare än så att Åkesson avskyr invandrare och främmande kultur.
Riva moskéer är dock ett väldigt bra uttalande för sin egen del och för Sverige NATO "process" enligt mig
Åkesson har aldrig ätit en kebabpizza ens.
Citera
2023-11-25, 23:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Islamist-ohyran måste bort från Sverige. De kan åka till sina hemländer.

Nato medlemskapet spökar väl då Putin-lovern Erdogan kräver underkastelse.
Tror Nato snart inser att Erdogan är på Putins sida. Putins yacht är förresten under reparation i Turkiet just nu. Inga sanktioner där eftersom de är i förbund med varandra.
Citera
2023-11-25, 23:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Man får inte riva moskéer eller någon byggnad pga vad som utövas i lokalerna. Sån är lagen.

Lagen är dessutom fullt tillräcklig för att kunna hantera och döma människor för brott, oavsett vilken lokal det sker i - kyrka, synagoga, moské, taiwanesiska eller hinduiska "tempel", eller i Lasses lägenhet, eller i landsbygds-lennarts dass.

Ska man bokstavligen riva lokalen där ett brott har begåtts, och syftet med det ska vara att förhindra att liknande brott sker, då ska man göra det för alla lokaliteter där brott har begåtts, inklusive villor, lägenheter, kyrkor, synagogor .. allt.

Men alla med en IQ högre än en fiskmås förstår ju att man inte kommer hindra fler liknande brott, genom att riva en lägenhet där nåt skit planerades. Nej, det JÅ är ute efter, är att riva moskéer för att inte islam ska kunna praktiseras - ens lagligt. Det är det han är ute efter, inget annat.

Ju mer man penetrerar det här, ju tydligare blir det hur det bara är JÅs ord, som han på förhand vet aldrig kommer ske. Det är inget annat än ord, uppvigling av känslor.

Visst, det finns lagar som specificerar vad som får rivas, hur rivningar ska ske, osv. men lagar stiftas av våra folkvalda politiker, och här kommer förslaget från en politiker. Att dagens lagstiftning inte tillåter rivning av byggnader utifrån vilken verksamhet som sker i den säger inget om vad morgondagens lagstiftning tillåter.

Personligen kan jag tycka att det gott och väl räcker med att tala om att _stänga_ moskéer där det predikas extremism av olika slag snarare än att _riva_ dem, men jag skulle kunna tänka mig att även rivning kan bli en praktisk följd av en stängning för vad händer med en byggnad där ägaren måste upphöra med sin verksamhet? Visst skulle det väl kunna vara någon annan som vill överta lokalen, men om inte är väl sista vägen just rivning.

Exakt vad Åkesson är ute efter vet väl för övrigt enbart Åkesson. Vi andra kan bara förhålla oss till vad han säger och, för all del, gissa vad han "egentligen tycker", vilket i ärlighetens namn är vad du gör när du tillskriver honom åsikter som han själv inte gett uttryck för.
Citera
2023-11-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Åkesson är nazist och han har fått hybris nu när Kristerssons regering är ett skämt. Men, han gapar för mycket, mister troligen hela stycket. Sverige är ännu inte redo för nazism. Hoppas jag.
Mm, vi får se. Det stående mönstret i SD har ju alltid varit att "om det funkar, så gör 100 gånger mer av det", och utan konsekvensmedvetenhet. Det är baaara röster och makt som räknas.
Risken finns att JÅ orkar hålla i sin diktatur över SD tillräckligt långe för att sakta sakta jobba sig upp mot regeringsställning under 1,2-3 val till. Och vid det läget, om SD ligger väldigt bra till, så kommer någon garanterat att kuppa SDs ledarskap, nån riktigt hårdför jävel, för att det är så värdefullt då. Alternativt att JÅ fått någon sjuka och måste sluta osv. Det är iaf så som maktfördelningen i såna politiska rörelsern som SD alltid funkar. JÅ själv kuppade ju sig till makten på odemokratisk väg, kastade ut dåvarande ledningen (dom finns hos AFS nu), och har sen suttit totalt ohotad på tronen längre än någon annan svensk politiker.

T.ex. någon som kuppar igen, och som lovar röstarna och partimedlemmarna att JÅ bara varit mellanmjölk i 20 år, och med Mig så nu jävlar blir det action!! Får support för det och sätter igång att faktiskt göra det som SD hela tiden sagt till röstarna att man ska göra, vilket aldrig egentligen varit JÅs/Partiledningens avsikt.

Sker det, då blir "nya SDs" uppgift först att rensa upp ibland landsförrädarna, dvs övriga partierna, och nedgradera demokratin och andra partiers makt radikalt. Och sen har vi en halv polis-stat, som kommer bryta emot hälften av dom mänskliga rättigheterna på löpande band, och då blis Sverige ekonomiskt och politiskt isolerat även från våra skandinaviska grannar, varpå kronan tokrasar och inflationen blir ... uff .. många tusen procent på ett år, säkert. Svält och infrastruktur går ner sig ... ja ..

.. jag var visst på spekulationshumör ikväll
Senast redigerad av Robbinist 2023-11-25 kl. 23:31.
Citera
2023-11-25, 23:22
Bannlyst
Jimmie är all talk no action.
ävenddenna regering delar ut bidrag till islamiska friskolor och förbund.

Jimmie borde börja i rätt ände. Sluts finansiera moskéer via regeringens bidragsgivning till SFTSFM
Citera
2023-11-25, 23:24
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Vad ska stackarna ta vägen

Det finns väldigt många länder som är lämpligare än sverige för praktiserande muslimer.
Var de ska ta vägen är knappast ett ansvar som faller på nationen Sverige.

Vet inte hur seriöst SD kan komma att driva frågan eller hur stor möjlighet de har att få stöd i riksdagen men att göra landet mer oattraktivt för islamister borde vara något som alla som inte vill uppleva att de själva eller deras ättlingar i framtiden ska tvingas leva i ett kalifat skulle kunna ställa upp på.
Ett naturligt första steg vore att landet gör upp med den utopiska tanken på det multikulturella Sverige och istället lägger om kursen så att svensk kultur och svenska värderingar prioriteras och får en särställning när det gäller lagstiftning, stöd och bidrag mm.
Citera
2023-11-25, 23:24
Medlem
Förr hade jag nog inte hållt med JÅ men nu gör jag det. Islamisterna, som är många i Sverige, en rätt stor andel av muslimerna och knappast någon liten obskyr klick, beter sig som ockupanter och kolonisatörer och att bygga "monument" i form av stora moskéer är en del i att detta ockupationsbeteende. I takt med att de blir fler utgör de ett existentiellt hot mot Sverige, och det måste slås tillbaka så tidigt som möjligt.

Många kommer uppröras över JÅs utspel idag, men på ganska kort tid kommer även det här normaliseras och ses som nödvändigt hos en bredare del av den svenska befolkning.
Citera
2023-11-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, det finns lagar som specificerar vad som får rivas, hur rivningar ska ske, osv. men lagar stiftas av våra folkvalda politiker, och här kommer förslaget från en politiker. Att dagens lagstiftning inte tillåter rivning av byggnader utifrån vilken verksamhet som sker i den säger inget om vad morgondagens lagstiftning tillåter.

Personligen kan jag tycka att det gott och väl räcker med att tala om att _stänga_ moskéer där det predikas extremism av olika slag snarare än att _riva_ dem, men jag skulle kunna tänka mig att även rivning kan bli en praktisk följd av en stängning för vad händer med en byggnad där ägaren måste upphöra med sin verksamhet? Visst skulle det väl kunna vara någon annan som vill överta lokalen, men om inte är väl sista vägen just rivning.

Exakt vad Åkesson är ute efter vet väl för övrigt enbart Åkesson. Vi andra kan bara förhålla oss till vad han säger och, för all del, gissa vad han "egentligen tycker", vilket i ärlighetens namn är vad du gör när du tillskriver honom åsikter som han själv inte gett uttryck för.
Åkesson hatar islam och är - liksom kärnan av partiledningen - anhängare av Counter-Jihad. Det är det han är ute efter, när han säger som han gör. Det är därför han vill symboliskt 'riva ner' islams symboler och närvaro inte bara i Sverige, utan överallt där det är möjligt.
Senast redigerad av Robbinist 2023-11-25 kl. 23:32.
Citera
2023-11-25, 23:30
Medlem
Moskéerna ska inte rivas - de ska sprängas i luften under stort jubel och med ett massivt fyrverkeri.
Och imamer som är samhällsfarliga ska utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in