Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Åkesson är nazist och han har fått hybris nu när Kristerssons regering är ett skämt. Men, han gapar för mycket, mister troligen hela stycket. Sverige är ännu inte redo för nazism. Hoppas jag.
Mm, vi får se. Det stående mönstret i SD har ju alltid varit att "om det funkar, så gör 100 gånger mer av det", och utan konsekvensmedvetenhet. Det är baaara röster och makt som räknas.
Risken finns att JÅ orkar hålla i sin diktatur över SD tillräckligt långe för att sakta sakta jobba sig upp mot regeringsställning under 1,2-3 val till. Och vid det läget, om SD ligger väldigt bra till, så kommer någon garanterat att kuppa SDs ledarskap, nån riktigt hårdför jävel, för att det är så värdefullt då. Alternativt att JÅ fått någon sjuka och måste sluta osv. Det är iaf så som maktfördelningen i såna politiska rörelsern som SD alltid funkar. JÅ själv kuppade ju sig till makten på odemokratisk väg, kastade ut dåvarande ledningen (dom finns hos AFS nu), och har sen suttit
totalt ohotad på tronen längre än någon annan svensk politiker.
T.ex. någon som kuppar igen, och som lovar röstarna och partimedlemmarna att JÅ bara varit mellanmjölk i 20 år, och med Mig så nu jävlar blir det action!! Får support för det och sätter igång att faktiskt göra det som SD hela tiden sagt till röstarna att man ska göra, vilket aldrig egentligen varit JÅs/Partiledningens avsikt.
Sker det, då blir "nya SDs" uppgift först att rensa upp ibland landsförrädarna, dvs övriga partierna, och nedgradera demokratin och andra partiers makt radikalt. Och sen har vi en halv polis-stat, som kommer bryta emot hälften av dom mänskliga rättigheterna på löpande band, och då blis Sverige ekonomiskt och politiskt isolerat även från våra skandinaviska grannar, varpå kronan tokrasar och inflationen blir ... uff .. många tusen procent på ett år, säkert. Svält och infrastruktur går ner sig ... ja ..
.. jag var visst på spekulationshumör ikväll