2023-11-26, 04:47
Medlem
Vad säger erdogan om detta tro?
Har en känsla av att vårat nato medlemskap dröjer rejält nu.
Citera
2023-11-26, 04:59
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldatka
Det är monoteistiska religioners natur att sprida sig medelst mission, kolonisation och prokreation. Man kan inte växa om man inte går utanför komfortzonen och etablerar sig i främmande land.

Man brukar ange att det finns tre monoteistiska regioner dvs religioner som tror på en allsmäktig Gud. Det du beskriver gäller framförallt islam och, mest tidigare, även kristendomen.
Men det gäller inte Judendomen som är den äldsta monoetisktiska religionen. De missionerar aldrig och har heller inget intresse av att få fler att bli judar.

I Koranen, som enligt rättrogna muslimer måste läsas och följas bokstavligt eftersom Koranen återger Guds ord, är missionerande och jihad en muslims plikt. Precis som det också i suraverserna på tre ställen uppmanas till att en rättrogen muslim bör döda kristna och till och med lägga sig i bakhåll för att kunna göra det.

Därför blir islamism - att skapa ett muslimskt samhälle som följer Koranen - också en rättrogen muslims plikt. Islamism är väldigt farlig för ett västerländskt samhälle eftersom islamismens mål är att utplåna demokratin och sekulariseringen.

I svenska moskéer har islamistiska åsikter många gånger fått fäste, praktiserats och predikats. Framför allt under de sista åren. Därför är det fullt rimligt att överväga att slå igen de moskélokaler som bedriver sådan antidemokratisk islamism. Det är farligt för Sverige som demokratiskt fritt land att låta det fortgå.
Senast redigerad av coli 2023-11-26 kl. 05:13.
Citera
2023-11-26, 05:06
Bannlyst
Islam är som kommmunismen är ett samhällets gift. Under 40 talet var militärer och poliser tvingade att stänga terrorist tidningen Norrksen flamman. Samma sak bör man även göra med farliga moskér.

Muslimer skall skeppas hem ingen, inget som Sverige behöver.
Citera
2023-11-26, 05:18
Medlem
River han en Moské och muslimerna är tillräckligt många och starka blir det inbördes krig på en gång utan tvekan. Alltså jag menar en riktig Moské inte en källarlokal.
Citera
2023-11-26, 05:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
River han en Moské och muslimerna är tillräckligt många och starka blir det inbördes krig på en gång utan tvekan. Alltså jag menar en riktig Moské inte en källarlokal.

Kalla inte en sådan konflikt för "inbördeskrig". Det handlar om en ursprungsbefolkning mot utländska kolonisatörer. Ett kolonisationskrig eller frihetskrig (för svenskar) är mer korrekt benämning.

I Kina har vi inte sett något krig utbrutit i Xinjiang / Östturkistan efter att Kina rivit ned moskéer där.
Citera
2023-11-26, 05:35
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523

Det blir protester ja.
Kanske kastas massvis av stenar, skriks och sätts eld på bilar. Anklagelser om islamofobi och faska påståenden om kidnappade barn eller fejade uttalanden från statsministerns sprids.

Muslimska länder uttrycker sin ilska mot Sverige och svenskar. Turkiet drar in sin utsträckta Nato-hand.
Några personer skjuts kanske ihjäl varje vecka, utplacerade bomber briserar i trapphus. Banderoller och tutande bilar med palestinaflaggor.
Många kommer inte gå till något jobb och vägra umgås med svenskar, vägra tala svenska eller vägra ta av sig muslimska kläder.

Men på vilket sätt skiljer det sig egentligen från hur vi redan har det idag?
Senast redigerad av coli 2023-11-26 kl. 06:29.
Citera
2023-11-26, 05:39
Medlem
Erik Östs avatar
De flesta muslimer vi importerat är islamister så, kör hårt SD! Rena landet! Kort sagt!
Den långa versionen skiter jag fullständigt i nu efter allt. 2025 flyttar jag från Sverige och vill inte se eller höra talas om skiten sedan efter det. Hej då!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-11-26 kl. 05:51.
Citera
2023-11-26, 05:53
Medlem
Han går i direktkonfrontation med ”Nya S” det är bra. Det får S att bekänna färg. S är ett nyreligiöst parti. Nytt i bemärkelsen islamistiskt. Det byggs en ny moske i Sverige i veckan.
Senast redigerad av Richenbacker 2023-11-26 kl. 05:55.
Citera
2023-11-26, 06:00
Medlem
Kalliss avatar
Som gammal svensk officer tycker jag att rivande utförs civiliserat och lokalt organiserat, som en gemensam arbetsinsats av lokal samhället.

Men egentligen är det islamisterna själva som skall riva ned sin egna skit, städa upp efter sig, innan de interneras för att utvisas.
Men hur lär man oförmögna? Känns som nått man hört förr.....

Nej, vi får helt enkelt bara samla ihop dem, sedan med gemensamma krafter och skyddsmask "på" riva själva, "våran" sosse signerade lott, smak förstärkt Reinfeldt!

Fängsla, konfiskera och rök ut dem... Statens våldsmonopol skall tillämpas!
Senast redigerad av Kallis 2023-11-26 kl. 06:27.
Citera
2023-11-26, 06:15
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Jag har inget emot moskéer som gudstjänstlokal eller att de byggs med minareter i anslutning till moskéen (dock så behöver vi inte några böneutrop som påverkar ljudmiljön, möjligen på låg nivå till fredagsbönen.). Om dessa förklarar sig lojala till Sverige och svenskarna, inte används för att sprida terrorbudskap eller stödja terrorism eller uppmana till trots mot den svenska lagen, eller att låta främmande stater/diktaturer och terrororganisationer få inflytande så ser jag inget emot moskéer.
Men där har vi problemet. Moskeer predikar islam, och islam är inte förenligt med detta. Det är inte sekulära muslimer som moskeerna är till för, utan de med en mer strikt tolkning. Därav blir det fetade omöjligt.
Citera
2023-11-26, 06:15
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Svenskar reser ju faktiskt världen runt och vill ha svenska värderingar dit de kommer. Man ska kunna supa,muta rättsväsendet,åka motorcykel utan hjälm osv,. Samt ha jultomte på beachen bland ladyboysen

Ditt argument fungerar inte riktigt, Svensken reser till länder där dom kan supa och ligga... inte till länder där dom inte kan det, och sedan gråter ut i tidningen när dom blev nekade. Snygg liten tankevurpa dock!
Citera
2023-11-26, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Islam är som kommmunismen är ett samhällets gift. Under 40 talet var militärer och poliser tvingade att stänga terrorist tidningen Norrksen flamman. Samma sak bör man även göra med farliga moskér.

Muslimer skall skeppas hem ingen, inget som Sverige behöver.

Islam, kommunism och kristendom, även judendom, förbjuder ju egentligen ränta. Något antidemokratiskt drag kan jag inte se. Men dom enda rike som praktiserat förbud mot ränta är det heliga romerska riket, det muslimska riket (lite osäker på vilka tidsepoker) och såklart kommunismen.

Det är väl just därför kapitalister ogillar dessa rörelser. Som jag förstått det driver muslimska brödraskapet stora delar av civilsamhället. Dvs, skola, sjukvård osv osv. Istället är muslimska brödraskapet förbjudet i Egypten. Kan man ju undra varför om man nu är demokratiskt lagd. Är det som i ukriana kanske? Man förbjuder dom partier som kan utgöra ett hot mot det man uppfattar som demokratin. Fast då är det väl knappast demokrati?

Att sen ta upp stängningen av tidningar och därmed yttrandefriheten som något positivt är nytt för mig. Brukar inte folk som du gå i frontlinjen för att få yttra sig till varje pris?

Sorgligt med folk som arbetar gratis åt kapitalet. Sd och Åkesson är inga arbetarvänner. Så för oss arbetare kommer det bara bli sämre och sämre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in