2023-11-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lilla fina Zoey.❤️ Så törstande efter närhet, samhörighet, trygghet och kärlek.

Ur Tilläggsprotokoll 208, förhör med M.Forsgren

”Men då har hon frågat om varför jag vill va med henne och sådär, och då har jag sagt att, ja men ”Jag tycker ju bra om dig. Jag vill ju hjälpa dig” och sådär liksom, ”Det är väl inget konstigt med det.”
Och då har hon liksom, ”Gör du?” Varit glad så där.”

Svårt att förstå att hennes instabila missbrukarföräldrar medvetet försökt förstöra en sån liten fin och klok människa

Ur Tilläggsprotokoll 208, förhör med jourhemspappa Patrik (30 okt 2023):

FL ”Snarare så att hon är ganska lillgammal och lite ordentlig...Ja, och väl framme....och väldigt smart. Hon tänker flera steg så man liksom ”Oh, hur kunde du resonera dig fram till detta?”

FL: Om man skulle jämföra henne med nån sorts tvärsnitt av barn i samma ålder...hur ligger hon då?

P: Väl framme. Jag skulle säga att hon är snarare lite åt det högre hållet. Hon skriver och förstår och... Klok tjej. Men man kan ju säga att så fort hon har fått stimulans ordentligt så har hon ju utvecklats jättemycket. Men man kan väl säga att hon har reagerat väldigt bra på det livet hon har haft sen hon kom hem, som är ett normalt liv med stimulans och vanlig träning och rörelse.

Fy fan så uppenbart det är att dessa två monsterföräldrar medvetet arbetat på att försöka göra henne till ett inkomstbringande vårdpaket (100% LSS i hemmet)

FL och Patrik resonerar i förhör:
Alltså för det är konstigt om det bara försvinner så.
Ja, det är det ju.
Ja, det är ju över en natt, många av de här beteendena. Bokstavligen över en natt...
Jättebra inlägg. Så obeskrivligt äckliga föräldrarna är. Vilket barn som helst hade knäckts av det hon fick utstå. Men BO/Z verkar verkligen vara en jätteklok och fin liten tjej. Så skönt att höra hur hon utvecklats.
Citera
2023-11-25, 11:06
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Instämmer helt med dej.

Hoppas dom lyckas låsa upp mobilen och hittar sådan bevisning så att Jasmin även kan kan dömas för narkotikabrott. Ju längre denna manipulativa sadistiska morsa sitter inne desto tryggare för Zoey och de andra barnen. Det skulle ge dom en möjlighet till ett normalt fungerande liv.
Jasmin och Daniel är tyvärr ingrodda missbrukarpersonligheter, tillika arbetsskygga och trivs med bidragslivet.

Kan väl inte vara så svårt? Eller dottern har den eller polisens tekniker har den i beslag?
Citera
2023-11-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Didelidadelido
Jag har läst nästan hela tråden men kanske missat om någon annan tänkt samma tankar som jag.
När jag läste förhöret med systern Joss*n så fick jag känslan av att J behandlar Z så illa för att hon är lik Joss*n….

I förhör med Joss*an så berättar hon om deras svåra och väldigt traumatiska barndom och hur dem behandlades av deras pappa. Fruktansvärd läsning.
Joss*n säger att pappan skonade J många gånger, men att han ändå utsatte henne för mycket våld just för att det var enda sättet att komma åt Joss*n (hon lät sig inte knäckas av hans terrorvälde men när pappan skadade syskonen så var det hemskt beskriver Joss*n). Så Jasm*n åkte på mycket stryk ”pga” Joss*n…

Sen säger Joss*n i förhör att J gråtit över att Z är så lik Joss*n. Uppenbarligen menar hon att det skulle vara något dåligt….

Kan det vara något som spelar in i det hela? J’s eventuella hat mot sin syster och att Z skulle vara lik henne?
Bara spånar, men jag fick den känslan.

Sen kombinerat med ett missbruk och en skadad personlighet från en trasig uppväxt. Syster säger ju också i förhör att J tar pappan i försvar om jag förstod det rätt. Så hon kanske har börjat identifiera sig med honom…..
Absolut en möjlig teori
Jag bedömer systern som trovärdig, får se vilken bedömning tingsrätten gör
Sedan känner jag ärligt talat ändå ingen empati för Jasmine, trots hennes barndom, för det hon gjort
Citera
2023-11-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Nej det gör jag inte och det är jag väldigt glad för, men kan du vara snäll och hänvisa till den paragraf som säger att brott som våldtäkt (sexualbrott) måste antas ha begåtts i syfte att tillfredsställa gärningsmannen/sexuell vinning för gärningsmannen. Tycker lagen är åt helvete i så fall då det inte alltid kan bevisas och då barnet sannolikt känner sig våldtaget ändå.

Tillbaks på fallet, jag tror definitivt att mamman gjorde det i sexuellt syfte. Särskilt om hon själv blev utsatt sexuellt som barn (även om jag som också blivit utsatt har extremt svårt att fatta hur man kan vilja utsätta sig eget barn för samma)

Jag förstår hur du tänker, men som jag har uppfattat det, så utgår domstolar utifrån bevisat uppsåt av MGM.
Detta är min tolkning och jag kan absolut ha fel.

Ett exempel som inte har något med detta fall att göra, men utifrån hur det kan se ut när en domstol har dömt med den bevisning som var tillgänglig för dem: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRP7gL/frias-fran-valdtakt-kan-ha-agerat-i-somnen

Jag känner mig rätt säker på att denna kvinna kände sig våldtagen av handlingen och många av oss tycker nog att så är fallet.
Fokuset hamnar på vad MGM's uppsåt var för att det är MGM som ska prövas och eventuellt dömas.
Det är samma när det kommer till andra brott, t.ex mord.
Var MGM's uppsåt att mörda?
Var det i stundens hetta?
Var det en olyckshändelse? Osv....
Utfallet är densamma, någon är död, men vad var uppsåtet och vad kan man isånnafall åtala och eventuellt döma den misstänka för?
Nu är det ju skillnad mellan mord och våldtäkt, men jag hoppas att det går att förstå min tankegång?

Hoppas detta inte vart allt för rörigt.
Jag förstår absolut känslorna som väcks kring detta, men när det kommer till att förstå lagen så upplever jag att det är bäst att tolka den när inte massor av känslor har tagit över.
Vilket inte är lätt i ett fall som detta.
Citera
2023-11-25, 11:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Kan väl inte vara så svårt? Eller dottern har den eller polisens tekniker har den i beslag?

Polisen har beslagtagit mobilen, den tillhör ju förändrarna då dottern är omyndig. Men dottern Simone har vägrat att lämna ut koden till den.
Bara att hoppas polisens tekniker lyckas öppna den en dag.
Citera
2023-11-25, 11:17
Avslutad
De lär väl få max tio år i svenskt lyxfängelse.
Ett hän mot den lilla flicka som aldrig mer kan äta normal mat och givetvis har psykiska ärr för livet.
Citera
2023-11-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamelessPuppet
Jag förstår hur du tänker, men som jag har uppfattat det, så utgår domstolar utifrån bevisat uppsåt av MGM.
Detta är min tolkning och jag kan absolut ha fel.

Ett exempel som inte har något med detta fall att göra, men utifrån hur det kan se ut när en domstol har dömt med den bevisning som var tillgänglig för dem: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRP7gL/frias-fran-valdtakt-kan-ha-agerat-i-somnen

Jag känner mig rätt säker på att denna kvinna kände sig våldtagen av handlingen och många av oss tycker nog att så är fallet.
Fokuset hamnar på vad MGM's uppsåt var för att det är MGM som ska prövas och eventuellt dömas.
Det är samma när det kommer till andra brott, t.ex mord.
Var MGM's uppsåt att mörda?
Var det i stundens hetta?
Var det en olyckshändelse? Osv....
Utfallet är densamma, någon är död, men vad var uppsåtet och vad kan man isånnafall åtala och eventuellt döma den misstänka för?
Nu är det ju skillnad mellan mord och våldtäkt, men jag hoppas att det går att förstå min tankegång?

Hoppas detta inte vart allt för rörigt.
Jag förstår absolut känslorna som väcks kring detta, men när det kommer till att förstå lagen så upplever jag att det är bäst att tolka den när inte massor av känslor har tagit över.
Vilket inte är lätt i ett fall som detta.
https://imgur.com/a/QvoFJcE

Sedan går det inte riktigt jämföra en vuxen kvinna med ett 6-årigt barn, för barnet kan aldrig ha samtyckt
Citera
2023-11-25, 11:19
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Polisen har beslagtagit mobilen, den tillhör ju förändrarna då dottern är omyndig. Men dottern Simone har vägrat att lämna ut koden till den.
Bara att hoppas polisens tekniker lyckas öppna den en dag.

Tack för svar!

Känns som att ännu en bomb kommer att falla när dom väl öppnar den
Citera
2023-11-25, 11:20
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
De lär väl få max tio år i svenskt lyxfängelse.
Ett hän mot den lilla flicka som aldrig mer kan äta normal mat och givetvis har psykiska ärr för livet.

10 år = minus häktningstiden + 2/3 av straffet = 3-4 år...
Sjukt land vi bor i...
Citera
2023-11-25, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
10 år = minus häktningstiden + 2/3 av straffet = 3-4 år...
Sjukt land vi bor i...
Ja det är fan inte klokt, man förstår inte varför de inte sänker standarden i fängelserna rejält och höjer straffskalan rejält också. På så vis kan ju folk få sitta längre och verkligen få sona för sina brott. Det är svårt att föreställa sig smärtan detta barn fått utstå och de emotionella sår att de som ska älska dig mest gör så mot dig.
Citera
2023-11-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet69
Jag funderar på om det är så att dom har tvingat i Z ättika med en tratt i halsen, och sen ställt ett glas med vatten på maskinen så att Z kunde nå det 🤔 Därav, så säger Z att hon själv drack ur glaset, och föräldrarna sen tutade i henne att det va ättika i det glaset.

En jäkligt bra teori minsann! Har inte läst att någon tänkt i de banorna förut.
Det skulle förklara att skadorna på magsäcken var så långt gångna samt att Z ju gång på gång berättar att hon själv druckit från glaset. Det förklarar även att Z kunnat dricka ett halvt glas, en mängd som inte vore möjlig om det vore ättikssyra.

Frågan är bara om de är så smarta att de skulle kunna tänka ut hela denna planen. Mycket mycket intressant teori du lägger fram här.
Citera
2023-11-25, 11:24
Medlem
Liletts avatar
Akt.bilaga 198 Socialtjänsten. Sidan 171.

221228 - Telefonsamtal med mamman i häktet

Sista meningen.
Socialtjänstens iakttagelser:
”Mamman frågar inte om Z, inte om hon lämnat sjukhuset eller hur det är med henne. Hon ställer specifika frågor om Z fem syskon men visar inget intresse av Z ”.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-25 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in