2023-11-25, 10:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Artikeln tar upp sånt som vi redan vet (allt står i FUP):
Att Jasmine gav instruktioner till Daniel angående vad han skulle säga på sjukhuset. "Hon uppmanade pappan att berätta hur de sliter med omvårdnaden av flickan." De har pratat om sms:en mellan J och D när D är på sjukhuset med Z. De tar även upp blindtestet då Z får lukta på olika dofter och att de inte är överens över vad hon svarar då hon luktar på ättikan. Att Z hållits isolerad och inte gått i skolan. Hennes vikt o.s.v.

När Z låg på sjukhuset hade hon alltid någon från socialtjänsten hos sig som hon pratade med. De läste upp minnesanteckningar från den tiden.

"Under samtalen sa flickan också att hon alltid var så ensam och att det aldrig var någon hemma som vill leka med henne. Hon berättade också att hennes mamma och pappan tyckte att hon var jobbig och att hon var inlåst i tvättstugan för att mamman tyckte att hon luktade äckligt.

"Kan inte du bli min nya mamma”, ska flickan ha sagt till en av socialtjänstens anställda, som gjorde henne sällskap på sjukhuset."

Lilla fina Zoey.❤️ Så törstande efter närhet, samhörighet, trygghet och kärlek.

Ur Tilläggsprotokoll 208, förhör med M.Forsgren

”Men då har hon frågat om varför jag vill va med henne och sådär, och då har jag sagt att, ja men ”Jag tycker ju bra om dig. Jag vill ju hjälpa dig” och sådär liksom, ”Det är väl inget konstigt med det.”
Och då har hon liksom, ”Gör du?” Varit glad så där.”

Svårt att förstå att hennes instabila missbrukarföräldrar medvetet försökt förstöra en sån liten fin och klok människa

Ur Tilläggsprotokoll 208, förhör med jourhemspappa Patrik (30 okt 2023):

FL ”Snarare så att hon är ganska lillgammal och lite ordentlig...Ja, och väl framme....och väldigt smart. Hon tänker flera steg så man liksom ”Oh, hur kunde du resonera dig fram till detta?”

FL: Om man skulle jämföra henne med nån sorts tvärsnitt av barn i samma ålder...hur ligger hon då?

P: Väl framme. Jag skulle säga att hon är snarare lite åt det högre hållet. Hon skriver och förstår och... Klok tjej. Men man kan ju säga att så fort hon har fått stimulans ordentligt så har hon ju utvecklats jättemycket. Men man kan väl säga att hon har reagerat väldigt bra på det livet hon har haft sen hon kom hem, som är ett normalt liv med stimulans och vanlig träning och rörelse.

Fy fan så uppenbart det är att dessa två monsterföräldrar medvetet arbetat på att försöka göra henne till ett inkomstbringande vårdpaket (100% LSS i hemmet)

FL och Patrik resonerar i förhör:
Alltså för det är konstigt om det bara försvinner så.
Ja, det är det ju.
Ja, det är ju över en natt, många av de här beteendena. Bokstavligen över en natt...
Citera
2023-11-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Är det säkert de såg rätt barn?
Jag funderar på om det är så att dom har tvingat i Z ättika med en tratt i halsen, och sen ställt ett glas med vatten på maskinen så att Z kunde nå det 🤔 Därav, så säger Z att hon själv drack ur glaset, och föräldrarna sen tutade i henne att det va ättika i det glaset.
Citera
2023-11-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Apropå att föräldrarna försökt göra Z till en pojke så tror jag mer på att de försökt göra henne identitetslös. Hon får inte ens lov att vara flicka. De ville ta bort allt fint. De försökte göra henne till en sak. Ondskan är total.

Jo, jag känner också så. Kanske också att hon inte vill identifiera sig med det kvinnliga i familjen då detta står för ngt ont (mamman,S). Men det du säger är nog mer trovärdigt.

Detta fall liknar ett annat fall: Takoda Collins. En tolvåring pojke som förnedrades, våldtogs och misshandlades brutalt av sin far. Och tillslut brutalt mördades. Går inte in på hur.
Han klipptes också i konstiga frisyrer,så att andra barn skulle skratta åt honom. Det var en vacker pojke, men inget skulle vara fint med honom.

Det är ett fruktansvärt fall och jag rekommenderar ingen att ta del av det om man inte vill bli traumatiserad för åratal framåt.

Men de är väldigt lika, barnaskändare. Iiksom i detta fall så kännetecknas de av avhumaniseringstrategierna, isoleringen, vanvård, att tvinga barnet till en samvaro med sin egen avföring och kalla det äckligt, vanvårda det och ge skulden för vanvården på barnet som är "sjukt/hjärnskadat, bög, dum, etc, utan mänsklig kontakt och mat, i kyla, med ständigt hån, att involvera syskon i den regelrätta terrorn, etc.

Hatet manifesteras dygnet runt och närsomhelst, det finns inget barnet kan göra för att få sympati.

Vi måste försöka bryta den här cirkeln av våld,som vi nu tex uppenbart ser exempel på där barn som vuxit upp i förnedring och våld och skräck växer upp och för detta vidare.

Skillnaden mellan Sverige och USA, där detta fall utspelade sig, är, enligt mitt tycke, att rättsväsendet i Sverige är så neutralt mot förövare. (Med reservation för att det skiljer sig åt med rättsskipning en i olika delstater)
Samtidigt som jag tycker det är skönt att vi fokuserar på fakta/saklighet, etc, så är det så jäkla märkligt att förövare kan gå igenom rättsväsendet och aldrig få höra: Det du gjorde var förkastligt och vidrigt. Du förtjänar ett hårt straff då du förstört ditt barns liv på det här sättet (och så specifierat).

Offren får utrymme att tala mycket mer i tex amerikanska rättegångar, och känsloladdat, även anhöriga. Domaren kan också säga saker till förövaren.

Ibland tycker jag den här märkliga tystnaden runt förövare och brottsoffer i en rättegång i Sverige, som inte sällan renderar i symboliska straff, i värsta fall blir medlöpare i den filosofi som kringgått gärningen, som kan sammanfattas i "Den starkares rätt."

Det skulle kunna rikta in sig på att ge offret mycket mer respekt för sina känslor. Lite mer moral, lite mer etos och mindre av rättspositivism..Tycker jag. Men jag vet inte allt om olika rättssystem, och det är inte vad tråden handlar om.

Det retar mig dock att föräldrarna nästan aldrig fått ett nej och nu ska det kanske fortsätta med ett alldeles för ljummet straff och bortvända blickar medan Z får leva vidare med såren.

Jag köper inte det. Om det nu blir så.
Det är i denna kontext man faktiskt kan begripa att medborgagarden uppstår.
Även om jag givetvis inser problematiken med dessa. Och inte förespråkar dem.

Jag tycker hittills att åklagare Jigin gör ett hyfsat bra jobb där hon faktiskt vågar låta påskina vad hon känner inför hur Z behandlats. Hon riktar sig mot föräldrarna. Och dundrar på om garantansvar.
Mer sånt.
Annars blir det en skenrättegång där bara försvarsadvokaterna får ha etos.

Men nu får jag väl däng av någon bättre vetande som blir förbannad över hur jag kan förespråka det ena eller det andra .

Och som tur är handlar inte tråden om rättsfilosofier och rättsväsendet.
Senast redigerad av Ericcca 2023-11-25 kl. 10:22.
Citera
2023-11-25, 10:20
Medlem
Hoppas att Z på något sätt kan ta sig vidare och få leva ett lyckligt liv

Känns inte så hoppfullt att föräldrarna ska få så långt straff som man vill... Sen är det sjuka att dom kan komma ur fängelset och gå och knulla fram nya barn.. finns liksom inget som stoppar dom

Och syskonen som verkar blivit manipulerade och konverterade till små monster.. hur kommer dom bli när dom växer upp? Hur kommer dom sköta sina barn?
Citera
2023-11-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Mer troligt att Jasmine ärvt sin faders personlighetsstörning om han nu
var som de sagt, mamman är ju död och kan inte vittna.

Det kan nog vara mer ondska och hans sätt att hantera vanmakt eller ångest på än ren personlighetsstörning.

Det finns en ”syrakultur” från pappans hemland Syrien, precis som i Iran mfl. Vissa män styr och kontrollerar ”sina” kvinnor med att tex kasta frätande syra i ansiktet/kroppen, tvingar dricka så de förlorar talförmåga etc. om de tex vill skiljas, är otrogna eller annat. Varmt vax och kokande vatten eller matolja är andra redskap.

Ser mycket av detta i hur Z varit utsatt med ättika, flytande stearin, kokande vatten..

Systern vittnar om det.
Senast redigerad av viperstyle 2023-11-25 kl. 10:44.
Citera
2023-11-25, 10:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag delar inte alls din slutsats.

Jag upplever det som att föräldrarna gjort Z till pojke, inte at t hon själv vill det på något sätt då det i förhör framkommer att hon i sitt familjehem inte är lika inne på det längre. Jag tror det är något de försökt få henne att känna.

En sak som får mig att bla tänka så är att Z skor var märkta med namnet fast J istället för Z. Men ingen gång har Z velat bli kallat det namnet.

Jag tro föräldrarna kallat Z för han, pojke osv.
Åklagaren visade också bilder första dagen på en flicka i prinsessklänningar.
Nya läraren tror jag det också var eller om det var nya pappan som sagt att hon också tycker väldigt mycket om en klasskamrats långa hår och vill ta på det och sagt hon vill spara ut till långt hår.

Så jag tro hon fogat sig för att göra föräldrarna nöjda. För att bli älskad går hon med på vad de säger typ.
Så tänker jag.
Någonstans i den omfattande fuppen berättar mamman att Z var helt oplanerad, att hon upptäckte graviditeten när det var försent att göra abort. Att Z förstörde mammans plan att göra uppväxten för det yngsta barnet (N?) ”perfekt”.

Alla barnen verkar ha varit oplanerade men Z blev uttalat oönskad. Detta tror jag är en stor anledning till att hon blev särbehandlad.

Har alltid tyckt att det är obegripligt att dessa dysfunktionella människor, som föräldrarna i det här fallet, avlar barn efter barn efter barn… Vad tror de ska bli bättre i deras fattiga liv med en mängd barn som de inte älskar och tar hand om!?
Citera
2023-11-25, 10:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Apropå att föräldrarna försökt göra Z till en pojke så tror jag mer på att de försökt göra henne identitetslös. Hon får inte ens lov att vara flicka. De ville ta bort allt fint. De försökte göra henne till en sak. Ondskan är total.

Instämmer. Bara månader efter att hon bott i sitt fosterhem så vill hon ha klänningar, väldigt ”flickiga” sådana, och vill ha långt hår, och hål i öronen.
Pappan nämner i sista förhöret (30 okt) ingenting längre om att hon vill vara pojke utan kallar henne flicka.
Citera
2023-11-25, 10:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Eller så är S lika psykopat typ som mamman?
Men vi får hoppas att det inte är så?
Barn är för det mesta otroligt lojala med sin mamma och pappa. Jag växte upp i ett alkoholisthem med gräl och våld. Berättade aldrig nånting för någon. Hade inte knystat om att något var fel om jag hade fått frågan. S vill skydda sin mamma till varje pris.
Citera
2023-11-25, 10:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Nu har jag inte varit inne i tråden på ett tag, så vet inte om denna min teori redan har diskuterats.

Jag tror att det handlar om transofobi.
Lilla Z är ju uppenbarligen ett transbarn, och jag tror att föräldrarna är för inskränkta för att förstå och acceptera.
De andra barnen har ju uppenbarligen inte utsatts för samma tortyr som Z.
Hon passade helt enkelt in i deras "mall".

Därav öknamnen vi sett i föräldrarnas sms.
Och därav kanske även våldet mot underlivet?

Nej tror jag inte. Pojkläderna kom först senare.
Och mammans idé kommer säkerligen från hennes egen uppväxt där hennes egen våldsamma pappa försökte uppfostra systern Josefina som pojke…även tillvägagångssättet med ättika som bestraffning kommer med största sannolikhet därifrån.
Citera
2023-11-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Barn är för det mesta otroligt lojala med sin mamma och pappa. Jag växte upp i ett alkoholisthem med gräl och våld. Berättade aldrig nånting för någon. Hade inte knystat om att något var fel om jag hade fått frågan. S vill skydda sin mamma till varje pris.

Det är precis så det är. Lojaliteten grundar sig i de två största rädslorna, att mista föräldrars kärlek och att bli övergiven.
Senast redigerad av viperstyle 2023-11-25 kl. 11:02.
Citera
2023-11-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Nu kanske fler förstår och kräver att hela den här mängdrabatten vid fler brott avskaffas. Jag anser att t.ex USA är helt rätt ute när de helt enkelt lägger på år för samtliga brott som begåtts under lång tid. Inte bara åtalar för de brott som har högst straffvärde.

I Sverige kan du exempelvis våldta ett barn 300 ggr men det ger samma straff som om det utförts 10 gånger. Jag minns killen som fick ca 1 vecka/våldtäkt han utfört på ett spädbarn t.ex.

Jag funderar på om de sprutat in ättika eller liknande i flickans underliv också, med tanke på de märkliga skadorna inuti som ingen förstår sig på.
Håller med dig. Sedan kan man absolut undra vad de gjort med henne, det som hon inte får/vill berätta eller kanske inte minns
Citera
2023-11-25, 11:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Min teori är att det är mammans ”becknarlur” med Swish. Hon har i så fall satt den på dottern som inte är straffmyndig.
Den syster som stod mamman närmast, Jos*fine, sitter inne dömd för grovt narkotikabrott juli 2023.
Enligt FUP har mamman själv becknat för att finansiera ett missbruk av amfetamin och heroin tidigare i livet, så hon är uppenbarligen inte främmande för det värvet.
Hon hade stor omsättning av receptbelagda mediciner bl.a. Tramadol.
Familjens ekonomi kan inte ha gått runt på Ds lön som LSS-assistent med mycket avdrag för sjukskrivning och VAB, särskilt som de avstod från att be om försörjningsstöd för att slippa blanda in socialen.
Så de måste ha haft sidoinkomster, och närmast till hands ligger väl att de becknade.
Någon måste då ha försett dem med varor.
Denna någon är kanske kopplad till grossistledet i Malmö-Lund med stort våldskapital.
Det är kanske någon sådan figur som hotat äldsta dottern att inte lämna ut koden till mobilen.
Skulle leta i kretsen runt R*smus Fj*ll (a, e) som var sambo med Jos*fine och även han dömd för grovt narkotikabrott.

Det är värt att notera att äldsta dottern ”glömmer” att nämna moster Joss*n när hon förhörs om sina mostrar, och Jos*fine själv är väldigt tydlig med att hon och JI haft dålig kontakt efter mammans död. Hon snackar också ner sin syster rätt tungt. Det är nästan som om hon vill att man ska tro att de inte har något samröre.

Instämmer helt med dej.

Hoppas dom lyckas låsa upp mobilen och hittar sådan bevisning så att Jasmin även kan kan dömas för narkotikabrott. Ju längre denna manipulativa sadistiska morsa sitter inne desto tryggare för Zoey och de andra barnen. Det skulle ge dom en möjlighet till ett normalt fungerande liv.
Jasmin och Daniel är tyvärr ingrodda missbrukarpersonligheter, tillika arbetsskygga och trivs med bidragslivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in