2023-11-24, 22:18
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Så du menar att storasystern är så pass hjärntvättad och således ”inte kan förstå” att hon gör fel när hon särbehandlar ETT syskon av fyra??

”Hennes” telefon är nog snarare mammans som hon lånar. Därav att hon vägrar ge ut pinkoden. Hon och morsan är så tajta att mamman inte bryr sig om vad hon kan läsa i luren.

Min teori är att det är mammans ”becknarlur” med Swish. Hon har i så fall satt den på dottern som inte är straffmyndig.
Den syster som stod mamman närmast, Jos*fine, sitter inne dömd för grovt narkotikabrott juli 2023.
Enligt FUP har mamman själv becknat för att finansiera ett missbruk av amfetamin och heroin tidigare i livet, så hon är uppenbarligen inte främmande för det värvet.
Hon hade stor omsättning av receptbelagda mediciner bl.a. Tramadol.
Familjens ekonomi kan inte ha gått runt på Ds lön som LSS-assistent med mycket avdrag för sjukskrivning och VAB, särskilt som de avstod från att be om försörjningsstöd för att slippa blanda in socialen.
Så de måste ha haft sidoinkomster, och närmast till hands ligger väl att de becknade.
Någon måste då ha försett dem med varor.
Denna någon är kanske kopplad till grossistledet i Malmö-Lund med stort våldskapital.
Det är kanske någon sådan figur som hotat äldsta dottern att inte lämna ut koden till mobilen.
Skulle leta i kretsen runt R*smus Fj*ll (a, e) som var sambo med Jos*fine och även han dömd för grovt narkotikabrott.

Det är värt att notera att äldsta dottern ”glömmer” att nämna moster Joss*n när hon förhörs om sina mostrar, och Jos*fine själv är väldigt tydlig med att hon och JI haft dålig kontakt efter mammans död. Hon snackar också ner sin syster rätt tungt. Det är nästan som om hon vill att man ska tro att de inte har något samröre.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-11-24 kl. 22:28.
Citera
2023-11-24, 22:20
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag kom till att tänka på när Elin försvann i Höör och när hon senare hittades död då startade föreningen Skånes Änglar en isamling till Elin. Längre ner i artikeln står det att Skånes Änglar startades i första hand för att hjälpa utsatta barn i Skåne, så man kan säga att Z är ett utsatt barn.

En insamling har startats för mördade Elin: ”Tillsammans kan man göra mycket”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOMr7g/en-insamling-har-startats-for-mordade-elin-tillsammans-kan-man-gora-mycket

Var väl Skånes änglar som var involverade i att hjälpa familjen med mat, pengar och julklappar. Och sedan när det med Z uppdagades så kunde de inte tro det då de sett Z strax innan jul. Familjen som verkade så fin kunde de absolut inte tro nåt ont om.
Citera
2023-11-24, 22:21
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Var väl Skånes änglar som var involverade i att hjälpa familjen med mat, pengar och julklappar. Och sedan när det med Z uppdagades så kunde de inte tro det då de sett Z strax innan jul. Familjen som verkade så fin kunde de absolut inte tro nåt ont om.

Exakt, de har t.o.m. vittnar om hur fin familj och hur kärleksfulla föräldrarna var. Man blir livrädd. Skulle inte skänka en krona till dem
Citera
2023-11-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Testa någon av dessa

https://easyupload.io/6qh4zr

https://delafil.se/66ae6e9f5ed6f58a/B_6683-22.zip

.
tack ursäkta besväret. Såg jag hade fått svar.
Det gick bra för Z i nya hemmet, blev glad det är lite äldre personer, ledsen höra att hon som
6åring varit städare, det var nytt grepp, så små i full aktiv städning. men ändå positivt om ungen lärt sig dammsuga propert. När hon kommer i tonåren lär hon vägra..
Citera
2023-11-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nu är detta min tolkning av vad jag läser i förhöret, men ja hon känner ju dessa från sjukhuset.

Jag minns inte allt men hon trivs och mår bra och de satsar på att hon ska vara fysiskt aktiv med att cykla, införskaffa en studsmatta och gå simskola.
Hon har konflikter med dem och då reagerar hon på såna sett där man förstår att hon varit utsatt, som tex oroar sig för att bli instängd eller inte FP mat. I något förhör säger hon det.

Jag upplever hon nog testar dem för att se om de stannar kvar.
Att hon städar och dammsuger på sitt rum tolkade de som att hon fått ta ansvar hemma.

Upplever de nog kommer ha sina utmaningar med henne iom det hon gått igenom, men medtanke på deras ålder på 55+ och deras relation sen innan så är de nog perfekta med äldre familjehemssyskon och föräldrar som har tid för henne. Hon kommer ju bli otroligt omhändertagen upplever jag.

Tips.
Har du en ipad, isåfall laddar du hem andra delen av fupen med de förhören, spara under filer på ipaden, då får du en mapp som heter zip, den öppnar du bara genom att klicka på den.
Så borde det poppa upp ett gäng aktbilagor.
Kanske det funkar. Borde gå att göra samma på iPhone men för mig är det jobbigt att läsa så mkt på mobilen.
Tusen tack.fint höra. Så klart hon vågar stå påsig- vadå konflikter-hon lär vinna, färdigpratat.
Hoppas hon lägger fötterna på bordet där också-blir mkt roligt med den ungen..vill jag tro
Citera
2023-11-24, 22:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Min teori är att det är mammans ”becknarlur” med Swish. Hon har i så fall satt den på dottern som inte är straffmyndig.
Den syster som stod mamman närmast, Jos*fine, sitter inne dömd för grovt narkotikabrott juli 2023.
Enligt FUP har mamman själv becknat för att finansiera ett missbruk av amfetamin och heroin tidigare i livet, så hon är uppenbarligen inte främmande för det värvet.
Familjens ekonomi kan inte ha gått runt på Ds lön som LSS-assistent med mycket avdrag för sjukskrivning och VAB, särskilt som de avstod från att be om försörjningsstöd för att slippa blanda in socialen.
Så de måste ha haft sidoinkomster, och närmast till hands ligger väl att de becknade.
Denna någon är kanske kopplad till grossistledet i Malmö-Lund med stort våldskapital.
Det är kanske någon sådan figur som hotat äldsta dottern att inte lämna ut koden till mobilen.
Skulle leta i kretsen runt R*smus Fj*ll (a, e) som var sambo med Jos*fine och även han dömd för grovt narkotikabrott.

Det är värt att notera att äldsta dottern ”glömmer” att nämna moster Joss*n när hon förhörs om sina mostrar, och Jos*fine själv är väldigt tydlig med att hon och JI haft dålig kontakt efter mammans död. Hon snackar också ner sin syster rätt tungt. Det är nästan som om hon vill att man ska tro att de inte har något samröre.

Hejsan, du lade tidigare upp Fup på mostern ang narkotikabrott men tyvärr funkade inte den Fupen. Skulle du vilja lägga upp den på nytt?
Citera
2023-11-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tusen tack.fint höra. Så klart hon vågar stå påsig- vadå konflikter-hon lär vinna, färdigpratat.
Hoppas hon lägger fötterna på bordet där också-blir mkt roligt med den ungen..vill jag tro

Blir nog arbetsamt med Z de första åren tills Z kan känna sig trygg i sin nya familj.
Citera
2023-11-24, 23:16
Medlem
Citat:

Det är inte alls otänkbart det scenariot du föreslår.
Citera
2023-11-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare

Har ingen aning då jag inte har FUP. Jag har bara läst artiklarna på webben samt denna tråden.
Citera
2023-11-24, 23:25
Medlem
Citat:
Så du menar att storasystern är så pass hjärntvättad och således ”inte kan förstå” att hon gör fel när hon särbehandlar ETT syskon av fyra??

”Hennes” telefon är nog snarare mammans som hon lånar. Därav att hon vägrar ge ut pinkoden. Hon och morsan är så tajta att mamman inte bryr sig om vad hon kan läsa i luren.

Jo, jag tror hon vet. Man kan läsa mellan raderna i förhören med henne att hon känner att det inte är ok. Men vad har ett barn i en sådan här våldsam och hotfull kontext för val? Barn kan bli vingklippta även i vanliga familjer och utveckla fejkade jag.

Dessa roller är typiska i en sådan störd familj.
Och barnen tror att såhär ska det vara. Ju längre åren går desto mer "tar" hjärntvätten. Barnet lär sig spela och lär sig det så väl,att barnets egentliga tankar/känslor dold långt där inne och främmande för jaget.

Hon är inte trygg nog att berätta. Men man hör att hon friserar under förhören. Hon skyddar mamman men hon skyddar också sig själv.
Skulle också vara livrädd. En sådan mamma släpper inte taget bara sådär..Hon har säkert bevittnat våld.

Kanske börjar hon prata. Man får bara hoppas,att skadorna av att ha levt i en sådan sjuk struktur inte är för djupa.
Jag tror att med rätt stöd kan hon nog komma på rätt köl. Men vi får tänka på att alla barn i den familjen har skadats i någon mån.

Jag själv blir rasande då jag hör på hennes lögner. Man glömmer lätt att det faktiskt är barn. Det är inte de som bär ansvaret.
Citera
2023-11-24, 23:31
Medlem
Citat:
Så du menar att storasystern är så pass hjärntvättad och således ”inte kan förstå” att hon gör fel när hon särbehandlar ETT syskon av fyra??.

Efter att ha läst förhören med S där hon beskriver sin mamma som omtänksam o alltid sätter barnen först o alltid vill hjälpa andra o om hon blir arg går hon in på sitt rum o säger att hon behöver vara ifred, är rena påhitt. Det är inte helt ovanligt att när ett barn i en svårt dysfunktionell familj ska beskriva sin förälder eller hemmiljö hittar på så som dom önskar att det skulle vara. Beskriver sin egen mamma som en mamma dom sett på tv tex som är den perfekta mamma som dom egentligen vill ha… Sen vad som är vad om det är hjärntvätt o rädsla att bestörta sanningen eller om det är en påhittad version som eget försvar för hur illa sanningen är blir svårt att reda ut…

Med det sagt så betvivlar jag inte att mamman hade bättre relation till dom andra barnen o att S säkert har bra minnen också av mamman.
Citera
2023-11-25, 00:50
Medlem
Citat:

Skånes Änglar bidrog med en matkasse på knappt 5000 kr en gång per månad under 1 år , de fick dessutom hjälp med hyra någon gång samt klädpaket födelsedagspresenter och julklappar under ett par år , mamman fick en dator av dem så att hon kunde plugga på distans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in