2023-11-23, 11:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Så den 2 januari kunde Trump erbjuda 20 000 nationalgardister men den 6 januari hade han inga befogenheter alls?

Låter som ett blufferbjudande. Eller som ett grovt tjänstefel om han kunde leverera sitt erbjudande men underlät att agera.

Glöm inte sommaren 2020, då Donald Trump skickade allt och ingen till Washington D.C för att stävja protesterna! Det kunde han inte göra i slutet av året, av någon anledning.
Citera
2023-11-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja, allt är oerhört märkligt! Här har vi en man som inte kunde göra något utan Nancy Pelosis tillåtelse och fick även höra "nej" från alla andra runtomkring honom, en sorglig och menlös man helt enkelt. Och han borde alltså bli president igen.

Detta får en ju att fundera över det här uttalandet om att kan ordna fred mellan Ukraina och Ryssland på 24 timmar om han inte ens kan kalla ut NG i DC när han den möjligheten. Kanske Babbit hade överlevt om mobben hade fått backa tillbaka till utsidan i ett tidigt skede i stället för den skadan redan var skett. Jag tror att de som blivit dömda för attacker jan6 skulle ha blivit gladare att slippa fängelsestraff och alla ska veta att man inte är mycket för demokrati utan vill överta makten med våld för en president som inte skulle pissa på dem om de så brann.
Citera
2023-11-23, 13:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jag kan bara konstatera att det tog dig 12 minuter att från min post 06.58 göra din post 07.10 om innehållet i videoinslaget som är lite på 27 minuter långt. Kom igen då du sett inslaget med din post om det.

Personligen tror jag detta kommer få riktigt långtgående konsekvenser på hur det hanterats och jag tror inte allt politiskt trixande i världen kan förhindra detta när det väl når en bredare publik i USA.
Vad inbillar du ska ändras på det jag skrev om jag såg videon?
Ska ge dig svaret om du är osäker, och det är att INGET ändrar sig.
Det är därför din video är redundant och därför den inte behövdes tittas på.
Och sen var det skräp också såg jag sen.

Vilka långtgående konsekvenser, för det enda konsekvens det kan få är att man slutar med brottsprovokation och infiltration.
För det är det enda du säger, men vet det är inte ditt budskap, ditt budskap är de hemska FBI och inget mer.

DU har ingen argumentation som passerar lagen om infiltration och lagen om brottsprovokation, men det vill du inte prata om ens.
Det i sig berättar exakt allt vi behöver veta, och det är att fascisten inte vill ha en polis som jagar fascister om man så hittar dom.
Det är lugnt, förstår du nu kommer börja prata om annat, men eftersom infiltration och brottsprovokation inte berörs och lagförslag för att ändra detta.
Så vet man allt är bara skräp som skrivs i detta område av statskuppsförsöket.
Citera
2023-11-23, 16:55
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Tror du Trump visste någon vad FBI planerat innan och vad de faktiskt gjorde jan6?
Låter det vara osagt om vem som planerade det hela.

Nej personligen är jag säker på att han inte var medveten om "fällan", övertygad tidigt med det som kom fram då och den farsartade cirkusen med "impeachment" försöket som han frikändes ifrån, se nedan.

Trump acquitted in lightning-fast impeachment trial: Results, Trump's response, what happens next
https://www.cnet.com/news/politics/trump-acquitted-in-lightning-fast-impeachment-trial-results-what-did-trump-say-what-happens-next/

Men idag efter att också sett det nya materialet så är det nog mer 110% om att det nog mest handlade om ett "kuppförsök" från andra sidan med syftet att säkerställa att de framledes skulle slippa se mer av Trump, mina 5 öre.
Citera
2023-11-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag frågade en användare som pratade om "skrev på ordern" om just den ordern. Men den finns alltså inte? Och nej, det finns inte någon utredning som visar att Trump erbjöd 20,000 (Trump brukade säga 10,00 i början av 2021. Nu har det alltså dubblats) man från nationalgardet eftersom han har inte tillgång till så många man. Men onödigt att sitta och prata om ordrar som inte finns, så jag vet inte vad du pratar om egentligen.

I Colorado-fallet om Trump skulle få stå på valsedeln argumenterade Trumps advokat för att aktivera/erbjuda nationalgardet eller vilket uttryck man föredrar så behövs ingen presidentorder utan ett muntligt erbjudande räcker vilket även fick stöd av domaren.
Citera
2023-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
I Colorado-fallet om Trump skulle få stå på valsedeln argumenterade Trumps advokat för att aktivera/erbjuda nationalgardet eller vilket uttryck man föredrar så behövs ingen presidentorder utan ett muntligt erbjudande räcker vilket även fick stöd av domaren.

Men presidenten har möjlighet att kalla ut NG i DC.

Sen förstår jag inte vad du säger om något Colorado-fall och vad har Trumps advokat gjort? Tillkallat Nationalgardet eller vad är det du menar här? Och det med stöd av en domare? Vilken domare pratar du om?
Citera
2023-11-23, 21:48
Medlem
0A0As avatar
Citat:

Sen förstår jag inte vad du säger om något Colorado-fall och vad har Trumps advokat gjort? Tillkallat Nationalgardet eller vad är det du menar här? Och det med stöd av en domare? Vilken domare pratar du om?

Varför det? Ska han också beställa toalettpapper när det tar slut? Han skulle kunna göra detta, men är det verkligen hans jobb?
Citera
2023-11-23, 22:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Det är BARA Presidenten som kan kalla in NG i DC.. men detta är ointressant då NG inte hade NÅGOT med statskuppsförsöket av Trump att göra..

Citera
2023-11-23, 23:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Låter det vara osagt om vem som planerade det hela.

Nej personligen är jag säker på att han inte var medveten om "fällan", övertygad tidigt med det som kom fram då och den farsartade cirkusen med "impeachment" försöket som han frikändes ifrån, se nedan.

Trump acquitted in lightning-fast impeachment trial: Results, Trump's response, what happens next
https://www.cnet.com/news/politics/trump-acquitted-in-lightning-fast-impeachment-trial-results-what-did-trump-say-what-happens-next/

Men idag efter att också sett det nya materialet så är det nog mer 110% om att det nog mest handlade om ett "kuppförsök" från andra sidan med syftet att säkerställa att de framledes skulle slippa se mer av Trump, mina 5 öre.
Den intressanta saken som du inte vill diskutera, det är att berätta om hur ändra FBI arbetssätt och deras brottsprovokation och infiltration.

För som lagen är idag, så spelar det ingen roll om de gör brottsprovokation eller infiltration, då det är en del av deras arbete.
Och lagen berättar att det är dina handlingar som är fel, och gör man statskuppsförsök, ja, då blir man ett föremål för lagen.

Och säger man FBI gjort fel, så är man svårt perplexad att de aldrig pratar om lagändringar.
Det är så man vet att attackera FBI handlar om fascism och rädslan för FBI, och inte deras arbetssätt som är enligt lagen de är givna.
Och att donalds fansen är ledsna att de inte fick göra statskupp, hänga Pense och byta ut elektorerna mot falska elektorer.

FBI är till för brottslingar som kom till Capital Building, och därför åtalen nu är gjorda, men en fascist försöker inbilla sig själv att det inte är så.
Det är därför du aldrig någonsin kommer prata om ändra nått, för målet är att FBI är elaka för de framhärdar lagen och inte tillåter statskuppsförsök
(Det är lugnt, jag och andra kommer påminna dig ofta om detta, var gång du försöker inbilla dig annat att det är praxis att infiltrera och brottsprovocera, och inbilla sig egna handlingar inte sk ta ansvars för.)
Citera
2023-11-24, 01:16
Medlem
Citat:
Inslaget nedan tycker jag berättar rätt bra om vad som ytterligare framkommit nu efter det fulla släppet av hela videomaterialet från 6th januari.

"This is MUCH worse than you can imagine" FBI had agents EVERYWHERE on January 6th | Redacted News (2023-11-22)
https://www.youtube.com/watch?v=XIYESmzwqLc

How many FBI agents and hidden informants were present at the Capitol on January 6th? Newly released tapes are shedding shocking new light on the truth of that day. No wonder they didn't want you to see these tapes.

Backuplänk till inslaget.
Videon du länkar till bevisar att hela den s k J6-revolution var riggad av demokraterna. Alla bör se den. T ex riggar CNN tillsammans med Nancy Pelosi en sekvens där hon försöker spela shockslagen när hon tillsammans med några kongresskollegor låtsas ta emot ett samtal från Mike Pence på Januari 6 om polissituationen. Men videon visar att ljudet är i själva verket en inspelning från ett tidigare samtal med Pence under mindre dramatiskt omständigheter och med färre deltagare.

En polis highfivar med en person som han några minuter tidigare satt handbojor på och tillsammans med en kollega låtsat arrestera för effektens skull. Denna person var alltså en s k provokatör som samarbetade med polisen, helt säkert med FBI:s goda minne.

Var och en som ser den här videon och fortfarande inte fattar att J6 var riggat måste söka omedelbar psykiatrisk hjälp.
Senast redigerad av TomSowell 2023-11-24 kl. 01:23.
Citera
2023-11-24, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Videon du länkar till bevisar att hela den s k J6-revolution var riggad av demokraterna. Alla bör se den. T ex riggar CNN tillsammans med Nancy Pelosi en sekvens där hon försöker spela shockslagen när hon tillsammans med några kongresskollegor låtsas ta emot ett samtal från Mike Pence på Januari 6 om polissituationen. Men videon visar att ljudet är i själva verket en inspelning från ett tidigare samtal med Pence under mindre dramatiskt omständigheter och med färre deltagare.

En polis highfivar med en person som han några minuter tidigare satt handbojor på och tillsammans med en kollega låtsat arrestera för effektens skull. Denna person var alltså en s k provokatör som samarbetade med polisen, helt säkert med FBI:s goda minne.

Var och en som ser den här videon och fortfarande inte fattar att J6 var riggat måste söka omedelbar psykiatrisk hjälp.

Den där videon är bra konstig. Finns ju ingenting som de säger som är logiskt och trovärdigt. De hittar klipp som de inte förstår sig på och då hittar de på något för att de vet att deras tittare vill se sånt här. De tjänar pengar på de förvirrade stackarna.
Citera
2023-11-24, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du är helt dum i huvudet va? Du kan med egna ögon se hur övervakningsbilderna visar att poliserna släpper en man som de tidigare låtsats gripa och highfivar med honom. Du kan själv se Pelosis riggade telefonsamtal med Pence för CNN.

Ändå lyckas du inte dra den självklara slutsatsen.

Jag har ingen aning om vad som utspelar sig kring den mannen som hade handfängsel. Jag är inte uppskruvad på det viset att jag har en massa fantasier kring vad jag ser. Jag har sett klippet då Pelosi pratar i telefon och är skräckslagen. Vad är det med det? Det var Pelosis dotter som filmade henne för övrigt.

Om Trump hade kallat in NG direkt så hade så många människor sluppit sitta i fängelse nu. Men det skiter ju förstås Trump i, han ville bara att tillståndet skulle bli så illa att han kunde förklara undantagstillstånd så att han kunde fortsätta på den inslagna vägen att se till att han kunde sitta kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in