2021-01-15, 14:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Har du länk?

Onekligen underligt, överabderiten hävdar att han följt trumps direktiv och vilja, men vissa på fb menar att trump bara ville ha en fredlig lätt åsiktsyttring? Ja där ser man vad man kan tolka saker olika.............

https://www.businessinsider.com/qano...21-1?r=US&IR=T

Citat:
Chansley's lawyer Al Watkins said that his client was simply following the directives and will of the president, and was a "peaceful and compliant" protester, so should therefore be pardoned.
The 33-year-old faces charges including disorderly conduct, violent entry, and illegally being on restricted spaces within the Capitol grounds

Citera
2021-01-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Tackar.

BTW, 3 sköna lirare i fronten på bilden
Citera
2021-01-15, 14:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Tackar.

BTW, 3 sköna lirare i fronten på bilden
Ja, framförallt stjärnskottet Nicholas Rodean of Frederick som hade på sig sin ID bricka från jobbet på bröstet. Eller förra jobbet då, på Navistar Direct Marketing.

Överlag så påminner scenerna väldigt mycket om arga talibanprotester man skrattat åt genom tiderna.

https://conandaily.com/2021/01/13/ni...-maryland/amp/
Citera
2021-01-15, 15:06
Medlem
Undrar om inte Trump fortfarande hoppas på seger? Tiotusentals soldater finns nu i Washington och fler är på väg, potentiella Trumpanhängare som kanske inte önskar något annat av livet än att få göra Trumps vilja? Trumps senaste uttalanden handlar om hur mycket han har gjort för militären.

Trump förväntar sig att alla gör allt för Trump. Men kanske är chief of the staff också en förrädare?
Citera
2021-01-15, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Undrar om inte Trump fortfarande hoppas på seger? Tiotusentals soldater finns nu i Washington och fler är på väg, potentiella Trumpanhängare som kanske inte önskar något annat av livet än att få göra Trumps vilja? Trumps senaste uttalanden handlar om hur mycket han har gjort för militären.

Trump förväntar sig att alla gör allt för Trump. Men kanske är chief of the staff också en förrädare?
Vill han att folk ska ställa upp för honom så borde han kanske inte kasta dem under bussen så som gjorde med 6 Jan. demonstranterna. Jag tror han är fullt inställd på att hans politiska karriär är slut. Gör han något som tyder på motsatsen så är det bara showbiz.

Med det sagt, både militärer och poliser är kraftigt pro-Trump. Vill dom gör revolution så kan dom, men jag tror dom är för bekväma för det.
Senast redigerad av Konservburk 2021-01-15 kl. 15:12.
Citera
2021-01-15, 15:10
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk

Lyder inte Nationalgardet direkt under Christopher Miller, en trogen lojalist till Trump??

Vi får nog se gåsmarcher genom gatorna, högerarmen i luften samt Hail Victory skanderanden hela dagen den 20nde. Av 20.000 Amerikanska soldater.

Citera
2021-01-15, 15:19
Medlem
Vem är "Bullhorn Lady"?

En demokrat?

https://www.dagbladet.no/video/the-b...psikt/CtFanFtx
Citera
2021-01-15, 15:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Tror knappast att Trump ger nåd av politiska hänsyn. Detta kommer att leda till besvikelse hos hans anhängare att de känner sig övergivna av Trump.

Sedan vet jag inte rent tekniskt om Trump kan ge nåd i detta fallet. Har shamanen redan fått en dom? Det måste väl ändå finnas en dom som gör att presidenten kan ge nåd.

Annars tror jag säkert Joe Biden kommer att ge nåd. Han nämner ju nästan i varje tal att han ska ena landets befolkning, så då står säkert förlåtelse och försoning högt på agendan.
Citera
2021-01-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Lyder inte Nationalgardet direkt under Christopher Miller, en trogen lojalist till Trump??

Vi får nog se gåsmarcher genom gatorna, högerarmen i luften samt Hail Victory skanderanden hela dagen den 20nde. Av 20.000 Amerikanska soldater.

Jag tänkte på joint chiefs of the staff

https://www.16af.af.mil/News/Article...anuary-6-assa/
Citera
2021-01-15, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Tror knappast att Trump ger nåd av politiska hänsyn. Detta kommer att leda till besvikelse hos hans anhängare att de känner sig övergivna av Trump.

Sedan vet jag inte rent tekniskt om Trump kan ge nåd i detta fallet. Har shamanen redan fått en dom? Det måste väl ändå finnas en dom som gör att presidenten kan ge nåd.

Annars tror jag säkert Joe Biden kommer att ge nåd. Han nämner ju nästan i varje tal att han ska ena landets befolkning, så då står säkert förlåtelse och försoning högt på agendan.
Presidenten kan ge nåd för ”offenses against the United States” förutom riksrätt. Det betyder federala brott och det behöver inte finnas en dom.
Citera
2021-01-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Presidenten kan ge nåd för ”offenses against the United States” förutom riksrätt. Det betyder federala brott och det behöver inte finnas en dom.
Hmm, om de tre har gjort miltärtjänsten så kan de ses som tre som hjälpt till att ha hållit ordning istället.
Kanske de får medaljer till på köpet ?
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vill han att folk ska ställa upp för honom så borde han kanske inte kasta dem under bussen så som gjorde med 6 Jan. demonstranterna. Jag tror han är fullt inställd på att hans politiska karriär är slut. Gör han något som tyder på motsatsen så är det bara showbiz.

Med det sagt, både militärer och poliser är kraftigt pro-Trump. Vill dom gör revolution så kan dom, men jag tror dom är för bekväma för det.

Joe Bidén kommer nu att bli tvungen att köpa militärens lojalitet på något sätt. Fler leksaker eller kanske mer ledighet, jo och högre lön, förstås.
Men det kostar i form av skatter, kan man ju tro?

Jag tycker att Sverige ska nu ställa sig i kö med sin unika genusvetarexpertis från Södertörn till förfogande för DoD i USA.
Att sälja licensierad genuscertifiering och liknande produkter som en exceptionell svensk exportprodukt såsom tex könlösa toaletter kommer att slå vapenexporten med hästlängder !!

Och tänk er miljontals "tafsa inte"-armband att exportera?
Och glöm inte fittmössorna för att inte tala om ekologiska ärtbössor och bepansrade lådcyklar?
Tårgas av ekologisk pallkragsodlad vitlök förstås
Citera
2021-01-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Spännande, var hon alltså en journalist som frilansar och jobbar ibland åt CNN. Man undrar ju vad HON gjorde där.
För att "dokumentera"... Mm jo, speciellt som hon hetsar på Sullivan och sedan säger "we did it!". Men det är liksom bara par på banan, för CNN är inte längre en nyhetsförmedling, utan ett gäng clownaktivister som spökat ut sig som nyhetsankare och reportrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in