Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Presidenten kan ge nåd för ”offenses against the United States” förutom riksrätt. Det betyder federala brott och det behöver inte finnas en dom.
Hmm, om de tre har gjort miltärtjänsten så kan de ses som tre som hjälpt till att ha hållit ordning istället.
Kanske de får medaljer till på köpet ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Konservburk
Vill han att folk ska ställa upp för honom så borde han kanske inte kasta dem under bussen så som gjorde med 6 Jan. demonstranterna. Jag tror han är fullt inställd på att hans politiska karriär är slut. Gör han något som tyder på motsatsen så är det bara showbiz.
Med det sagt, både militärer och poliser är kraftigt pro-Trump. Vill dom gör revolution så kan dom, men jag tror dom är för bekväma för det.
Joe Bidén kommer nu att bli tvungen att köpa militärens lojalitet på något sätt. Fler leksaker eller kanske mer ledighet, jo och högre lön, förstås.
Men det kostar i form av skatter, kan man ju tro?
Jag tycker att Sverige ska nu ställa sig i kö med sin unika genusvetarexpertis från Södertörn till förfogande för DoD i USA.
Att sälja licensierad genuscertifiering och liknande produkter som en exceptionell svensk exportprodukt såsom tex könlösa toaletter kommer att slå vapenexporten med hästlängder !!
Och tänk er miljontals "tafsa inte"-armband att exportera?
Och glöm inte fittmössorna för att inte tala om ekologiska ärtbössor och bepansrade lådcyklar?
Tårgas av ekologisk pallkragsodlad vitlök förstås