2023-11-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Du har fel eftersom du inte förstår vad åklagaren, som är en av landets mest erfarna relationsåklagare, säger. Nu återger Aftonbladets reporter förvisso knappast det sagda på ett rättvist sätt men om du ska börja yra om JO-anmälan kanske du borde lyssna på åklagaren själv och inte förlita dig på kommentarsfält i kvällspressen. Jigin har INTE påstått att hon avstått från att åtala för våldtäkt med utgångspunkt ur något sorts icke-sexuellt syfte, utan att eftersom det inte går att slå fast att föräldrarna orsakat skadorna genom penetration så går det inte att åtala föräldrarna för våldtäkt. Däremot kan föräldrarna inte ha undgått att upptäcka skadorna varför de i kraft av sin garantställning haft en skyldighet att inte förhålla sig passiva i förhållande till dessa.
Varför står det då som det står (att hon penetrerats av okänt föremål) i gärningsbeskrivningen under åtalspunkt 5? Har åklagaren skrivit det trots att hon inte kunde styrka det? Förresten så har flickan berättat trovärdigt om fingrar i underlivet vilket också räknas som våldtäkt. Vad menar du skulle kunna finnas mer för bevis än flickans vittnesmål och reaktion ihop med de dokumenterade skadorna och rimligheten i att föräldrarna gjort detta också? Sperma eller? Tror du det är vad som krävs för att kunna fälla en våldtäkt?

Nä asså jag ändrar mig inte för att du ber mig att göra det… Bevisen talar ju klarspråk här. Varför skulle inte de räcka för ett åtal? Varför är du ens så säker på varför åklagaren inte åtalar för våldtäkt? Har du pratat med henne?
Citera
2023-11-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Vet du vad det kan vara för någon expert de kallar in?

Nej inget aning faktiskt. En läkare? Var ju en läkare som kände sig felciterad om jag minns rätt? Pernilla nånting.
Oavsett så tänker jag att ingen ”expert” kan avgöra huruvida det var våldtäkt eller ej, eftersom det var VÅLDTÄKT.
Citera
2023-11-22, 20:45
Medlem
Jag har sagt det förut.
Gravida människor ska ALLTID genomgå en p7a.
But ut ett mvc-samtal mot en p7a.
Både före o efter förlossning.
Av bägge föräldrar.
Citera
2023-11-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den kan syfta på försäkringen också
Finns dock ett annat sammanhang där D syftar till Z som "den", i det där sms:et när han även kallar henne "möget".

Något i stil med "Nämn inte kärlek i samma mening som den".
Citera
2023-11-22, 20:58
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ättiksförgiftade flickan har lämnat sjukhuset – föräldrarna riskerar tio års fängelse

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-27/attiksforgiftade-flickan-har-lamnat-sjukhuset-foraldrarna-riskerar-tio-ars-fangelse

Jasmine får antagligen rättspsykiatrisk vård om man tittar på P7-undersökningen och pappan får antagligen 10 års fängelse.

Straff ska båda få så att det förslår.

Jag är rätt säker på att Jasmine inte kommer sitta en sekund på anstalt (utöver häktningen om det nu är en anstalt där nere i Trellan)
Kolla hennes sms. Tidstämplar, uttryck, manisk och otroligt duperande.
Riktigt sjuk kvinna det där.

Daniel är någon slags medlöpare till henne och har, såklart, varit helt delaktig och medveten av misshandel och våldtäkt(er).
Så han kommer nog få runt 10 år ja.
Jag håller med.
Citera
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dottern är inte misstänkt för brott, så ända möjligheten polisen har är att hon ger koden frivilligt så den kan öppnas av vad jag förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja det måste vara förklaringen, meeen… har NFC då rätt att försöka få upp mobilen vilket angivs att de gör? Stämmer inte.

Fast dottern är ju bara 13. Alltså, mobilen ägs egentligen av föräldrarna och då bör NFC få ta sig in i den?

Förstår verkligen inte varför det tar sån tid...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutualinformation
Finns dock ett annat sammanhang där D syftar till Z som "den", i det där sms:et när han även kallar henne "möget".

Något i stil med "Nämn inte kärlek i samma mening som den".

Fy fan.
Tänker på att Z nog är mer intelligent än sina båda föräldrar. Säkert därför de hatade henne så. Hon blev ett hot som skulle förintas.

Vid något tillfälle sade denna lilla människa, som visar ett sådant oerhört mod och resning mitt i allt, att jag sade "stopp min kropp"fast mamma fortsatte ändå. Och mer: mina föräldrar kan ni ta men inte mina syskon". Och hon är bara sex år. Sex år!

De skulle knäcka henne för att hon vågade säga emot. För att hon var uppriktig och ärlig och kanske inte kunde förställa sig. Hon bekräftade inte supernarcissisten.

Som sagt, barn som kan tala för sig och inte smeker föräldrar medhårs kan väcka ett enormt hat hos föräldrar som själva har misslyckats på något vis. Och har känt sig kuvadegenom livet. De klarar inte av solens strålar och så stängde de inte henne i mörker . Z påminde dem om deras egen värdelöshet, vilka simpla, tomma och tragiska existenser de var, genom sin blotta existens.

De förtjänade henne inte. De förtjänade henne inte och de förintade det enda som hade kunnat lyfta dem från sin egen misära tilvaro. Till och med detta vackra och förunderliga barn lyckades hon aktivt schabbla bort, den här avskyvärda Hinsebergshäxan tillika pundararschlet.

Så nu kan jag endast glädjas åt att föräldrarna förmodligen upplever obehag inför fängelsestraff och folkets avsky, och inför att inte få punda för skattepengar längre.
Jävla väderlösa skitmög till päron. Jag hatar dem av hela mitt hjärta.
Och tycker vi startar ett medborgargarde om de släpps
Senast redigerad av Ericcca 2023-11-22 kl. 21:01.
Citera
2023-11-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Förvånar mig inte det är så dom gjort, hållit för hennes näsa (och böjt huvudet bakåt, enligt läkarens teori). Hon hade en skada på näsan, som dessutom var svullen

Aktbilaga 194. Skador

På näsan hade Zoey vad som såg ut som ett skrapsår. Näsan var också svullen. Undertecknad tycker det ser ut som Zoey fått ett slag på näsan.

Jag lyckas inte öppna dessa filer (aktbilaga 192 och därefter). Vilket prg ska jag använda?
Citera
2023-11-22, 21:16
Medlem
Citat:
Nej inget aning faktiskt. En läkare? Var ju en läkare som kände sig felciterad om jag minns rätt? Pernilla nånting.
Oavsett så tänker jag att ingen ”expert” kan avgöra huruvida det var våldtäkt eller ej, eftersom det var VÅLDTÄKT.
Det var definitivt våldtäkt.
Jag trodde en juridisk expert skulle kallas in. Givetvis ska det tas i beaktning att journalisten är en andrahandskälla, men tror inte det hon skriver är helt taget ur luften. Vi får därför helt enkelt utgå från att åklagaren nämnde motivet när hon förklarade varför hon inte inkluderade våldtäkt i åtalet, men just motivet ska inte kunna stå i vägen för ett våldtäktsåtal. Det tycker jag en expert borde förtydliga, och så hoppas jag att experten ser att bevisen räcker.
Citat:
Kan hon inte föra det i bevis så är hon INTE en av ”Sveriges främsta relationsåklagare”.
Så är det faktiskt.
Citera
2023-11-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Varför står det då som det står (att hon penetrerats av okänt föremål) i gärningsbeskrivningen under åtalspunkt 5? Har åklagaren skrivit det trots att hon inte kunde styrka det? Förresten så har flickan berättat trovärdigt om fingrar i underlivet vilket också räknas som våldtäkt. Vad menar du skulle kunna finnas mer för bevis än flickans vittnesmål och reaktion ihop med de dokumenterade skadorna och rimligheten i att föräldrarna gjort detta också? Sperma eller? Tror du det är vad som krävs för att kunna fälla en våldtäkt?

Nä asså jag ändrar mig inte för att du ber mig att göra det… Bevisen talar ju klarspråk här. Varför skulle inte de räcka för ett åtal? Varför är du ens så säker på varför åklagaren inte åtalar för våldtäkt? Har du pratat med henne?
Du kan inte åtala båda för våldtäkt om du inte vet vem av dem som gjort det så länge möjligheten finns att en av dem gjort det utan den andres vetskap. Däremot kan du åtala båda för grov misshandel om du vet att någon av dem gjort det eftersom den andre knappast kan ha undgått att upptäcka skadorna utan att ställa barnet under adekvat vård. Snillrik lösning på ett grundläggande straffprocessuellt problem.
Citera
2023-11-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Fy fan.
Tänker på att Z nog är mer intelligent än sina båda föräldrar. Säkert därför de hatade henne så. Hon blev ett hot som skulle förintas.

Vid något tillfälle sade denna lilla människa, som visar ett sådant oerhört mod och resning mitt i allt, att jag sade "stopp min kropp"fast mamma fortsatte ändå. Och mer: mina föräldrar kan ni ta men inte mina syskon". Och hon är bara sex år. Sex år!

De skulle knäcka henne för att hon vågade säga emot. För att hon var uppriktig och ärlig och kanske inte kunde förställa sig. Hon bekräftade inte supernarcissisten.

Som sagt, barn som kan tala för sig och inte smeker föräldrar medhårs kan väcka ett enormt hat hos föräldrar som själva har misslyckats på något vis. Och har känt sig kuvadegenom livet. De klarar inte av solens strålar och så stängde de inte henne i mörker . Z påminde dem om deras egen värdelöshet, vilka simpla, tomma och tragiska existenser de var, genom sin blotta existens.

De förtjänade henne inte. De förtjänade henne inte och de förintade det enda som hade kunnat lyfta dem från sin egen misära tilvaro. Till och med detta vackra och förunderliga barn lyckades hon aktivt schabbla bort, den här avskyvärda Hinsebergshäxan tillika pundararschlet.

Så nu kan jag endast glädjas åt att föräldrarna förmodligen upplever obehag inför fängelsestraff och folkets avsky, och inför att inte få punda för skattepengar längre.
Jävla väderlösa skitmög till päron. Jag hatar dem av hela mitt hjärta.
Och tycker vi startar ett medborgargarde om de släpps
Vilket fint formulerat inlägg. Du har så rätt i det du skriver. Z verkar oerhört modig, klok och fin. Så imponerad av den lilla flickan. Jag är absolut med på att starta ett medborgargarde om de släpps, Flashbacksårets bästa idé!
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-22 kl. 21:34.
Citera
2023-11-22, 21:28
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Om de lämnat bort Z, de hade ju ansökt om 100% avlastning hade de inte fått bidrag från FK.
Dessutom är det väldigt svårt stt få bidrag för stt vårda eget barn då det oftast anses ligga i föräldraansvaret. Har skrivits en hel del i tidningarna pm det eftersom föräldrar med svårt sjuka barn jobbar dygnet runt med barnet och samtidigt arbeter för att tjäna de pengar de behöver för att klara sig.
Tanken kan ändå från början ha varit att få pengar för att "vårda" Z, och att de därför påstått att hon haft hjärnskada etc. Avlastning kan ha varit nåt de kom på när det höll på att gå åt helvete och de bara ville få bort problemet, men hur allvarlig var den ansökan? De borde ju fattat att de skulle bli avslöjade...

Om jag minns rätt hade de inga försäkringar på barnen och kan då inte få ut något där.

Nej ingen försäkring, därav attt de vill ha hjärnskadan fastställd så de kunde få från gravidförsäkringrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in