Citat:
Varför står det då som det står (att hon penetrerats av okänt föremål) i gärningsbeskrivningen under åtalspunkt 5? Har åklagaren skrivit det trots att hon inte kunde styrka det? Förresten så har flickan berättat trovärdigt om fingrar i underlivet vilket också räknas som våldtäkt. Vad menar du skulle kunna finnas mer för bevis än flickans vittnesmål och reaktion ihop med de dokumenterade skadorna och rimligheten i att föräldrarna gjort detta också? Sperma eller? Tror du det är vad som krävs för att kunna fälla en våldtäkt?Du har fel eftersom du inte förstår vad åklagaren, som är en av landets mest erfarna relationsåklagare, säger. Nu återger Aftonbladets reporter förvisso knappast det sagda på ett rättvist sätt men om du ska börja yra om JO-anmälan kanske du borde lyssna på åklagaren själv och inte förlita dig på kommentarsfält i kvällspressen. Jigin har INTE påstått att hon avstått från att åtala för våldtäkt med utgångspunkt ur något sorts icke-sexuellt syfte, utan att eftersom det inte går att slå fast att föräldrarna orsakat skadorna genom penetration så går det inte att åtala föräldrarna för våldtäkt. Däremot kan föräldrarna inte ha undgått att upptäcka skadorna varför de i kraft av sin garantställning haft en skyldighet att inte förhålla sig passiva i förhållande till dessa.
Nä asså jag ändrar mig inte för att du ber mig att göra det… Bevisen talar ju klarspråk här. Varför skulle inte de räcka för ett åtal? Varför är du ens så säker på varför åklagaren inte åtalar för våldtäkt? Har du pratat med henne?