2023-11-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Jag vet inte vad som är fel på dig! Du tolkar allt på ditt eget sätt och verkar kunna och veta allt… not. Upplever dig som sorglig och patetisk. Vänta med att göra bedömningar och anmälningar till du har lite mer att gå på. Just här och nu vet väl inga av oss vad det kommer att bli av detta. Detta är ett diskussionsforum där alla har rätta att skriva och tycka vad de vill. Vi spekulerar, undrar och tycker. Du driver bara samma tes och den tillför ingenting. Man måste förlita sig på det rättsystem vi har. Vi lever i en demokrati som du vet eller inte. Så jag väljer att lita på att åklagaren gör sitt bästa för Z. Så mycket mer kan jag inte göra. Med tanke på hur mycket uppmärksamhet detta fall har blir det svårt för åklagarsidan att göra misstag. När rättegången är över och domen kommer då har vi svaren. Till dess borde du lugna ned dig lite.

Försök uppför dig! Vissa saker VET vi, som vad hon har åtalat för och vad som finns bevisning för.

Sen, en JO anmälan gör ingen skada men mycket bra och viktigt att belysa varför det så ofta, av varierande anledningar går fel och barn får lida.

Granskning är bra, även att granska på vägen innan det går åt helvete igen pga inkompetens.
Citera
2023-11-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Blev föräldrarna fråntagna vårdnaden av alla barnen eller bara Z?

Alla
Citera
2023-11-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Eller filmat, eller både och.

Ja jag önskar henne allt gott. Man önskar att man kunde göra mer än bara skriva på Flashback. Stackars, stackars flicka, hoppas det vänder nu och att du är på en bra plats Z.
Så är det.
De här värsta barnmisären, nu Z- tidigare Jara..bobby..
man skulle vilja göra något konkret för Z.
Men hoppas samtidigt att hon får vara ifred, får lugn o ro-och använda sina små trattöron

till upplevelser som -glad julmusik -kanske också få en påhälsning av förhörsledaren Petra
de hade ju lite roligt tillsammans de två emellanåt..
Citera
2023-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mina misstankar också. Enda sättet att försörja sig efersom hon gick hemma, och knarkade dessutom, och hans lön inte räckte inte långr, och utsikten att han skulle få mer jobb inom kommunerna Eslöv/Höör/Hörby var nog inte så god.

I Aktbilaga 200:

2022-12-06
10:00
Jasmine -> Daniel
Med andra ord är vi berättigad både lss och ersättningen 50 000kr av trygg hansa

2022-12-06
10:00
Daniel -> Jasmine
Najs. Hoppas på mer. Den kan gott få ge lite avkastning

Alltså de tänkte fixa assistansersättning till Z? De kanske hade blivit avslöjade vem vet. Och sedan få ut 50 000 kr av Trygg Hansa tror jag inte hade varit så lätt eftersom Försäkringsbolagen är ganska stränga då det gäller att betala ut ersättning. Sådana hemska tankar de hade.
Citera
2023-11-22, 17:38
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Var kan man läsa om hennes sjukdomshistoria och missbruk?

Aktbilaga 198 sidan 225 och framåt (LVU-utredningen.)
Framgår att hon tidigare finansierat sitt missbruk genom langning, inbrott och bedrägerier.

https://gofile.io/d/gWWY7x
Citera
2023-11-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tippar på att Jasmine får rättspsykiatrisk vård. Hon är skvatt galen.
Har läst deras SMS-konversationer och ingen normal människa uttrycker sig så.

Fängelse tror jag inte.

Ättiksförgiftade flickan har lämnat sjukhuset – föräldrarna riskerar tio års fängelse

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-27/attiksforgiftade-flickan-har-lamnat-sjukhuset-foraldrarna-riskerar-tio-ars-fangelse

Jasmine får antagligen rättspsykiatrisk vård om man tittar på P7-undersökningen och pappan får antagligen 10 års fängelse.

Straff ska båda få så att det förslår.
Citera
2023-11-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Aktbilaga 198 sidan 225 och framåt (LVU-utredningen.)
Framgår att hon tidigare finansierat sitt missbruk genom langning, inbrott och bedrägerier.

https://gofile.io/d/gWWY7x

Sådana personer ska inte ha barn överhuvudtaget.
Citera
2023-11-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ättiksförgiftade flickan har lämnat sjukhuset – föräldrarna riskerar tio års fängelse

https://www.sydsvenskan.se/2023-08-27/attiksforgiftade-flickan-har-lamnat-sjukhuset-foraldrarna-riskerar-tio-ars-fangelse

Jasmine får antagligen rättspsykiatrisk vård om man tittar på P7-undersökningen och pappan får antagligen 10 års fängelse.

Straff ska båda få så att det förslår.

Fängelse för båda är min övertygelse, tyvärr ute på ingen tid alls och med nya identiteter osv.
Citera
2023-11-22, 17:54
Medlem
Håller på med fup, är just nu på Daniel och Jasmines sms konversation,

Vad är det för fel på den där Jasmine?
Vilken vidrig människa asså, fy!
Och Daniel, var är hans kulor?

Vidriga människor, de borde få rättspsyk och hållas inlåsta till den dagen de tar sitt sista andetag. Fucking avskrap hela hennes familj också

Z världens bästa flicka/pojke, va hen än föredrar ❤️
Citera
2023-11-22, 17:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I några sms pratas det om några plåster som J försöker få tag i och som det är några dagars leveranstid
Det är smärtstillande plåster sannolikt Fentanyl hon efter flera andra receptbelagda mediciner tjatar till sig av sjukvården.
Citera
2023-11-22, 17:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Hur kan man INTE lyckats få upp telefonen, det har ju gått snart ett år?
Dottern är inte misstänkt för brott, så ända möjligheten polisen har är att hon ger koden frivilligt så den kan öppnas av vad jag förstått.
Citera
2023-11-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dottern är inte misstänkt för brott, så ända möjligheten polisen har är att hon ger koden frivilligt så den kan öppnas av vad jag förstått.

Ja det måste vara förklaringen, meeen… har NFC då rätt att försöka få upp mobilen vilket angivs att de gör? Stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in