Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Jag gillar också Högmo och som du är inne på så tickar han en hel del boxar. Succéerna i Häcken och DIF smäller högt
Lite trist att det ska hängas upp sig vid att han är en "gubbe". Som om ungdomlighet i sig är ett värde för en fotbollstränare. Tvärtom skulle jag snarare säga. Att få in Högmo som redan tränat ett landslag och som vet hur man förbereder spelarna, lägger upp passen och planerar allting är ett enormt plus i min bok. Thelin, Rydström, Tolle och gänget saknar den erfarenheten.
Jag gillar tanken på att plocka Högmo nu, medan han fortfarande är aktiv, och låta han få en period att köra med landslaget. Sen när han väl tackar för sig eller får kicken så kommer dom unga tränarna vara troligtvis ännu mer erfarna och ännu vassare, och kanske mer redo för uppdraget.
Precis. Högmo är en ganska unik "träffsäker" profil faktiskt när man väl zoomar ut lite. Sen håller jag med om "gubbe" grejjen. Yngre är inte alltid bättre, speciellt i landslag. Sålänge det inte är en gubbe på så sätt att de inte kan modern fotboll och blir en dramatisk misfit för nyare spelprofiler/material. Men där är ju Högmo redan bevisad dessutom.
Sen håller jag med om timingen. Bra timing att ta Högmo. Och sedan när han lägger av kanske den där assisterande som det sägs kan vara en ex-spelare á la Mellberg/Ljungberg ta över ELLER så kanske 1 av de där 3-4 unga spännande namnen som Bäckström, Hiljemark, Hellberg eller Johnsson (FCK U19, aktuell för Rosenborg) är aktuellt?
Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Blev tvungen lyssna ett varv till nej nej nog har han fått förfrågan i ett tidigt skede men vill slutföra säsongen där och då, För han försöker slingra sig ur frågeställningen på ett sätt men lyckas inte riktigt fullt ut!
Om det är Högsmo som blir känslan är det man sitter och väntar på är Ass till han och få ett ja från den personen, Är det Ljungberg lär det visa sig till helgen om han sitter som expert med Holmgren i England om inte vet man vem man jobbar på!
Jaa. Om det blir han hoppas jag man försöker på Mellberg som duo/assisterande. Har gillat hans fotboll mycket, han har utan tvekan respekt från spelarna och har en efterfrågad mentalitet. Kan ryta lite fint på backlinjen hehe
Suger något otroligt att vi missade EM, men jag ska inte ljuga med att säga att jag föredrar att vi missade det och gick vidare från Janne OCH fick ordentlig med tid för näste man att starta sitt i lugn och ro. Känns betydligt bättre långsiktigt.