2023-11-21, 16:53
Avslutad
Det blir bra pommes, om än inte lika bra som i en oljefritös, däremot är den mycket mer praktisk än en oljefritös.
Dessutom är dom bra för att värma rester om det inte finns en micro i huset, går mycket fortare och blir inte lika torrt som motsvarande i en varmluftsugn.
Citera
2023-11-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Det blir bra pommes, om än inte lika bra som i en oljefritös, däremot är den mycket mer praktisk än en oljefritös.
Dessutom är dom bra för att värma rester om det inte finns en micro i huset, går mycket fortare och blir inte lika torrt som motsvarande i en varmluftsugn.
Måste fråga. Anser du att pommes i ugn är gott?
Citera
2023-11-21, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Måste fråga. Anser du att pommes i ugn är gott?
Måste fråga. Varför måste du fråga det?
Citera
2023-11-21, 17:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Pommes i ugn är riktigt vidrigt.

Det är ju helt värdelöst. Jag hatade pommes när jag var liten (sjuttiotal), för den enda pommes man fick var sån där räfflad skit som körts i ugn, oftast tillsammans med överstekt grillkorv.
Citera
2023-11-21, 17:04
Medlem
Citat:
För att jag verkligen undrar om det finns de som anser att pommes i ugn är gott.

Jag gillar nyfriterad pommes, och det är ju så långt ifrån den man kan få i ugn som det bara kan bli.

Tänker mig att vissa inte har smakat god mat, typ att de inte vet bättre. Men du kanske har någon annan förklaring?
Citera
2023-11-21, 17:17
Medlem
wsts avatar
Jag tycker du bör ta in i din bedömning att du lagat mat i vanlig ugn hela ditt vuxna liv medans du använt air fryer i några månader? Min uppfattning är att du kan laga allt du kan laga i ugn bättre och snabbare i en airfryer. Det kan vara viktigt att påpeka att man bör se efter en air fryer med dubbla element (uppe och nere)för att kunna laga med samma resultat och standard som en vanlig ugn. Vanliga ugnen används enbart till pizza och större gratänger numera. Storleken är ju alltid begränsad.
Citera
2023-11-21, 17:17
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Jag hatar marknadsföringen för airfryer, folk verkar tro att det är motsvarigheten till en jävla fritös. Brukar även stå ''Använder mindre olja än en fritös''.

Det är inte och kommer aldrig att vara en fritös, det är en liten varmluftsugn som blir varm direkt, smidigt om man gör mat till sig själv.

Köpte en bänkugn för ngt år sedan och tycker den har samma funktion som en airfryer, värmerören ser ut som små ljusrör, men vill jag fritera då är det i olja.
Citera
2023-11-21, 17:22
Medlem
Citat:

Det är ju det mest relevanta när man diskuterar olika sätt att laga mat på. Två personer gör på två olika sätt men den ene är nöjd med en i praktiken usel slutprodukt eftersom denne saknar erfarenhet och kunskap om hur det ska vara eller ens varför det ska vara på ett visst sätt. Mao lönlöst att diskutera..

Bryr sig gör man inte heller egentligen eftersom man är nöjd själv. Man bryr sig bara om att försvara metoden man själv använder i brist på förstånd.
Citera
2023-11-21, 17:23
Medlem
Jag tycker det blir lite sämre än ugn, men använder den ibland för det är enkelt. Jag värmer det mesta i micro så det brukar ju ändå vara godare än det normala.

Kan tillägga att det var min fru som insisterade på att vi skulle skaffa den, den skulle vara superbra, men hon använder den ytterst sällan.
Senast redigerad av apanola12 2023-11-21 kl. 17:25.
Citera
2023-11-21, 17:23
Avstängd
Citat:

Är inte airfryer och varmluftsugn samma sak?
Citera
2023-11-21, 17:28
Medlem
I ett ensamhushåll där man vanligen bara värmer mat, sällan tillagar något från grunden tycker jag airfryer är bra som komplement till min gamla vanliga ugn utan varmluft. Går snabbt och smidigt då man gör en portion i taget. Hade jag en ny modärn ugn med varmluft är det tveksamt om man såg lika stor nytta med det.
Citera
2023-11-21, 17:33
Avslutad
Citat:
För att jag verkligen undrar om det finns de som anser att pommes i ugn är gott.

Jag gillar nyfriterad pommes, och det är ju så långt ifrån den man kan få i ugn som det bara kan bli.

Tänker mig att vissa inte har smakat god mat, typ att de inte vet bättre. Men du kanske har någon annan förklaring?
Ja okej, den frågan är inte relevant för mitt inlägg, men du kanske i stället kan fråga någon som diskuterar huruvida pommes i ugn är gott eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in