2023-11-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Tack mannen. Ibland orkar man inte brottas med väderkvarnar likt honom.
uppskattar att du tog dig tiden att ge ett utförligt svar
Vi får ju försöka hålla oss lite grann i verkligheten i alla fall. Jag tycker att de har börjat lite fint här i botten och då har de ju fått veta mer om de andras tilltag och vittnesmål mot dem. Det här är väl nästan det värsta för Trump. Vet inte hur exakt men det visar sig väl.
Citera
2023-11-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I de filmade förhören framgår alltså:
1. En medarbetare till Ellis har sagt att Trump inte ville avgå och istället skulle utmana det stulna valresultatet på laglig väg, med hjälp av sina advokater.
2. Att Powell försökte undersöka valresultatet genom att beslagta valmaskiner.
3. Att Powell är övertygad om att valet blev stulet. "Jag känner igen bedrägeri när jag ser det".

I TDS-världen är detta alltså djupgående och totalt förödande för Trump.

Alla som inte håller med är sekterister!

Jonathan Turley menar att vittnesmålen istället kan vara förödande för Willis case ( och även Jack Smith´s vilket framgår av artikeln ).

Citat:
In Georgia, a slew of former lawyers are taking pleas with promises to testify if called. Some of their depositions have been leaked, much to the dismay of Fulton County District Attorney Fani Willis.

She has reason to be alarmed because some of the leaked interviews hit hard at the weakest link in her conspiracy case.
----
For instance, Sidney Powell stated that Trump clearly believed that he had won the election when he was challenging the results in the courts and Congress.
----
I previously wrote that the Achilles heel of the racketeering case was Trump’s state of mind: “As a threshold matter, one problem is immediately evident. If Trump actually did (or does) believe that he did not lose the election, the indictment collapses.”

That’s exactly what Powell argues. Trump had “general instincts that something wasn’t right here.” She added, “I didn’t think he had lost. I saw an avenue pursuant to which, if I was right, he would remain president.”

That supplies a key defense for Trump: that he believed assurances from counsel that he had a case to make in challenging the election.
https://nypost.com/2023/11/17/opinion/dont-count-on-a-trump-conviction-none-of-these-cases-are-slam-dunks/
Citera
2023-11-18, 11:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jonathan Turley menar att vittnesmålen istället kan vara förödande för Willis case ( och även Jack Smith´s vilket framgår av artikeln ).

https://nypost.com/2023/11/17/opinion/dont-count-on-a-trump-conviction-none-of-these-cases-are-slam-dunks/
donalds ville utmana på laglig väg, okey, när gjordes detta?
Och hur går detta ihop ned att donalds ville det skulle hittas röster.
Detta är rätt fascinerande i hur det pratas om saker som faller på sin egen orimlighet, och med tanke på vi alla hört den "lagliga" vägen som innefatta att det skulle hittas en satans massa röster.

Och vilken laglig väg?
Undrar för gå till domstolen kan det då inte vara, för det vet vi inte skedde, så vilken laglig väg????
Citera
2023-11-20, 19:24
Medlem
knashs avatar
Dåliga nyheter för Trumphaters.

Rättegången kommer inte bli klar innan valet meddelar domaren.

Om Trump vinner och det motförmodan blir en fällande dom så har han möjlighet att pardon sig själv och alla andra.
Citera
2023-11-20, 19:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash

Om Trump vinner och det motförmodan blir en fällande dom så har han möjlighet att pardon sig själv och alla andra.

Du vet att vi har ett svenskt ord för pardon va?

Visst är det högst osäkert om POTUS kan benåda (ordet!) sig själv i Georgia?
Citera
2023-11-20, 19:45
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du vet att vi har ett svenskt ord för pardon va?

Visst är det högst osäkert om POTUS kan benåda (ordet!) sig själv i Georgia?
Jag valde det engelska ordet för mer effekt.
Jo det kan han som president.
Men jag tror det inte kommer behövas dels för att caset inte kommer hålla men också för att hela motivet med åtalet var att försöka stoppa Trump från att bli president. Den chansen är nu borta.
Citera
2023-11-20, 19:49
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Men jag tror det inte kommer behövas dels för att caset inte kommer hålla men också för att hela motivet med åtalet var att försöka stoppa Trump från att bli president. Den chansen är nu borta.

Nej, det kan han inte.

Om du inte kan skillnaden på federala och delstatliga nivåerna ska du kanske inte kommentera.
Citera
2023-11-20, 19:52
Medlem
Citat:

Nej varken presidenten eller delstatsnivå kan ändra på såna domar i Georgia.
Citera
2023-11-20, 19:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ingenstans har jag läst att presidenten kan göra det. Tvärtom, det verkar ligga utanför ämbetets makt

Vilken cool ’effekt’ det ändå blev!
Citera
2023-11-20, 20:08
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej, det kan han inte.

Om du inte kan skillnaden på federala och delstatliga nivåerna ska du kanske inte kommentera.
Ok jag hade fel.
Det är om fallet förs upp till federal nivå som han det.
Vilket Trumps adovokater vill då de anser att Georgia "office" påverkar utredningen då det kan potentiellt vara berörda om valfusk uppdagas.
Citera
2023-11-20, 20:55
Medlem
Citat:

Om Trump vinner och det motförmodanblir en fällande dom så har han möjlighet att pardon sig själv och alla andra.

Nej, så kommer det inte att gå till. Jag är ledsen att vara den som talar om det för dig. Men då detta är ett delstatsmål, och inte ett federalt mål, så kan inte Inmate PO1135809, ge sig själv straffbefrielse från detta domslut. Så domslutet står oavsett vad som döms ut.

Edit: såg att jag inte ens var tvåa på denna boll.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-11-20 kl. 20:58.
Citera
2023-11-20, 21:11
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nej, så kommer det inte att gå till. Jag är ledsen att vara den som talar om det för dig. Men då detta är ett delstatsmål, och inte ett federalt mål, så kan inte Inmate PO1135809, ge sig själv straffbefrielse från detta domslut. Så domslutet står oavsett vad som döms ut.

Edit: såg att jag inte ens var tvåa på denna boll.
Du missade att jag rättade mig själv också.

Hursomhelst så har Fani Willis schabblat bort sig då hon ville ha domslut tätt inpå valet men nu får vänta till årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in