2024-02-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du menar den korrupta åklagaren som står under utredning?
Åtalet är uppskjutet på obestämd tid.

Åtalet som tråden handlar om är inte uppskjutet på obestämd tid.
Jag förstår att du har svårt att hålla reda på rättsfallen, Trump har ju gjort så mycket fuffens.
Citera
2024-02-03, 11:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du menar den korrupta åklagaren som står under utredning?
Åtalet är uppskjutet på obestämd tid.
Nä, det gör hon inte alls, däremot har hon gått igenom en svår skilsmässa och samtligt gått på date.
Men det är lugnt, förstår narrativet är annat, och kommer inte komma någonstans alls.

Och sen "det blev inget", ja, det är du i fel tråd för säga den, och inte ens i den andra tråden funkar den meningen, då de har svårigheter att hitta tid och gå till rätten och pga donalds har så mycket åtal.
Som tex detta åtal i Georgia.
Citera
2024-02-03, 11:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Åtalet som tråden handlar om är inte uppskjutet på obestämd tid.
Jag förstår att du har svårt att hålla reda på rättsfallen, Trump har ju gjort så mycket fuffens.
Men ingen ny tod för rättegång finns. Den är uppskjuten på obestämd tid. Dina problem med verkligheten är något du behöver arbeta på.

Eftersom du upplever att datum för rättegången finns, föreslår jag att du berättar det för världen.

Vad gäller Fani, utreds hon för korruption och kommer troligtvis att avskedas inom kort.
Citera
2024-02-03, 12:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men ingen ny tod för rättegång finns. Den är uppskjuten på obestämd tid. Dina problem med verkligheten är något du behöver arbeta på.

Eftersom du upplever att datum för rättegången finns, föreslår jag att du berättar det för världen.

Vad gäller Fani, utreds hon för korruption och kommer troligtvis att avskedas inom kort.
DU pratar om fel åtal, fannis har en tid just nu, om än preliminär.

Nä, det kommer hon inte alls, för ha en date bjuden av en jobbkamrat på ett inget brott.
Inte mig veterligen i alla fall, om du är av en annan tanke så måste du bevisa att det är ett brott i Georgia att date´a jobbkamrater på den arbetsplatsen.

Och sen den intressanta delen är att ingen av de vittnen som erkänt och gått kronvittnen försvinner och även om vi leker med Fanis försvinner.
Bevisen kommer kvarstå, och alla samtal före Raffenberger samtalet, försvinner inte, alla bevis om påtryckningar, försvinner inte.

Så vad är det du inbillar dig ska ske pga av en normal relation mellan två arbetskamrater?
För inget om åtalet ändrar på sig som du nu förstår.
Citera
2024-02-03, 12:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU pratar om fel åtal, fannis har en tid just nu, om än preliminär.

Nä, det kommer hon inte alls, för ha en date bjuden av en jobbkamrat på ett inget brott.
Inte mig veterligen i alla fall, om du är av en annan tanke så måste du bevisa att det är ett brott i Georgia att date´a jobbkamrater på den arbetsplatsen.

Och sen den intressanta delen är att ingen av de vittnen som erkänt och gått kronvittnen försvinner och även om vi leker med Fanis försvinner.
Bevisen kommer kvarstå, och alla samtal före Raffenberger samtalet, försvinner inte, alla bevis om påtryckningar, försvinner inte.

Så vad är det du inbillar dig ska ske pga av en normal relation mellan två arbetskamrater?
För inget om åtalet ändrar på sig som du nu förstår.
Det finns inget datum för rättegången i Georgia. Den är uppskjuten på obestämd tid.

Fani utreds för korruption och kommer tvingas avgå. Även det åtalet kommer då läggas på is.

Förtalsmålet kommer överklagas och skadeståndet lär sänkas till anständig nivå.
Citera
2024-02-03, 12:23
Medlem
Citat:

Du påstod först att rättegången var uppskjuten på obestämd tid. Styrk det! Om du likställer att datum inte satts med att rättegången skjutits upp så förstår jag hur du menar.
Som jag ser det så fanns det inget datum bestämt, bara ett yrkande från åklagaren. Således ingen uppskjuten rättegång, bara en lång väntetid.
Citera
2024-02-03, 12:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du påstod först att rättegången var uppskjuten på obestämd tid. Styrk det! Om du likställer att datum inte satts med att rättegången skjutits upp så förstår jag hur du menar.
Som jag ser det så fanns det inget datum bestämt, bara ett yrkande från åklagaren. Således ingen uppskjuten rättegång, bara en lång väntetid.
Tidigare datum var den 4e mars. Nu finns inget datum. Att det är svårt för dig att kalla detta "uppskjutet på obestämd tid" är något du får jobba med.
Men det är lugnt. Vi kan säga att den är uppskjuten väldigt länge och inget datum för rättegången finns.
Citera
2024-02-03, 12:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, jag pratar om annan rättegång, denna i Georiga är planerad och kommer förbli så tills annat kommer.
Och som ardathbey berättade för dig kommer ske om 6månader.

Det var du som påstådd denna rättegång var pausad, men nej, du pratar om DC rättegången.
Försök nu få ihop fakta korrekt, så kan vi istället diskutera kronvittnen som flippat eller kanske vad som ledde upp till raffenbergersamtalet och hur Meadows försökte forcera sig in i vallokalerna.
DU vet sån här saklighet för åtalet och rättegången som är planerad om ~6 månader.
Citera
2024-02-03, 12:32
Medlem
Det fantastiska med Trumps alla rättsfall och anledningen till att han alltid förlorar är att bevisen alltid är totalt överväldigande. Det beror på att Trump är dum i huvudet.

Jag menar 'I want You to find me 11.780 votes' går knappast att snacka bort.
Citera
2024-02-03, 12:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det fantastiska med Trumps alla rättsfall och anledningen till att han alltid förlorar är att bevisen alltid är totalt överväldigande. Det beror på att Trump är dum i huvudet.

Jag menar 'I want You to find me 11.780 votes' går knappast att snacka bort.
Varför de tryckte på inspelning, det var pga det som skedde före som ledde upp till samtalet.
Och det var en republikan som anade oråd och pga allt som hände före detta samtal.
Och de försökte ghosta donalds, men de var väldigt påståeliga och det var då som inspelningen startade.

Tror detta är rätt video, och förklarar en hel del om skeendet om det är den videon jag tänker på.
https://www.youtube.com/watch?v=pLi5beUX2ls
Citera
2024-02-03, 13:27
Medlem
Citat:
Tidigare datum var den 4e mars. Nu finns inget datum. Att det är svårt för dig att kalla detta "uppskjutet på obestämd tid" är något du får jobba med.
Men det är lugnt. Vi kan säga att den är uppskjuten väldigt länge och inget datum för rättegången finns.

Märkligt. Här hade en domare i ett annat fall mot Trump satt datum för rättegång till just 4 mars.
https://apnews.com/article/trump-jan-6-justice-department-indictment-1a5ae1a0ea35492e1e347e28867a7d3f
Citera
2024-02-03, 13:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Märkligt. Här hade en domare i ett annat fall mot Trump satt datum för rättegång till just 4 mars.
https://apnews.com/article/trump-jan-6-justice-department-indictment-1a5ae1a0ea35492e1e347e28867a7d3f
Har jag blandat ihop georgiaåtalet med det federala åtalet? Det verkar inte bättre än så.

Det federala åtalet gällande election interference är alltså uppskjutet på obestämd tid. Det i Georgia verkar fortsätta enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in