2023-10-22, 14:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du missförstår nog helt och hållet detta. Hon fick 6 år villkorligt. Och som du kunde läsa i artikeln är det normalt så att det brott hon begått gör att hennes licens ryker. Fast det spelade nog inte så stor roll.
Probation betyder övervakning/skyddstillsyn. Villkorligt översätts till suspended scentence.

Det är för övrigt ytterst ovanligt att någons licens dras in pga ett misdemeanor. Men visst, det är möjligt att hon förlorar sin licens. I det stora hela bryr sig nog bara TDS-kulten och de närmast sörjande om det.
Citera
2023-10-22, 14:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, det är klart hon kommer svara på frågor så det blir ju 5000 dollar i böter och villkorlig dom för Powell.
Detta vet vi redan och vi vet också att powell ska vittna emot donalds
Och för 6 års fängelse, ja, det kommer inte vara till donalds fördel kan man lugnt inse.

Och nu är de många som ska vittna emot valfuskaren donalds och det skrämmer dig så svårt att du skriver en halmgubbe om något vi inte ens ifrågasätter och straffet som powell får om hen levererar.

Och vet du vad jaffy, det kommer säkert mer som tänker vittna emot donalds och då kommer du låta likadant igen och försöka få oss att glömma de plea deals före powell och sen powell ska glömmas.
Men det är ett gäng nu och låter inte jätte bra om man som du är ett die hard fan av donalds.
Vi qandra skrattar åt det lite, och med tanke på att den som ropade valfusk mest, är den som kommer sitta i en rättegång om en sådan

Snacka om poetisk rättvisa på den punkten, sen inväntar vi bevis och vittnen.
Men värt att påminna att federala åtal har en dom i 98% av fallen, och just pga de gör sitt arbete mer seriöst i det federala.
Och med en ex president, så anar jag att de har arbetat än mer hårdare och av en anledning att det inte ska finnas några tvivel.

Det får mig inse att multipla domar emot donalds är att högst troligt förvänta, men man får också se rättegången vad den ger oss med bevis och vittnen.
Sen förväntar jag mig under rättegången höra massa saker om vittnen som är irrelvant, även om bevis, och denna rättegången kommer likna den mot Floyd, där inga bevis och inga vittnen, eller ens video där man såg polisen döda floyd som berättade att poliserna gjorde grava fel(mord skulle jag kalla det), och hur de låtsades bort en hel rättgång.
SÅ detta kommer vi få se här också och fånar som vägrar ta in allt som berättar nått och löjla sig, men lycka till med det och nu när så många börjat vända donalds ryggen, och hur de känner de lämnade åt sitt öde och nu returnerar tjänsten tillbaka till donalds.
Citera
2023-10-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har inte påstått att jag läst hennes statement, inte heller har jag påstått något om innehållet i detta, jag skrev bara att det var ett självklart villkor att hon gjorde ett statement för att hon skulle få en plea deal med lindrig påföljd. Jag länkade också en artikel där det framgår att hon gjort ett statement. Vi vet alla vem som är konspirationsteoretikern här, eller hur går det med rymdödlorna?

Citat:
Ja, klart hon gjort ett statement. Hon har där klargjort att hon kommer vittna. Du inbillar dig något helt annat.
Se detta inlägg och förtydliga gärna vad du menar ingår i hennes statement.

(FB) Åtal mot Donald Trump i Georgia, angående försök till påverkan av valresultatet (2023-08-14)
Jag vet inte vad ditt intresse för rymdödlor har att göra med saken. Ska du börja älta att förintelsen aldrig ägt rum nu igen?

Precis som Enterprise själv har sagt, så vet hen inte vad Sidney Powell lovat när hon avgav sin filmade deposition, på samma sätt kan du inte veta vad hon inte har sagt.

Men det är ju i högsta grad mycket sannolikt att Sidney Powell sagt exakt det som Fani Willis önskat att hon skulle säga, det finns ju ingen anledning att ge straffnedsättelse till någon som inte samarbetar med åklagaren. Då hade det varit betydligt bättre för Fani Willis att pröva målet.

Vad Sidney Powell sagt mer exakt får du vänta på till hennes vittnesmål, och/eller hennes inspelade deposition blir aktuellt.

Men att som du måla ut detta till en seger för Powell är nog att dra helt fel slutsatser. Hon gjorde det hon måste göra, hon gick som den brottsling och snitch hon är, med på att vittna EMOT sina tidigare vänner och kollegor. Sedan smög hon ut bakvägen!
Citera
2023-10-22, 14:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Men att som du måla ut detta till en seger för Powell är nog att dra helt fel slutsatser. Hon gjorde det hon måste göra, hon gick som den brottsling och snitch hon är, med på att vittna EMOT sina tidigare vänner och kollegor. Sedan smög hon ut bakvägen!
Det finns ett mycket daterat inlägg från dig i tråden om Powells åtal. Där lovar du att hon skulle dömas till fängelse och mer därtill. Vill du kommentera de ohyggligat felaktiga förutspåelserna i det inlägget här eller i den tråden?

Klart det är en totalseger att dels få en struntsumma i böter och övervakning och dessutom få tillfälle att vittna sanningsenligt under rättegången. En rättegång som Trump såklart kommer dra nytta av under valkampanjen. Kanske blir det hans främsta arena.
Citera
2023-10-22, 16:21
Medlem
Trump bölar på sin "truth"-app att Sidney Powell var nån han inte riktigt kände och att hon var Mike Flynns advokat, inte Trumps.

Inte helt oväntat att han slänger henne under bussen. Hon slapp iallafall bli kallad kaffeflicka.
Citera
2023-10-22, 16:58
Avslutad
Citat:
Det finns ett mycket daterat inlägg från dig i tråden om Powells åtal. Där lovar du att hon skulle dömas till fängelse och mer därtill. Vill du kommentera de ohyggligat felaktiga förutspåelserna i det inlägget här eller i den tråden?

Klart det är en totalseger att dels få en struntsumma i böter och övervakning och dessutom få tillfälle att vittna sanningsenligt under rättegången. En rättegång som Trump såklart kommer dra nytta av under valkampanjen. Kanske blir det hans främsta arena.

Vet inte om det är en totalseger att tvingas underkasta sig en Plea deal. Visst, att slippa sitta resten (nåja, hon är iofs bara 68 år, men ändå inte så kul att sitta sex år av sina antagligen friska år kvar i livet i fängelse?) av livet i fängelse är ju en seger. Men kanske inte alls samma totalseger som att bli totalt frikänd vilket hon alltså inte blev.
Citera
2023-10-22, 17:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Trump bölar på sin "truth"-app att Sidney Powell var nån han inte riktigt kände och att hon var Mike Flynns advokat, inte Trumps.

Inte helt oväntat att han slänger henne under bussen. Hon slapp iallafall bli kallad kaffeflicka.
För en gångs skull tror jag faktiskt på Trump när han säger att han inte känner Powell särskilt väl. Han hade dåligt omdöme att överhuvudtaget blanda in en knäppskalle som henne i sitt rådgivningsteam.
Citera
2023-10-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
För en gångs skull tror jag faktiskt på Trump när han säger att han inte känner Powell särskilt väl. Han hade dåligt omdöme att överhuvudtaget blanda in en knäppskalle som henne i sitt rådgivningsteam.

Kanske det. Men lite märkligt är det ju att ha ett sånt behov av att markera avstånd. ”The lady doth protest too much”.
Citera
2023-10-22, 18:35
Bannlyst
Citat:

Rättelse. Hon golar mot ring leader i Rico conspiracy målet.

Varsågod.
Citera
2023-10-22, 18:36
Bannlyst
Både Powell, chesebro och den tredje snubben blir nu golare mot Trump i Georgia målet.

Team justice!
Citera
2023-10-22, 19:29
Medlem
Citat:
Det är okej för mig att du pga av TDS numera tror att misdemeanors är grova brott som kan ge flera års fängelse.

Powell fick alltså 5000 dollar I böter och villkorligt. Hon dömdes för försöket att avslöja valfusket genom att undersöka valmaskiner.

Processen I Texas är för övrigt redan över. Powell segrade där också.

Ett tips är att kolla en källa innan du tvärsäkert öser ur dig felaktigheter.

Jag skrev MINDRE grovt brott, inte grovt brott, och jo de kan ge flera års fängelse, i hennes fall 6år.
Boten var på 6 000$(inte 5000 som du skriver hela tiden) och utöver det var det 2 700$ i skadestånd till delstaten Georgia.
Processen i Texas är INTE över, hon vann en process tidigare i år men det är fler som fortgår.
Hon förlorade en process gällande sanktioner i Michigan(152 000$ och en 12timmars utbildningskurs i juridik) i somras pga hennes lögner angående valfusk.
Citera
2023-10-22, 22:09
Medlem
Citat:

Du har visst inte fattar vad en Plea Bargin är för något. Inte förvånande egentligen, då det är mycket du fattat av något annat heller. En person, i det här fallet Sidney Powell gör en Plea Bargain, just för att slippa ett straff, i det här fallet ett fängelsestraff, för att hen har något annat, av värde att erbjuda åklagaren. I detta fallet har hennes information ansetts vara så viktig att hon i stället för fängelse går villkorligt.

Se det som en marknad där man köpslår om informationen, hur viktig denna är för åklagaren och vad åklagaren kan göra för den investering hen gör i och med överenskommelsen. I det här fallet har åklagaren uppenbarligen ansett att informationen kommer att vara av avgörande vikt i den fortsatta rättegången för att fälla de högre upp i näringskedjan, så som Trump, Rudy Guiliani, Meadows, Eastman mfl.

Vi kan väl, du och jag göra bokslut av detta när samtliga rättegångar är över. Jag lovar dig att det blir följande domar för din stora hjälte. Frågan är bara hur många och vilka straff han får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in