2023-11-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Som att jag skulle påverka någon med min fundering 😂 😂 😂

Nä du påverkar självklart inte ett skit, men var framgår läkarnas tveksamheter?
Citera
2023-11-20, 14:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Eller hur.
Jag får intrycket av att J försöker ta ”hämnd” för alla övergrepp från sin pappa genom att upprepa liknande grymheter mot sin egen dotter.
Hon har blivit uppfostrad med en katalog av grymma bestraffningsmetoder.

Redan från början har hon bestämt sig för att Z är ett ”problem” och D är med på denna sjuka inställning. Neonatal fick ringa efter J och D för att Z låg ensam så långa stunder som nyfödd.
Det är som att bägge straffar Z för den svåra förlossningen, och allt som händer därefter blir bara en bekräftelse på ”problemet”.

Man undrar hur det är möjligt att två föräldrar blir så iskalla mot ett nyfött barn.

Trorinte hon tar hämnd, hämnd är ju när man hämnas för något, varför hämnas sin döde far, men hon använder samma metoder för det är vad hon lärt sig.

Men håller med digital övrigt, Z var ett problem. Och när lillasyster kommer och är sjuk blir hon än mer ett problem. Storasyster N föddes på hennes pappas dödsdag, hon blir ngt fint i det. När mamman blir oplanerat gravid, svår förlossning, mm och ett sjukt barn så gör ngt att de behandlar Z så illa.

Och detta verkar eskalera så de väljer att tahemmZ från förskolan. Har funderatmkt på varför de gör det, om de nu tyckte hon var så jobbig.
Jag funderar på om det är för att förskolan börjar ställa frågor samt att Z blivit så pass stor att de är rädda hon säger ngt.
Citera
2023-11-20, 14:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Jag fattar inte ens hur de fick med henne hem från sjukhuset. Gjordes ingen orosanmälan på BB/neonatal? Varför hamnade de åtminstone inte på utredningshem?

Förfalla deras barn innan var också för tidigt födda så de menade platt de kunde ta Hand om henne.
Då fanns ju heller inga tecken på vanvård av tex andra barn.
Citera
2023-11-20, 14:55
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
De ringde inte heller efter ambulans. Köra en så svårt närmast döende flicka själv i bilen.
Har för mig han sa att det var inte så långt..är väl ett visst avstånd till Lund från där de bodde.
Enligt fup tar det ca 25 min
Citera
2023-11-20, 14:56
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte ens Aftonbladet nämner våldtäkterna…. Inte ens som misshandel.

Är väl bra… att flickan skyddas lite media.
Citera
2023-11-20, 14:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Och detta verkar eskalera så de väljer att tahemmZ från förskolan. Har funderatmkt på varför de gör det, om de nu tyckte hon var så jobbig.
Jag funderar på om det är för att förskolan börjar ställa frågor samt att Z blivit så pass stor att de är rädda hon säger ngt.

Ja det tror jag. Samma sak med de inställda BVC-besöken, de ville väl helt enkelt inte visa upp Zs blåmärken, ärr och frakturer.
Citera
2023-11-20, 14:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Flickans målsägandebiträde Malin Wahlqvist Raihle säger att hon yrkar på ett skadestånd för flickan på totalt 2 611 554 kronor.

Jävlar!

Heja! Det är nog för skadorna av ättikan ger livslångt trauma som är paritet med invaliditet.
Citera
2023-11-20, 15:00
Medlem
Citat:

Trams, hon skyddas inte ett skit. Endast föräldrarna som skyddas här genom sekretess på p7:an tex, medan allt om Z (i princip) är offentligt. Otroligt osmakligt.
Citera
2023-11-20, 15:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Är väl föräldrarna som skyddas?
Barnet har redan blivit uthängd av att ha ett spräckt underliv och anus.
Citera
2023-11-20, 15:07
Medlem
Citat:
Trorinte hon tar hämnd, hämnd är ju när man hämnas för något, varför hämnas sin döde far, men hon använder samma metoder för det är vad hon lärt sig.

Men håller med digital övrigt, Z var ett problem. Och när lillasyster kommer och är sjuk blir hon än mer ett problem. Storasyster N föddes på hennes pappas dödsdag, hon blir ngt fint i det. När mamman blir oplanerat gravid, svår förlossning, mm och ett sjukt barn så gör ngt att de behandlar Z så illa.

Graviditeten upptäcktes när det var för sent att göra abort , får intryck att om de upptäckt graviditeten ett antal veckor tidigare hade denna graviditet avbrutits .
Dröjde sedan inte särskilt länge efter att Z föddes med nästa graviditet på gång med systern med lungproblem
Citera
2023-11-20, 15:17
Avslutad
Noterar att folk i tråden tycker att 2'611'554 kronor i skadestånd är mycket pengar.

Det är en spottstyver. Ingenting som motsvarar flickans fruktansvärda uppväxt. Och om de inte placeras rätt kommer inflationen att ha ätit upp allt innan flickan blir myndig.
Citera
2023-11-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Saxat ur Sydsvenskan.

"Det framkom också att en viktig pusselbit ännu inte kunnat fogas till förundersökningen. Det handlar om flickans äldsta syskons mobiltelefon, som kan innehålla avslöjande detaljer, till exemepl instruktioner från mamman om hur syskonet ska hantera sexåringen.

– Syskonen är lojala mot sina föräldrar, och hon har än så länge vägrat lämna ut koden till mobilen‚ berättade åklagare Ingegerd Jigin, men sade också att (NFS) Nationellt forensiskt centrum fortsätter att försöka låsa upp telefonen."

Vilken storasyster hon är! Den här tråden på Flashback kommer för all evig tid visa att storasystern är lika grym och hänsynslös som sina föräldrar. I den åldern vet man vad som är rätt och fel! En kärleksfull syster hade lämnat ut koden till polisen och hjälpt till att rädda sin lillasyster. Man är inte frisk i huvudet om man som syskon inte räddar sin lillasyster. Nu kommer hela Sverige veta vad storasystern går för. Alla kommer att minnas henne som den som svek sin torterade lillasyster. Flashback glömmer aldrig.

Jag hoppas att denna storasyster inte är i samma familjehem som Z? Det skulle ju vara som att tvinga Z att leva med en förövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in