2023-11-20, 14:21
Medlem
Har letat och letat efter de viltigaste förhören, ffa Z:s förhör på Barnahus. Igår la nån upp en länk till dokument som var döpta efter bokstäver? Verkade bara vara förhör i den länken. Kan nån lägga upp den länken på nytt? Har läst och läst i flera dygn och försökt att inte missa nåt och så har jag slarvat bort det viktigaste…
Citera
2023-11-20, 14:22
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Länken är död. Kan du lägga upp på nytt?

https://gofile.io/d/gWWY7x
Z förhör i Aktbilaga 182.
Citera
2023-11-20, 14:30
Medlem
Citat:
Det är inte säkerställt + av de finderingar jag skrev. Inhandlingslistorna på sms styrker ättika (och bikarbonat) för tvätt/rengöring. Inte säkert det är syra ens. Även basiska livsmedel skadar. Läkarna har hela vägen varit tveksamma till ättika.

Jasså det har dom? Var framgår den tveksamheten?
Något har frätt sönder magsäcken och de gynnas verkligen inte av att felaktigt påpeka att det är ättika.
Citera
2023-11-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Han var ju uppenbarligen tillräckligt bra för att helt lämna över sitt barn till honom som i princip bodde där på heltid fram tills mormor dog. Men nu när man behöver en syndabock då ska det kastas skit på honom från dessa "föräldrar" som inte ens är F av föräldrar.
Han hade hand om Z sedan hon var 5-6 månader dagar och veckor i sträck , mormor jobbade och A var förtidspensionär , när de flyttade till huset i skogen var Z där ännu längre tid och var även då med A ofta ute i naturen och upptäckte och tittade på hjortar osv
Senast redigerad av adina 2023-11-20 kl. 14:47.
Citera
2023-11-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Saxat ur Sydsvenskan.

"Det framkom också att en viktig pusselbit ännu inte kunnat fogas till förundersökningen. Det handlar om flickans äldsta syskons mobiltelefon, som kan innehålla avslöjande detaljer, till exemepl instruktioner från mamman om hur syskonet ska hantera sexåringen.

– Syskonen är lojala mot sina föräldrar, och hon har än så länge vägrat lämna ut koden till mobilen‚ berättade åklagare Ingegerd Jigin, men sade också att (NFS) Nationellt forensiskt centrum fortsätter att försöka låsa upp telefonen."

Dumma unge, och dumma NFC, de har haft GOTT om tid på sig, minst sagt. De brukar kunna knäcka koden betydligt snabbare.
Citera
2023-11-20, 14:37
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Jobbar som barnmorska, den finns inte!
Slidkransen är slemhinneveck runt slidmynningens kanter, alltså en slemhinna! Finns ingen "hinna" som spricker vid samlag, det är en gammal myt

Fast nu använder ju läkarna ordet mödomshinna i sina journaler.
Det står ju klart och tydligt.
Citera
2023-11-20, 14:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutizm
Funderat på precis samma sak. Har skickat en begäran om domar etc på systern, återkommer när jag får ut något (om det är rätt tingsrätt förstås, har gått på vart systern varit folkbokförd senaste åren).

Jag tror det finns en tråd inom systern här på fb, tror det finns i från när tråden startade och det kom fram vilka som var häktade. Minns inte helt.Men jag vet att jag redan visste att syster var häktad pga av att någon nämnt det i tråden i ett tidigt skede.
Citera
2023-11-20, 14:43
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Vart framgår att J skulle ha varit utsatt för något i barndomen? Så mycket text att läsa, en riktigt tung fup i mer än en bemärkelse. Inte hittat något om hennes barndom, tycker bara hon svarar enstavigt som en tjurig fjortis i sina förhör

Syster Josefin berättar det i förhör,
Citera
2023-11-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Börjar det inte bli lite väl mycket småbarn som råkar illa ut på sista tiden? Åttaåring kallduschas, treåring stampas på live på Facebook, pedofilin som verkligen har exploderat...

Finns det någon förklaring?

Jag tror att mycket har förekommit även tidigare men med sociala medier etc syns allt lättare. Tänk bara 40 år tillbaka, ingen info mer än skvaller och enstaka tidningar. För oss som är gamla (50++) så är det en enorm skillnad på informationsflödet. Jag tror att den här sortens sjuka äckliga människor alltid har funnits.
Citera
2023-11-20, 14:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ja, och här faller teorin om pappan som så enormt oskyldig i förhållande till mamman J, och bara manipulerad av henne att begå våldshandlingar.
Vi har att göra med två vidriga, våldsamma och helt förtappade individer. Finns inga ursäkter för någonting, någonsin..
Att se D som en försigkommen Mupp som bara styrs av J är helt felaktig. Han är, liksom J en galen, våldsam psykopat som är farlig för andra människor .

Det är alltså mammans pappa, inte Daniel.
Citera
2023-11-20, 14:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Var har vi förhören med Z?
Jag har läst allt så vitt jag vet och hittar dem inte.

Hon har en egen akt så då har du läst dåligt minns ej vilken. Kan vara 178
Citera
2023-11-20, 14:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Stort tack! Vilken rörig fup 😳😳

Tucker den är superbra uppdelat varje akt på 3 sidan står vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in