Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Mkt intressant fråga...
Varför är det så viktigt att avskriva Engström ..!!
Man kan ju välja alternativet att man inte tror på Engström som GM och chatta i denna tråd oavsett och väga för och nackdelar..
Helt rätt!
Det är ju en sak att man inte tror på SE som GM, det kan ju finnas skäl till det, och det är klart att det finns svagheter i teorin att SE var GM.
Det är dock intressant hur just denna teori av vissa måste slås hål på till varje pris.
Så är det inte gällande andra teorier som t.ex. CA, Sydafrika eller polisspåret.
Det utmärker just SE, vilket är intressant och märkligt.
Vissa ljugereju tom i din iver att fria SE genom att säga att han minsann har alibi ( nä det har han ju inte), att han tex minsann var inne på Bohemia strax efter skotten föll( vilket är en mycket tveksam teori som inte heller har nåt egentligt stöd i materialet).
Det är nåt med SE som gör att han till varje pris måste avskrivas, så till den grad att man tom ljuger för att försöka fria honom.
Jag tror att det kan handla om att den lösningen är " för enkel” för många. Många har skrivit här och på andra ställen läst förhör och utrett och granskat i många år och så fanns lösningen för framför ögonen hela tiden.
Ńä så får det inte vara! Dessutom får mordet nån slags mening om det visar sig att mordet var välplanerat och professionellt genomfört, även om nästan inget i materialet tyder på det
Jag skulle nog våga mig på att säga att jag är rätt säker på vem som låg bakom mordet och ungeför hur det gick till.
Ett visst mått av osäkerhet finns förstås kvar då de konkreta avgörande bevisen saknas och det finns definitivt alternativa GM.