2023-11-19, 18:07
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ingen av er kommer undan.

30% av tjejerna har skiten

Och troligtvis du också. Ja det är allt för vanligt och det är omöjligt att vara skyddad om man ligger runt mycket.

Som sagt många bär på viruset utan att veta om det.
Citera
2023-11-19, 18:24
Medlem
Dalulvens avatar
Tackade i yngre dar nej till damer som hade stora sårblaffor på munnen.

Såg inte ut som normala munsår ...

Har själv vanligt, lindrigt munsår som poppar upp en gång vart tredje år eller nåt.

Petter Niklas har klarat sig helskinnad i alla år, även om man förstås varit orolig ibland.

Ska Fido springa på ängen bör det vara iförd regnskydd.
Citera
2023-11-19, 19:07
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Och troligtvis du också. Ja det är allt för vanligt och det är omöjligt att vara skyddad om man ligger runt mycket.

Som sagt många bär på viruset utan att veta om det.

En kvinnas som stadga sig tidigt är väl lika sannolik att bära det. Det uppkom liksom inte 1990.
Citera
2023-11-19, 19:08
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tackade i yngre dar nej till damer som hade stora sårblaffor på munnen.

Såg inte ut som normala munsår ...

Har själv vanligt, lindrigt munsår som poppar upp en gång vart tredje år eller nåt.

Petter Niklas har klarat sig helskinnad i alla år, även om man förstås varit orolig ibland.

Ska Fido springa på ängen bör det vara iförd regnskydd.

Är det vanligt på kuken?
Citera
2023-11-19, 19:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Är det vanligt på kuken?

Ingen aning. Har endast läst om det.
Citera
2023-11-19, 19:56
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Är det vanligt på kuken?

Ja fast inte lika vanligt som på fittan.
30 % av brudarna har det på fittan. Skulle tippa att 15-20% av killarna har det på kuken.
Citera
2023-11-19, 20:17
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ja fast inte lika vanligt som på fittan.
30 % av brudarna har det på fittan. Skulle tippa att 15-20% av killarna har det på kuken.

Bäst att hålla sig till Tindertjejer
Citera
2023-11-19, 22:10
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Bäst att hålla sig till Tindertjejer

Det är väl snarare där herpesviruset har högst prevalens.
Citera
2023-11-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag var väl ganska lyckligt ovetandes om det hela till jag träffade en brud som berättade att hon hade det. Och även om hon sa att det bara smittade när hon hade vårtor och vi körde med kondom så kunde jag inte riktigt slappna av när vi gökade, tänkte hela tiden på om kådisen sprack. Så den bekantskapen rann ut i sanden.

Läste också väldigt mycket om det vid tillfället. Dock så hörde aldrig om någon polare som hade fått det trots att vi plöjde runt under många år på krogen och gökade brudar. Nu var de flesta polarna väldigt frispråkiga och hade inget mot att berätta att de fått någon könssjukdom - ungefär som det var en bedrift - men jag hörde aldrig att någon åkt på könsherpes. Antingen hade de haft tur, eller så mörkade de just herpesen. En hade det dock munherpes, den gick liksom inte att mörka.
Ursäkta men om den tjejen hade vårtor så var det inte herpes hon hade utan kondylom. Herpes ger blåsor, inte vårtor.
På ämnet vill jag säga att jag funderar över problematiken kring herpes i ett långvarigt förhållande - även om man har kondom de första gångerna så vill man knappast ha det hela tiden? Så ska man skippa hela förhållandet för att nån bär latent på herpes? Man vet ju dessutom inte om personen bär på det eftersom många inte vet om det.
Citera
2023-11-20, 12:03
Medlem
BradSs avatar
När jag fick herpes så blev jag lika orolig som TS, men det har visat sig vara rätt så överdriven rädsla. För det första är jag väldigt öppen med mina sexkontakter att jag har herpes plus att jag inte gillar kondom. Man kan ju tro att de flesta tjejer skulle springa all världens väg men så har det inte varit. De flesta har rätt bra koll på att det i regel enbart smittar vid skov och jag säger alltid att om jag skulle ha skov så ska vi inte träffas. Jag har inte smittat någon hittills och då har jag som sagt oskyddad sex. Har legat med kanske ett tjugotal olika sedan jag fick herpes utan problem, och alla dom har inte haft något problem med den "risken" det innebär. Testar mig för klamydia och gonorré då och då så jag har koll på att jag är ren på det viset.
Citera
2023-11-20, 12:10
Bannlyst
Usch vad äckligt!!! Ingen kille förtjänar den platsen hos mig.
Citera
2023-11-20, 12:25
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
När jag fick herpes så blev jag lika orolig som TS, men det har visat sig vara rätt så överdriven rädsla. För det första är jag väldigt öppen med mina sexkontakter att jag har herpes plus att jag inte gillar kondom. Man kan ju tro att de flesta tjejer skulle springa all världens väg men så har det inte varit. De flesta har rätt bra koll på att det i regel enbart smittar vid skov och jag säger alltid att om jag skulle ha skov så ska vi inte träffas. Jag har inte smittat någon hittills och då har jag som sagt oskyddad sex. Har legat med kanske ett tjugotal olika sedan jag fick herpes utan problem, och alla dom har inte haft något problem med den "risken" det innebär. Testar mig för klamydia och gonorré då och då så jag har koll på att jag är ren på det viset.

Hur blev du smittad? Hade tjejen symptom? Hade du kondom vid tillfället? Hur lång tid tog det tills symptom? Har du kontstaterad herpes typ 2?

Såg i dina tidigare inlägg att du har flickvän sen en tid tillbaks. Har hon fått några som helst symptom?
Senast redigerad av tjallepetter 2023-11-20 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in