2023-11-20, 13:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ursäkta men om den tjejen hade vårtor så var det inte herpes hon hade utan kondylom. Herpes ger blåsor, inte vårtor.
På ämnet vill jag säga att jag funderar över problematiken kring herpes i ett långvarigt förhållande - även om man har kondom de första gångerna så vill man knappast ha det hela tiden? Så ska man skippa hela förhållandet för att nån bär latent på herpes? Man vet ju dessutom inte om personen bär på det eftersom många inte vet om det.

Det var herpes, det är jag som tydligen inte kan skilja på vårtor och blåsor......

På tal om kondylom så fick ju polaren det och gick på någon laserbehandling, och han fick heta Darth Vader något år efter det.
Citera
2023-11-20, 13:48
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Hur blev du smittad? Hade tjejen symptom? Hade du kondom vid tillfället? Hur lång tid tog det tills symptom? Har du kontstaterad herpes typ 2?

Såg i dina tidigare inlägg att du har flickvän sen en tid tillbaks. Har hon fått några som helst symptom?

Fick det av henne, hon visste inte om att hon hade det. Men vi har öppet förhållande så vi båda träffar andra för sex och det har inte varit något problem. Ja, det är HSV2. Och nej, jag har typ aldrig kondom
Citera
2023-11-20, 13:55
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Fick det av henne, hon visste inte om att hon hade det. Men vi har öppet förhållande så vi båda träffar andra för sex och det har inte varit något problem. Ja, det är HSV2. Och nej, jag har typ aldrig kondom

Jaha du fick det av din nuvarande tjej? Och henne tar du naturligtvis oskyddat såklart.

Hon har aldrig haft symptom menar du? Hur vet du då att det är från henne?

Hur lång tid tog det från smittotillfället tills att du fick symptom och hur var primärutbrottet?

Tack för svaren
Citera
2023-11-20, 14:01
Bannlyst
När vårsolen tittar fram så brukar jag få bunkra aciklovirsalvor och valaciklovirtabletter. =)
Citera
2023-11-20, 14:02
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Jaha du fick det av din nuvarande tjej? Och henne tar du naturligtvis oskyddat såklart.

Hon har aldrig haft symptom menar du? Hur vet du då att det är från henne?

Hur lång tid tog det från smittotillfället tills att du fick symptom och hur var primärutbrottet?

Tack för svaren

Hon har haft skov sedan dess med, vi vet inte riktigt hur hon fick det. Tog väl ett par veckor utgår jag från, svårt att veta. Fick blåsor och kollade upp mig
Citera
2023-11-20, 14:43
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Hon har haft skov sedan dess med, vi vet inte riktigt hur hon fick det. Tog väl ett par veckor utgår jag från, svårt att veta. Fick blåsor och kollade upp mig

Okej. Tack för svaren
Sitter dina blåsor på kuken eller kring penisroten/pubis?

Hur ofta har du skov?

Fint att du lyckas belägra 20 kvinnor oskyddat utan att ge dem herpesen. Den brukar smitta ganska lätt har jag hört.
Citera
2023-11-20, 21:31
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Okej. Tack för svaren
Sitter dina blåsor på kuken eller kring penisroten/pubis?

Hur ofta har du skov?

Fint att du lyckas belägra 20 kvinnor oskyddat utan att ge dem herpesen. Den brukar smitta ganska lätt har jag hört.

Under förhuden oftast. Jag går på en immundämpande medicin så i perioder har jag skov mycket oftare än andra, men går på medicin för det med hela tiden nu med.

Det där om att det bara smittar vid skov verkar stämma för mig i alla fall
Citera
2023-11-22, 12:56
Medlem
tjallepetters avatar
Det är skrämmande hur lite folk bryr sig om detta. BradS käkar medicin som om de vore helt normalt.
Citera
2024-03-14, 22:23
Bannlyst
Citat:
Det är skrämmande hur lite folk bryr sig om detta. BradS käkar medicin som om de vore helt normalt.
Helt klart. Bäst är att inte ha sex alls. Bara besvärligt och obekvämt ändå
Citera
2024-11-08, 16:36
Medlem
Är inte rädd för just herpes.

Herpes på munnen tillhör väl standard och herpes på könet har väl var tredje tjej.

Svårt att komma undan om man inte lever i celibat.
Citera
2024-11-09, 10:16
Medlem
Dille24s avatar
Just herpes är det väl inte någon fara med. Finns som sagt många mycket värre könssjukdomar.

Jag har sannolikt munherpes på kuken som ger små oskyldiga blåsor under förhuden ibland.. sticker och kliar men försvinner efter 2-3 dar. Men undviker sex de dagarna.. längesen sist nu. Dyker oftast upp efter att jag har haft oskyddat under långt och lite skavit samlag... kan nästan känna under sexet att det kommer att bli ett utbrott av det här...

Alltid varit noga med skydd i början och inte drabbats av annat. Men just herpes ska man nog inte oroa sig för!
Citera
2024-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Just herpes är det väl inte någon fara med. Finns som sagt många mycket värre könssjukdomar.

Jag har sannolikt munherpes på kuken som ger små oskyldiga blåsor under förhuden ibland.. sticker och kliar men försvinner efter 2-3 dar. Men undviker sex de dagarna.. längesen sist nu. Dyker oftast upp efter att jag har haft oskyddat under långt och lite skavit samlag... kan nästan känna under sexet att det kommer att bli ett utbrott av det här...

Alltid varit noga med skydd i början och inte drabbats av annat. Men just herpes ska man nog inte oroa sig för!

Munherpes? Hur vet du att det inte är könsherpes då du har det på könet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in