2016-04-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenduval
Inte rädd för, det går att bota om man har otur.

Jaså? Och så säger de att kunskap är bästa boten mot rädsla....
Citera
2016-04-02, 19:40
Medlem
Roidberts avatar
Inte alls. Både mun- och könsherpes är lindriga sjukdomar, herpes är mycket vanligt och de flesta som smittas har inte några symptom. Jag tror att jag har munherpes, och jag har bara haft ett enda utbrott i så fall.

För de som är nojiga kan det vara värt att påpeka att kondom inte skyddar bra mot herpes, utan om man är livrädd för herpes är det abstinens som gäller.
Citera
2023-11-18, 22:39
Medlem
tjallepetters avatar
30% av brudar har detta. Det är nästan hälften....Hur faaaaaaaaan ska man undvika
Citera
2023-11-19, 08:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur rädd är du för herpes?

Jag var väl ganska lyckligt ovetandes om det hela till jag träffade en brud som berättade att hon hade det. Och även om hon sa att det bara smittade när hon hade vårtor och vi körde med kondom så kunde jag inte riktigt slappna av när vi gökade, tänkte hela tiden på om kådisen sprack. Så den bekantskapen rann ut i sanden.

Läste också väldigt mycket om det vid tillfället. Dock så hörde aldrig om någon polare som hade fått det trots att vi plöjde runt under många år på krogen och gökade brudar. Nu var de flesta polarna väldigt frispråkiga och hade inget mot att berätta att de fått någon könssjukdom - ungefär som det var en bedrift - men jag hörde aldrig att någon åkt på könsherpes. Antingen hade de haft tur, eller så mörkade de just herpesen. En hade det dock munherpes, den gick liksom inte att mörka.
Citera
2023-11-19, 08:56
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Herrpes(T). klammYdia, syffe å gonne. Alltför många bär på dessa.

Dessa smittobärare är vandrande bomber vars högriskprofil borde upplysas om av FHM och RFSU men dessa leker hellre politiska aktivister med alla medel staten ger dem varje år.

Riskmedvetenheten, ute i stugorna, är buslåg.

Finns bara en väg: Stick inte in din marmeladtomte i några hål.
Citera
2023-11-19, 11:41
Medlem
Findusofelixs avatar
Det är lite klurigt med just herpes, att man kan bära på viruset och det kan bryta ut om man har sex med en annan bärare, om jag förstått det rätt?
Personligen så väljer jag mina sexpartners noggrant och kollar upp en del innan, men helt säker kan jag ju aldrig vara. Vet inte säkert att jag inte bär på viruset men har aldrig haft något utbrott/skov så jag betraktar mig som osmittad och agerar utifrån det.
Har inte för avsikt att leva i celibat, men tänker mig för och kollar upp dom jag har tänkt ha sex med för att göra vad jag kan.
Citera
2023-11-19, 14:25
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Jag har en allmän ångest för lösa förbindelser. Men lika stor för djupa också (evigt stalkad).

Så det blir inget.
Citera
2023-11-19, 15:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det är lite klurigt med just herpes, att man kan bära på viruset och det kan bryta ut om man har sex med en annan bärare, om jag förstått det rätt?
Personligen så väljer jag mina sexpartners noggrant och kollar upp en del innan, men helt säker kan jag ju aldrig vara. Vet inte säkert att jag inte bär på viruset men har aldrig haft något utbrott/skov så jag betraktar mig som osmittad och agerar utifrån det.
Har inte för avsikt att leva i celibat, men tänker mig för och kollar upp dom jag har tänkt ha sex med för att göra vad jag kan.

Var kollar man det?
Citera
2023-11-19, 16:44
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var kollar man det?

Finns en knulldatabas som hon går in på.

Eller så ber om hon läkarpapper.
Citera
2023-11-19, 17:08
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Finns en knulldatabas som hon går in på.

Eller så ber om hon läkarpapper.

Nu är jag iofs förbrukad på köttmarknaden pga att bästföredatumet har gått ut, men jag är tämligen säker på att unga snygga killar som får knulla järnet gärna hade sett en länk.
Citera
2023-11-19, 17:51
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var kollar man det?

Pratar en längre tid med människan ifråga för att bilda sig en uppfattning om dom går att lita på?
Kanske skulle varit övertydlig och skrivit "kollar upp MED dom jag tänkt ha sex med" i stället för att kolla upp men nu gjorde jag inte det.
Citera
2023-11-19, 18:00
Medlem
tjallepetters avatar
Ingen av er kommer undan.

30% av tjejerna har skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem