2023-11-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Hur kan du dra alla de där slutsatserna av det jag skrev?

Ångest är något man måste bli av med.

Jag har aldrig haft problem att träffa kvinnor men nu är jag pensionär och trivs med att bo ensam. Apropå dina spekulationer.

Av den enkla anledningen att du tror att Incels har ångest och hat från tomma intet.

De allra flesta människor kan inte sätta sig in i saker de själva inte har upplevt, oavsett om det gäller depression, drogberoende eller annat och det slutar ofta med att man drar slutsatser från sina egna livserfarenheter, precis som du gör.

Du är inte själv en incel och kan därför inte relatera, på samma sätt som du sannolikt inte kan förstå en narkoman.
Citera
2023-11-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag förstår, incels är ensamma för att dem själva har orsakat det. Det har absolut inget att göra med kvinnor har orealistiska krav.

Du resonerar som en majoritet av människor, så kallade "normies".

Som jag tidigare har poängterat i tråden är det bara absoluta toppen, chads, och absoluta botten, incels, som upplever kvinnors sanna natur.

Låt mig gissa, du är gift eller har sambo och har ingen aning om hur det är att vara en incel?
Incel behöver inte alls själva orsakat ensamheten.
Att hel del kvinnor har väldigt höga krav borde bidra men är inte hela orsaken.
Citera
2023-11-19, 19:03
Medlem
Citat:
Av den enkla anledningen att du tror att Incels har ångest och hat från tomma intet.

De allra flesta människor kan inte sätta sig in i saker de själva inte har upplevt, oavsett om det gäller depression, drogberoende eller annat och det slutar ofta med att man drar slutsatser från sina egna livserfarenheter, precis som du gör.

Du är inte själv en incel och kan därför inte relatera, på samma sätt som du sannolikt inte kan förstå en narkoman.
Nej men i bland får man gilla läget. Livet är inte rättvist. En del män har lättare för att tala med okända och andra har svårare.

Men att man inte vågar ta kontakt är ju inte de okändas fel.
Citera
2023-11-19, 19:13
Medlem
Citat:
Nej men i bland får man gilla läget. Livet är inte rättvist. En del män har lättare för att tala med okända och andra har svårare.

Men att man inte vågar ta kontakt är ju inte de okändas fel.

Jag håller med dig om att livet är orättvist och det är bra att du erkänner det.

Problemet vi har idag och som inte var lika omfattande tidigare är att kvinnor har fått sånna skyhöga krav att mängden ensamma män och mängden ensamma män som aldrig har haft en romantisk relation (incels) håller på att bli orimligt stor, så pass stor att till och med samhället oroar sig för vad konsekvenserna kan komma att bli.

Och där finns det två läger, de som menar att det är männens egna fel och de som menar att det är kvinnors fel.

Jag menar att det är kvinnors fel och att många incels kommer behöva omfattande psykologisk hjälp att acceptera sin ensamhet och inte hat och skuldbeläggning.
Citera
2023-11-19, 19:22
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att livet är orättvist och det är bra att du erkänner det.

Problemet vi har idag och som inte var lika omfattande tidigare är att kvinnor har fått sånna skyhöga krav att mängden ensamma män och mängden ensamma män som aldrig har haft en romantisk relation (incels) håller på att bli orimligt stor, så pass stor att till och med samhället oroar sig för vad konsekvenserna kan komma att bli.

Och där finns det två läger, de som menar att det är männens egna fel och de som menar att det är kvinnors fel.

Jag menar att det är kvinnors fel och att många incels kommer behöva omfattande psykologisk hjälp att acceptera sin ensamhet och inte hat och skuldbeläggning.
Jag tror att många (men kanske inte alla) som idag ser sig som incels även skulle få det betydligt lättare att få till ett förhållande med kvinnor. om de fick psykiatrisk hjälp.
Citera
2023-11-19, 20:05
Medlem
Citat:
Jag tror att många (men kanske inte alla) som idag ser sig som incels även skulle få det betydligt lättare att få till ett förhållande med kvinnor. om de fick psykiatrisk hjälp.

Jag hoppas du har rätt om det och jag hoppas verkligen, för allas skull, att samhället antar en mer hjälpsam attityd mot incels istället för att kalla dem bittra losers som inte vill bättre.

Det skulle inte heller skada att bedriva en landsomfattande kampanj där man visar att även män som t.ex. är korta eller skalliga eller har social fobi, eller vad det nu kan vara som uppfattas som negativt, också kan vara bra män och pappor.

För så som det ser ut idag, via sociala medier, filmer och serier, så är förebilden en så kallad gigachad. En lång, muskulös man, med tjockt fylligt hår och med grandios personlighet.

Ett exempel på en film som just nu går på bio och är väldigt populär bland unga tjejer är Barbie och där har vi Ryan Gosling som huvudroll.

Man kan gång på gång påminna unga kvinnor om hur det har funnits såväl korta som skalliga män som har gjort mycket för mänskligheten, inom vetenskap, politik och för att inte tala om alla män som har offrat sig i krig (tänk andra världskriget) för att vi idag ska ha ett bättre liv.
Citera
2023-11-19, 20:13
Medlem
Citat:
Jag hoppas du har rätt om det och jag hoppas verkligen, för allas skull, att samhället antar en mer hjälpsam attityd mot incels istället för att kalla dem bittra losers som inte vill bättre.

Det skulle inte heller skada att bedriva en landsomfattande kampanj där man visar att även män som t.ex. är korta eller skalliga eller har social fobi, eller vad det nu kan vara som uppfattas som negativt, också kan vara bra män och pappor.

För så som det ser ut idag, via sociala medier, filmer och serier, så är förebilden en så kallad gigachad. En lång, muskulös man, med tjockt fylligt hår och med grandios personlighet.

Ett exempel på en film som just nu går på bio och är väldigt populär bland unga tjejer är Barbie och där har vi Ryan Gosling som huvudroll.

Man kan gång på gång påminna unga kvinnor om hur det har funnits såväl korta som skalliga män som har gjort mycket för mänskligheten, inom vetenskap, politik och för att inte tala om alla män som har offrat sig i krig (tänk andra världskriget) för att vi idag ska ha ett bättre liv.
Nej jag tror absolut inte att incels är bittra losers. Jag förstår att de har det jävligt jobbigt (även om du har helt rätt i att jag inte helt kan sätta mig in i situationen) och att de måste få hjälp.

Att angripa kvinnor fysiskt som någon incel föreslog tror jag inte är någon bra lösning utan man måste nog börja i en annan ände. Helst med sitt eget inre. Det är mycket viktigare än det yttre, i de här sammanhangen.

Det är påfallande ofta ganska snygga kvinnor är ihop med män som inte ser jättebra ut och då är det nog oftast för att de har någon egenskap som kvinnan gillar. Det kan vara humor eller något liknande.

Och jag talar om vanliga arbetare eller medelklass.
Citera
2023-11-19, 22:08
Medlem
Citat:
Nej jag tror absolut inte att incels är bittra losers. Jag förstår att de har det jävligt jobbigt (även om du har helt rätt i att jag inte helt kan sätta mig in i situationen) och att de måste få hjälp.

Att angripa kvinnor fysiskt som någon incel föreslog tror jag inte är någon bra lösning utan man måste nog börja i en annan ände. Helst med sitt eget inre. Det är mycket viktigare än det yttre, i de här sammanhangen.

Det är påfallande ofta ganska snygga kvinnor är ihop med män som inte ser jättebra ut och då är det nog oftast för att de har någon egenskap som kvinnan gillar. Det kan vara humor eller något liknande.

Och jag talar om vanliga arbetare eller medelklass.

Aha nej, att angripa kvinnor fysiskt är inget jag förespråkar heller, jag har hittills inte sett någon annan göra det i tråden men jag kanske har missat något inlägg. I sådana fall får du gärna rätta mig.

Däremot har jag flera gånger sett folk som skriver att de "påfallande ofta ser snygga kvinnor med fula män" som du gör. Det här ser jag ärligt talat inte alls. Jag vet inte om ni har olika definitioner om vad som är vacker kvinna respektive man eller om det kan ha att göra att vi tittar på olika åldersgrupper.

Bland de som är födda mellan 40-70 talet har jag sett det (ibland), men 80-talister och framförallt födda efter det så ser jag i princip alla kvinnor vara gifta eller ha en partner av exakt samma kategori (chad eller chad-light) och som ofta är en bra bit snyggare än de själva.

Så ja, vi tycks se olika saker, men faktum kvarstår att incels finns och att det är en växande grupp.

Om du vill tro att kvinnors krav inte har något med det att göra så är du fri att göra så, jag är framförallt delaktig här för att jag tycker mig se många ensamma män både ute och digitalt och en del som jag känner personligen, och jag vill inte att de ska kasta bort sin liv på lögner.
Citera
2023-11-24, 08:16
Medlem
Känner en kille som var oskuld tills han var 40. Då köpte han en biljett till Thailand. Nu är han gift med en thailändska.

Om det inte går att hitta en kvinna i Sverige så åk utomlands. Det finns säkert hundratals miljoner ensamma kvinnor därute.
Citera
2023-11-25, 19:21
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasaw15
Känner en kille som var oskuld tills han var 40. Då köpte han en biljett till Thailand. Nu är han gift med en thailändska.

Om det inte går att hitta en kvinna i Sverige så åk utomlands. Det finns säkert hundratals miljoner ensamma kvinnor därute.

Han var bara oskuld. En äkta incel går till närmaste Ica sen raska steg hem. En bra dag är när telefonen inte ringer. Thailand?! Köpte en biljett?! Nu är han gift?! Låter mer som värsta stekarn tycker jag.
Citera
2023-11-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Därför att världen är full av män som skulle kunna tänka sig att hjälpa och stötta en blyg kvinna bara hon ber om det. De behöver inte ens få något tillbaka.
"Bara om hon ber om det", men hon är ju blyg.

Jag förstår inte varför incelister har så svårt att förstå att kvinnor också är människor och i egenskap därav också kan lida av riktigt dålig självkänsla och dålig självbild till den grad att hon vänder sig inåt och får ångestkänslor runt det motsatta könet.

Citat:
Det hör också tillparningsdansen som kvinna att vara blyg. It's a turn on för vissa killar.
Det finns tjejor som tycker blyga killar är söta.

Citat:
En blyg hämmad oerfaren kille - not so much, och kvinnor som hjälper en kille as an act of kindness - skulle inte tro att det är så vanligt direkt.
Många kvinnor skulle "wingmana" sin killkompis.

Citat:
Du blandar ihopp ofrivilligt celibat och ofrivillig ensamhet.
Det går att argumentera för att ingen kille är incel eftersom "tillståndet" är mentalt och, i grund och botten, är resultatet av de val han gjort/gör.

Citat:
Sex är bekräftelse för en man eftersom det är svårt att få.
Det går inte att vända på situationen - hoppas du är tillräckligt klok att förstå det
Du har jätte, jätte, jätte, jätte, jättefel.
Senast redigerad av sardellini 2023-11-25 kl. 20:42.
Citera
2023-11-26, 01:11
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Jag förstår inte varför incelister har så svårt att förstå att kvinnor också är människor.

Jag tror det där är sant. Om en man pratar med en tjej som en människa och inte se tjejer som en sex automat, inte skickar dick picks, ber om sexiga bilder mm och sköter hygienen. Så har han redan ett stort försprång mot en stor majoritet av alla män där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in