Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Men jag har ju varit i din sits? Jag var där i många år. Jag vet hur det är att vara ensam. Du tycker de är värdelösa skitar, ja, men uppenbarligen visar de upp en sida som du inte kan se just nu. Det säger mycket om dig när du kallar människor runt om dig för värdelösa skitar. Hur vore det med lite självrannsakan? Du är uppenbarligen en bitter människa som ogillar människor runt dig. När jag beskyllde omgivningen för att vara idioter, när jag ser tillbaka på de tiderna så skäms jag över det hela. Det var inte fel på De andra, det var fel på mig.
Det enklaste för dig är att fortsätta på samma bana, då kommer dit liv att kastas bort och bli förfärligt, du kan fortfarande vända på utvecklingen, men det kostar egen insats.
Nej, jag tycker inte människor omkring mig är värdelösa skitar, inte generellt sett. Tvärtom, de människor som beter sig illa mot andra och genuint hatar människor får otroligt mycket positiv uppmärksamhet från omgivningen, det om något är jävligt skumt. Har sett det med egna ögon väldigt många gånger.
Det är så patetiskt, jag har spenderat hela mitt liv åt självrannsakan. Jag är/har varit så in i helvete självkritisk, du har verkligen INGEN aning om hur min bakgrund ser ut. Du tror att jag hela livet har skyllt ifrån mig och klagat på någon annan, nej, det är inte sant. Jag har alltid, genomgående i ALLT jag gjort i livet skyllt på mig själv, för några år sen var kände jag mig så in i helvete självkritisk och självhatisk att jag nästan begick självmord. Ibland önskar jag att jag vågade ta steget och få slut på eländet.