Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan70
Låter ju skitbra! Du har förstås referenser du kan delge oss på det?.
För er mindre vetande (lägre IQ) som tydligen inte vet att det finns något som heter Google kan jag överlämna en sk mongo-länk jag förberett för eders herrskap längs ner. Annars kan ni försöka söka på "Salarys Tesla" på Google själva som mental träning.
USA i genomsnitt tjänar en Tesla ingenjör i USA ca 1,1 miljoner svenska kronor. (med låg skatt)
The average Tesla salary ranges from approximately $39,477 per year for a Production Worker to $355,210 per year for a Director. The average Tesla hourly pay ranges from approximately $19 per hour for a Production Worker to $169 per hour for a Director. Tesla employees rate the overall compensation and benefits package 3.7/5 stars.
The highest-paying job at Tesla is a Director with a salary of $355,210 per year.
I Tyskland får tom praktikanter €21K-€25K. - Vad säger LO om det?
Production Associate €34K-€38K
Prozessingenieur €69K-€82K
Data Engineer €69K-€79K
Software Engineer €61K-€107K
Quality Engineer €60K-€100K
Senior Construction Project Manager €112K-€127K
Plus lönerna ingår ofta fri buffe varje dag samt fri sjukvård (med familjen) och optioner. för alla.
(Euron står i 11.45 just nu)
En simpel praktikant hos Tesla i Tyskland får 25 000 Euro vilket är 286 275,00 skr
Tesla har precis höjt lönerna för 11 000 tyska arbetare med 4%. Vad säger då DN/LO om detta?
Tesla verkar söka tusentals jobb i Tyskland just nu. I Sverige lägger de med stor sannolikhet ner pga av byråkrati och narcissister. Tesla har inte tid med narcissistiska byfånar i fittmössor som bara stjäl tid. Se på Kalifornien.
Ni som undrar varför Northvolt sitter med B-laget i Lappland och inte producerat ett enda jävla batteri ännu. Orsaken finns i listan nedan. Tesla suger kompetensen från andra företag. Tom BMW och Daimler-benz folk hoppar över.
https://www.glassdoor.com/Salary/Tesla-Germany-Salaries-EI_IE43129.0,5_IL.6,13_IN96.htm