Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas86
Ok kompis, född med guldsked i munnen heter det förvisso. Nä jag tillhör inte överklassen, tipsade bara om att om man rör sig i rätt kretsar så öppnar sig dörrar. Varför skulle privata hyresvärdar ha kö? Vi bor tack och lov inte i Nordkorea, så som fastighetsägare hur man ut till den man vill för att säkra sin ringa avkastning. Du behöver nog söka för att bygga på din kunskap
Uppenbarligen har ni något eget talesätt i dina exklusiva kretsar i Lund?.
Du bör nog fundera på att skaffa dig lite kunskap hur världen funkar utanför din lilla exklusiva grupp.
Givetvis så har släkten fastigheter så går det att fixa HR utan kö, men för oss andra brukar man bli tvingad in i ett kösystem eller köpa.
Nu har jag personligen aldrig hyrt en bostad(Även om några av mina arbetsgivare gjort det i några städer åt mig men då utanför Sverige.
Själv ser jag inte att jag vill bo ihopträngd på några m2 med andra människor boende på andra sidan väggen, så länge jag orkar med att sköta kåken. Men jag ser andra som föredrar det.
Kontentan är forfarande att det rent ekonomiskt så finns det en uppsida i att köpa sin bostad i de flesta av Sveriges kommuner, möjligtvis undantaget Lund där lägenheter säljs rekorddyrt och det finns mängder med billiga lediga HR med bra lägen.