Citat:
Ursprungligen postat av
Skattmasen08
SHB har balls i varje fall med att gå ut med sån tydlig och rak bedömning som är lätt att mäta senare - "inget ytterligare prisfall". Nu återstår det att se ifall de har rätt, inget jag skulle våga satsa pengar på i varje fall.
Jag skulle inte heller sätta en krona på det. Nyheten har cirkulerat stort i dummedia.
Samtidgt säger SHB att "bostadspriserna kommer öka långsammare än inkomsterna de närmaste åren".
Hmm, det kan man tolka som att prognosen egentligen är sjunkande bostadsprier realt. Och det är endast reala priser som är intressant.
Och i en värld med en fallande skräpvaluta som SEKetas urholkas fastighetsbeståndet ännu mer.