2023-11-18, 12:16
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Stämmer det att hon inte varit ute på fem år?
Hon hade väl ofta varit hos mormor och Anders, och Anders hade varit mycket ute i skogen med henne?

Blir lite osäker, men jag har uppfattat det som att hon blev inlåst de sista 1-2 åren. Som jag skrivit tidigare har jag uppfattat det som att allt eskalerade efter mormoderns död.

Det jag menar är att hon har knappt fått varit ute och lekt, alla vittnar ju om hur de ser syskonen leka. Men aldrig Z. 2020 plockas hon väl hem från förskolan. Där tar ju typ livet slut för henne.

Ungen har inte fått vara barn från det att hon är 2-3 år. Där händer det ju något.
Citera
2023-11-18, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Förstår vad du menar men även i en sådan situation ska det absolut gå att utreda och åtala för våldtäkt. Åklagaren borde läst på om samtyckeslagen. Men hon verkar förneka mycket. Olaga frihetsberövande/ människorov/mordförsök finns väl inte heller med bland åtalspunkterna? Märkligt hur inblandade resonerat anser jag.
Vet ej. Allt med det här fallet är sjukt.
Citera
2023-11-18, 12:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
På grund av stanken från Z's obytta blöja. Jasmine befattade sig inte med sånt, och sänkte värmen för att det luktar mindre i kyla än värme. Hon smsade Daniel att han skulle komma hem och ta hand om skiten. En tillfällig "lösning" alltså.

Nej nej

Men hon hade ju blöjor redan i förra hemmet. Tror inte det handlade om några dagar. Z åker till sjukhus 24, mamman och pappan häktades mellandagarna minns inte datum, då är det fortfarande 15 grader i hemmet,

Skitsnack att det handlade om ngn dag.

De hade inte råd tror jag förra året med värme det är min övertygelse plus då stanken fann ju men då har Z inte varit hemma och hemmet är ju ”städa”.

De hade ju kunnat höja värmen på julafton och framåt.
Citera
2023-11-18, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nej nej

Men hon hade ju blöjor redan i förra hemmet. Tror inte det handlade om några dagar. Z åker till sjukhus 24, mamman och pappan häktades mellandagarna minns inte datum, då är det fortfarande 15 grader i hemmet,

Skitsnack att det handlade om ngn dag.

De hade inte råd tror jag förra året med värme det är min övertygelse plus då stanken fann ju men då har Z inte varit hemma och hemmet är ju ”städa”.

De hade ju kunnat höja värmen på julafton och framåt.
Ok. Jag tänkte på smsen där Jasmine skrev till Daniel att han fick skynda sig att komma hem för att hon inte stod ut med stanken. Han svarade att hon skulle sänka värmen och hänga en (doft)gran vid dörren.
Citera
2023-11-18, 12:48
Medlem
Jag har läst och läst. I 12-timmarspass.

Efter att ha läst förhören med sjukhuspersonalen så TROR jag att de jävlarna har använt en spruta och kört ner ättikan i halsen på henne. Huset dräller ju av sprutor som de ger barnen flytande medicin med så Z skulle inte ha reagerat över att få "medicin" med spruta.
Hon har en liten skada strax ovanför matstrupen som inte har uppkommit pga ättikan.
Hon har inga frätskador i munnen eller svalget.
Alla förhörda ställer sig helt frågande till att hon (eller någon alls) skulle klara att dricka ett halvt glas med ättika.

Fysioterapeuter som träffat henne ser att hon har problem med högra sidan av kroppen och det kan bero på en liten cp-skada på hjärnans vänstra sida. En av dem bedömer henne också mer som en 5-åring än en 7-åring. Så där verkar föräldrarna ha sett någonting som faktiskt finns (får medge att jag inte vill ge dem rätt i någonting).

Z beskrivs något distanslös (samma som ses i barnförhören) vilket kan vara autism i någon grad.
I förhören tänker jag att Z försöker manipulera FL när hon leker och flamsar, helt enkelt för att hon inte vill svara på alla frågor. Inte så konstigt då offer ofta känner skam för att ha blivit utsatta, och/eller det är för smärtsamt att tänka på hemska situationer.

Förhören med sjukhuspersonalen är mycket informativa och intressanta (förutom att det är obehaglig och skrämmande läsning).
Citera
2023-11-18, 12:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr

Efter att ha läst förhören med sjukhuspersonalen så TROR jag att de jävlarna har använt en spruta och kört ner ättikan i halsen på henne. Huset dräller ju av sprutor som de ger barnen flytande medicin med så Z skulle inte ha reagerat över att få "medicin" med spruta.
Hon har en liten skada strax ovanför matstrupen som inte har uppkommit pga ättikan.
Alla förhörda ställer sig helt frågande till att hon (eller någon alls) skulle klara att dricka ett halvt glas med ättika.

Fysioterapeuter som träffat henne ser att hon har problem med högra sidan av kroppen och det kan bero på en liten cp-skada på hjärnans vänstra sida. En av dem bedömer henne också mer som en 5-åring än en 7-åring. Så där verkar föräldrarna ha sett någonting som faktiskt finns (får medge att jag inte vill ge dem rätt i någonting).

Z beskrivs något distanslös (samma som ses i barnförhören) vilket kan vara autism i någon grad.
I förhören tänker jag att Z försöker manipulera FL när hon leker och flamsar, helt enkelt för att hon inte vill svara på alla frågor. Inte så konstigt då offer ofta känner skam för att ha blivit utsatta, och/eller det är för smärtsamt att tänka på hemska situationer.

Förhören med sjukhuspersonalen är mycket informativa och intressanta (förutom att det är obehaglig och skrämmande läsning).
Är väl inte konstigt om hon verkar yngre än sin ålder med det hon gått igenom, säger inget om att det är autism.
Är ju mer konstigt att hon inte är mer störd efter vad allt hemskt hon fått utstå under flera år.
Citera
2023-11-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr

Jag tänker på den där tratten med slang som hittats i hemmet. Och att hon var rädd för masken (?) på sjukhuset 😓😓
Citera
2023-11-18, 13:23
Medlem
Merwinnas avatar
Mödomshinnan har de tagit från henne, också (rättsintyg I, 28 december 2022). Varför skulle föräldrar vilja göra något sådant mot sin dotter, när det INTE rör sig om ett sexuellt övergrepp (missförstå mig rätt)? Det här är så sjukt så det finns inte!

Kan det till och med vara medvetet, ytterligare ett sätt att devaluera flickan? Pappan är ju från Mellanöstern. Där har en ogift flicka utan mödomshinna absolut inget värde.
Senast redigerad av Merwinna 2023-11-18 kl. 14:07.
Citera
2023-11-18, 13:28
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Sista nio bilagorna av fupen
:
:
:
.
Jag vill inte läsa det här för det verkar så jävligt. Finns det separat bilder på förövarna och en beskrivning av deras liv?
Citera
2023-11-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Ärligt talat tycker jag att de har maskat väääldigt lite när det kommer till ett så litet barn och som dessutom lever. Tycker de kunde maskat förhören om underlivet i alla fall. Stackars barn.

Håller med. Det är särskilt slående när man läst om fallet i Västmanland där pappan och bonusmamman står åtalade för tortyrliknande misshandel av små barn. Där har man nästan maskat sönder fupen.

Jag trodde det fanns mer riktlinjer kring hur och vad man maskar. Väldigt konstigt att man kan göra så totalt olika bedömningar.
Citera
2023-11-18, 14:05
Medlem
Någon snäll människa la ut länkar till fler delar av fup Jag hittar inte Hjälp!
Citera
2023-11-18, 14:11
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men men är åtalspunkten misshandel eller synnerligen grov misshandel för det, minns inte. Funderar på straffskalan, om inte den är högre för synnerligen grov misshandel än våldtäkt. Att det är därför…

Straffskalorna för grov våldtäkt mot barn och synnerligen grov misshandel är desamma, 5-10 års fängelse.

Lagrum: 3:6 st. 2 respektive 6:4 st. 3 brottsbalken.

Utan att ha satt in mig i det hela kan jag tänka mig att åklagaren ser det som enklare att bevisa misshandel och inte våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in