2023-11-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Pappan har väl med största säkerhet u också gjort henne illa?
Låter inte i förhören som om han fysiskt medvetet aktivt gjort henne illa på det sätt mamman gjort
Citera
2023-11-17, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja jag vet, det är det jag menar, därav hennes gränslösa beteende och som någon påpekar ingått förhör har hon ju gått från varit livegen till att få 1000% uppmärksamhet och omvårdnad, menar inte det är fel.
Menar bara att hennes beteende är stundom gränslöst. Det vittnar ju också någon om.
Hon behöver ju allt sånt, hon har ju missat det andra barn fått under 7 år.

Jag drar varför det blev just hon som de valde att utsätta.
Och varför, ganska tidigt vill de ju ha det till att hon är hjärnskadad.

Hon Örja otroligt intelligent. Det märker man i förhör när polisen ställer frågor mot slutet om sånt hon inte tror att de vet.
Sen är det ju frustrerande men jag vet att det är så det går till att de får ju inte ställa några ledande frågor eller så när det gäller barn, utan allt ska ju komma från dem själva.
Men ibland vill man ställa följdfrågor själv. För det Z berättar väcker så mycket.

Så fruktansvärt hon måste mått, hon vill knappt beröra tiden hon förmodligen varit fasttejpad i sängen i första boendet. Där hon också i min mening blev utsatt för sexuella övergrepp.

Hur kan man man som förälder skada sitt barn, det kommer jag aldrig förstå, svälta, misshandla och utnyttja. Fruktansvärt.
Jag hoppas hon får stanna i den familj hon är i och att de orkar. Mycket jobb med ett sånt här barn många år framåt.
Som jag förstår det så började allt när hon var fem år, och mormor dog. Innan dess var hon ofta hos mormor och Anders, ibland i en månad (månader?) i taget. Det finns även en kraftig dipp i viktkurvan från Bvc, vid den åldern.
Citera
2023-11-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ja jag vet, det är det jag menar, därav hennes gränslösa beteende och som någon påpekar ingått förhör har hon ju gått från varit livegen till att få 1000% uppmärksamhet och omvårdnad, menar inte det är fel.
Menar bara att hennes beteende är stundom gränslöst. Det vittnar ju också någon om.

Hon Örja otroligt intelligent. Det märker man i förhör när polisen ställer frågor mot slutet om sånt hon inte tror att de vet.
Sen är det ju frustrerande men jag vet att det är så det går till att de får ju inte ställa några ledande frågor eller så när det gäller barn, utan allt ska ju komma från dem själva.
Men ibland vill man ställa följdfrågor själv. För det Z berättar väcker så mycket.

Så fruktansvärt hon måste mått, hon vill knappt beröra tiden hon förmodligen varit fasttejpad i sängen i första boendet. Där hon också i min mening blev utsatt för sexuella övergrepp.

Hur kan man man som förälder skada sitt barn, det kommer jag aldrig förstå, svälta, misshandla och utnyttja. Fruktansvärt.
Jag hoppas hon får stanna i den familj hon är i och att de orkar. Mycket jobb med ett sånt här barn många år framåt.
Gissar att hon inte var önskad , för nog var det så att hon blev till tämligen direkt efter att hennes syster fötts som om också var prematur , eller om jag blandar ihop det att mamman tämligen omgående efter hennes födsel blev gravid med den yngre systern med lungproblem .
Citera
2023-11-17, 17:13
Medlem
Citat:

Det står i fupen att det var dålig anknytning redan från födseln. Hon föddes för tidigt och pga att mamman hade hepatit c fick hon inte lämna sitt rum. Zoey var prematur och låg i kuvös. Pappan var väl den som var hos henne men sjukvårdspersonalen kände att det var svårt överlag att få föräldrarna att vara hos Zoey. Sen verkar det finnas ett ekonomiskt motiv bakom. De var ute efter försäkringspengar och därför ( polisen misstänker) försökte man få Zoey att verka ha olika diagnoser och funktionsnedsättningar. Samma med flickan med andningsmaskin. Man tror ju idag att hon egentligen inte behöver den. Så sjukt och vidrigt.
Citera
2023-11-17, 17:59
Medlem
Sista nio bilagorna av fupen

https://gofile.io/d/tvI6GH

https://easyupload.io/b3z9gf

https://delafil.se/be0959a31b789170/B_6683-22_2.zip

.
Senast redigerad av .kungen77 2023-11-17 kl. 18:28.
Citera
2023-11-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
Okej. Obligatoriskt kanske var fel ordval av mig. Men efter fyra års ålder blir man väl inte kallad på några ordinarie kontroller? BVC, skola, och socialen ska ju i någon slags idévärld ha ett fungerande samarbete. Bra om tandvården också räknas in där, det visste jag inte.

Om det VORE obligatoriskt skulle man upptäcka sånt här i tid. Jävla daltande med allt och alla nu för tiden. Respekt för individen och inte kränka någon, allt ska ske av fel vilja och hjälp ska ERBJUDAS bla bla blaaaa. När allt ska ske på frivillig basis är det alltid barnen som får betala priset för föräldrar som dessa kommer ju inte söka hjälp för sin inkompetens.

Blir riktigt riktigt mörkrädd av detta fall. Fattar inte varför jag läser, man mår ju bara piss och tappar ännu mer tron på mänskligheten.

Men iaf, fram för riktigt hårda tag! Som på 30-talet, statlig heminspektion som dyker upp oanmäld hos folk, nykterhetsnämnd, barnavårdsnämnd med muskler och makt och framför allt: Tvångssterilisering av WT som dessa två missfoster!!!!
Citera
2023-11-17, 20:19
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Sista nio bilagorna av fupen

https://gofile.io/d/tvI6GH

https://easyupload.io/b3z9gf

https://delafil.se/be0959a31b789170/B_6683-22_2.zip

.

Tack!
Du är som vanligt Kungen av kungar !
Citera
2023-11-17, 20:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Som jag förstår det så började allt när hon var fem år, och mormor dog. Innan dess var hon ofta hos mormor och Anders, ibland i en månad (månader?) i taget. Det finns även en kraftig dipp i viktkurvan från Bvc, vid den åldern.

Ja jag upplever det också, något hände då.

Hemskt att läsa hur syskonen liksom hjärntvättats om sin syster.
Dock verkar de ju inte riktigt förstå att Zoey varit i tvättstugan. Men S skyddar ju sina föräldrar, förvånande då hon bryr sig om syskonen.

Men det verkar ju vara vardag för henne att Z inte fanns vid matbordet eller hade någonstans att sova.
Citera
2023-11-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Började läsa förhören i går och jag har läst många många förundersökningar men detta var det absolut vidrigaste jag någonsin tagit del av. Rent ut sagt fruktansvärt. Hoppas innerligt att föräldrarna får extremt långa fängelsestraff och aldrig mer får träffa sina barn.

Kan bara hålla med, samma här. Satt o rös o kändes som man läste en hemsk bok. Fy fan för att behandla ett barn på det viset!!!
Citera
2023-11-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Men iaf, fram för riktigt hårda tag! Som på 30-talet, statlig heminspektion som dyker upp oanmäld hos folk, nykterhetsnämnd, barnavårdsnämnd med muskler och makt och framför allt: Tvångssterilisering av WT som dessa två missfoster!!!!

Verkligen. En annan sak som på riktigt borde sättas i system hos stora familjer med så pass många barn (3+?) är att kolla försörjningskapaciteten. Jag menar, alla kan ju hamna i ekonomiska trångmål i svåra perioder av livet, men under en sån period borde man åtminstone inte få skaffa fler barn. En enkel jäkla kreditupplysning borde ju kunna tas, det gjorde dom till och med på mig när jag adopterade min hund från ett hundstall.
Citera
2023-11-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Om det VORE obligatoriskt skulle man upptäcka sånt här i tid. Jävla daltande med allt och alla nu för tiden. Respekt för individen och inte kränka någon, allt ska ske av fel vilja och hjälp ska ERBJUDAS bla bla blaaaa. När allt ska ske på frivillig basis är det alltid barnen som får betala priset för föräldrar som dessa kommer ju inte söka hjälp för sin inkompetens.

Blir riktigt riktigt mörkrädd av detta fall. Fattar inte varför jag läser, man mår ju bara piss och tappar ännu mer tron på mänskligheten.

Håller verkligen med dig! Borde vara högst obligatoriskt för barnens bästa! Vissa av bilderna i rättsmedicinska undersökningen var inte maskade och man ser hur blåslagen och mager flickan är 😭 Armarna och händerna är helt bleka och trådtunna 💔 Hur kan man vara så hjärtlös och sjuk i huvudet som dessa White trash till "föräldrar".
Citera
2023-11-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ja, jag hittar inget förhör med "morfar" Anders.

Vill dem få det till att han peddo?
Är han peddo?
Kan han ha förgripit sig på Z?
Eller vill man bara "skita" ner honom?
Precis min tanke! Denne Anders har ju haft många tillfällen att förgripa sig på Z.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in