2023-11-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
I vilken aktbilaga finns de nämna smsen mellan föräldrarna?

176, nära slutet
Citera
2023-11-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Man kan ju hålla tummarna men med tanke på det svenska rättssystemet har jag inte för mycket hopp om den saken.
Varför inte? Finns väl mycket att gå på?
Citera
2023-11-16, 12:35
Medlem
Fy fan, läser förhöret med pappan. På sida 113 när förhörsledaren frågar honom hur det kan ha varit för Z att ha såna allvarliga skador på underlivet och rumpan så svarar han att det kan inte ha varit mysigt? Va fan är det för svar. Jävla äckel. Om mina barn hade såna sår, inte för att jag hade låtit det gå så långt, men om de hade fått det så hade jag varit helt jävla förkrossad. Han verkar helt oberörd. FY FAAN.
Citera
2023-11-16, 13:23
Medlem
Ärligt talat tycker jag att de har maskat väääldigt lite när det kommer till ett så litet barn och som dessutom lever. Tycker de kunde maskat förhören om underlivet i alla fall. Stackars barn.
Citera
2023-11-16, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Fy fan, läser förhöret med pappan. På sida 113 när förhörsledaren frågar honom hur det kan ha varit för Z att ha såna allvarliga skador på underlivet och rumpan så svarar han att det kan inte ha varit mysigt? Va fan är det för svar. Jävla äckel. Om mina barn hade såna sår, inte för att jag hade låtit det gå så långt, men om de hade fått det så hade jag varit helt jävla förkrossad. Han verkar helt oberörd. FY FAAN.

Mamman är också helt oberörd i sina förhör. Hon skyller ofta på dåligt minne.
Och så ställer hon motfrågor till förhörsledaren.

Det står massor med hemskt i FUP.
Jag har hoppat en del men fruktansvärt bla att läkarna jämför Zoey underlivsskador med en nyförlöst kvinnas.

Hemskt också att läsa förhören med Zoey där hon bla berättar hus hon hörde sin familj klä julgranen och ha trevligt.
Men hon satt fastbunden i bilstolen.

Så fruktansvärt allt hon utsatts för.

Hoppas dessa båda föräldrar ruttnat i helvetet och aldrig kommer gå säkra utanför fängelset.
Citera
2023-11-16, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Ärligt talat tycker jag att de har maskat väääldigt lite när det kommer till ett så litet barn och som dessutom lever. Tycker de kunde maskat förhören om underlivet i alla fall. Stackars barn.

Det reagerade jag också på.
Citera
2023-11-16, 14:24
Medlem
Fyfan så hemskt de skriver om Z i smsen, jävla as till föräldrar. Sen undrar jag också varför i helvete pappan skriver ”maj/daj” istället för ”mig/dig”, hur gammal är han?🙄 Att läsa av smsen verkar det mest som att de försökte få det att framstå som att Z hade en hjärnskada enbart för att få pengar inför julen, eftersom de stressade så om det. Också för jävligt att de skriver i något sms ”vi måste fokusera på V (dottern) nu, vi får ta Z sen” när Z låg på intensiven, då tyckte de tydligen att den andra dottern var viktigare att prioritera…
Citera
2023-11-16, 14:28
Medlem
I förhör med pappan så låter det på förhörsledarna som att Z inte alls skulle va föremål för LSS, FL håller inte med om den bilden föräldrarna har om Z, vilket också är helt sjukt. Förmodligen så här tortyren gjort att hon backat i utvecklingen, frakturerna gjort att hon rört sig konstigt. Fyfan!
Citera
2023-11-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu har jag inte kommit åt akten med förhören med J men pappa D är ju så jävla efterbliven.

Han kan inte svara på några frågor. Han vet inget. Han har aldrig sett nåt, aldrig hört nåt.
Förhörsledare måste ha en ängels tålamod för hade jag suttit där med svinet hade jag dödat honom.

När FL tar upp skadorna i underlivet och att Zoey har berättat att mamma stoppat in ett finger i underlivet och bränt henne med stearin.
Pappa D är hur lugn som helst och bara svarar att -" Nej, det är inget jag vet. Inget jag hört nåt om" FL berättar att man kan se hur skadat underlivet är även om man inte är kunnat inom underlivets anatomi.
Men pappa D bara svarar att han inte tänkt på nåt annorlunda. Allt har varit som vanligt.

Och sms konversation mellan föräldrarna där dem skrämmer lilla Z. Fy faaaaaaaan.

Hoppas dessa föräldrar får långa straff och ett helvete i fängelset.

Helt fantastisk FL! Förhören med Z som är med samma FL är väldigt bra gjorda! Att kunna möta ett barn på det sättet och få henne att berätta är otroligt med tanke på vad Z gått igenom!
Citera
2023-11-16, 14:50
Medlem
Hydraheads avatar
Otroligt jobbigt att läsa.

Och att samtliga (?) barn fått medicin för att sova.
Melatonin men även stesolid vad det verkar.
Eller har jag fattat/läst fel?
Citera
2023-11-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Otroligt jobbigt att läsa.

Och att samtliga (?) barn fått medicin för att sova.
Melatonin men även stesolid vad det verkar.
Eller har jag fattat/läst fel?

Alla barnen har fått melatonin för att sova. Ett barn föddes påverkad av tramadol 😞
(Enligt PM sid 29)
Minns inte vart jag läste det nu men pappan sms ade äldsta barnet om att ge lillebror medicin för att somna för natten kl 16 på eftermiddagen….

Fruktansvärd läsning, har mest skummat, men det är oerhört hur z har behandlats, jag kan bara inte förstå det. Hur slår det så slint i föräldrarnas huvuden? Det är ondska.
Citera
2023-11-16, 15:18
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattolsson
Alla barnen har fått melatonin för att sova. Ett barn föddes påverkad av tramadol 😞
(Enligt PM sid 29)
Minns inte vart jag läste det nu men pappan sms ade äldsta barnet om att ge lillebror medicin för att somna för natten kl 16 på eftermiddagen….

Fruktansvärd läsning, har mest skummat, men det är oerhört hur z har behandlats, jag kan bara inte förstå det. Hur slår det så slint i föräldrarnas huvuden? Det är ondska.

Läste precis det. Runt 16.00 på eftermiddagen skulle S ge "medicin"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in