2023-11-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att en romansbedragare i Nigeria (min gissning då de brukar komma därifrån) får för sig att utge sig för att vara MJ är urbota korkat i sig. Att en svenska på en ekonomiavdelning skulle börja tro på det uppenbart idiotiska upplägget är så osannolikt att man häpnar tusenfallt.

Ändå träffas de båda slumpartat i cyber space. Det ska egentligen inte hända.

Herregud... Det finns ingen gräns för vad, som uppenbart är möjligt.

Nu väntar fängelse för henne och Mick lever rulla i Nigeria.

Det är inte ara kvinnor som kan. Män också. Glöm inte det.

Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein

Märkligt att fruntimret inte insåg att Jagger inte behövde dessa slantar.

Men, men...Mycket ska ha mer. Eller hur?
Senast redigerad av Hiitsme 2023-11-17 kl. 13:24.
Citera
2023-11-17, 14:09
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
För män gör aldrig något liknande?

Helt klart oftare kvinnor blir blåsta när det gäller sådant här. Tinder-svindlaren är bara ett av många exempel.
Citera
2023-11-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Är det en person med initialerna E.S.?

Jag kommer inte säga varken eller. Namnet kommer att komma ut tids nog.
Citera
2023-11-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Läsa FUP blir som läsa Mad.
Längtar också! <3
Citera
2023-11-17, 15:06
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Ja helt otroligt, karln är ju över 80!
Citera
2023-11-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja helt otroligt, karln är ju över 80!

Dessutom lär väl 4 miljoner vara kaffepengar för honom.

Men, men..."Mick Jagger har hört av sig! Och han behöver pengar. Ja, givetvis går jag på detta!"
Citera
2023-11-17, 16:52
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Tycker det verkar märkligt att det inte finns ett system av motsignering vid större belopp, dvs en person på finans gör utbetalningen i bankens system med den måste motsigneras av ytterligare en person för att gå igenom.
Ett sådant system finns förstås. Men har du en aning om hur många fakturor en kommun av Solnas storlek hanterar? En slutattestant på en kommunal förvaltning är normalt en hög chef. En sådan person har kanske 200 faktorur om dagen som ska kontrollattesteras. Att verkligen kolla igenom underlaget, läsa igenom bifogade dokument, jämföra beställningsnummer, kolla att det är rätt konterat, tar kanske 5 minuter per faktura. Och då är man inte ens i närheten av att göra slagningar i olika register för att se om företaget som skickat fakturan existerar. Utövet detta har chefen, inte minst i Solna, ett oändligt antal väldigt betungande och tidspressade arbetsuppgifter. En chef i Solna jobbar kanske 10-11 timmar om dagen. Jag gissar att "kontrollen" av fakturor sker under lunchen eller efter kl 18 eller när chefen slagit på datorn efter att ha nattat barnen. En ambitiös chef som arbetar under de premisserna kanske hinner göra stickprovskontroller på 5-10 fakturor i veckan. I bästa fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan ni maska namnet?
Jag spekulerar bara, utifrån viss kunskap om vilka personer som jobbar med ekonomi i Solna. Eftersom jag inte har något annat att gå på än indicier vill jag inte skriva mer än initialer. Hllonpaj däremot utger sig ju för att faktiskt veta vem tanten är.

Men...
Citat:
Ursprungligen postat av Hllonpaj
Jag kommer inte säga varken eller. Namnet kommer att komma ut tids nog.
...I call bullshit.
Citera
2023-11-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ett sådant system finns förstås. Men har du en aning om hur många fakturor en kommun av Solnas storlek hanterar? En slutattestant på en kommunal förvaltning är normalt en hög chef. En sådan person har kanske 200 faktorur om dagen som ska kontrollattesteras. Att verkligen kolla igenom underlaget, läsa igenom bifogade dokument, jämföra beställningsnummer, kolla att det är rätt konterat, tar kanske 5 minuter per faktura. Och då är man inte ens i närheten av att göra slagningar i olika register för att se om företaget som skickat fakturan existerar. Utövet detta har chefen, inte minst i Solna, ett oändligt antal väldigt betungande och tidspressade arbetsuppgifter. En chef i Solna jobbar kanske 10-11 timmar om dagen. Jag gissar att "kontrollen" av fakturor sker under lunchen eller efter kl 18 eller när chefen slagit på datorn efter att ha nattat barnen. En ambitiös chef som arbetar under de premisserna kanske hinner göra stickprovskontroller på 5-10 fakturor i veckan. I bästa fall.

Jag spekulerar bara, utifrån viss kunskap om vilka personer som jobbar med ekonomi i Solna. Eftersom jag inte har något annat att gå på än indicier vill jag inte skriva mer än initialer. Hllonpaj däremot utger sig ju för att faktiskt veta vem tanten är.

Men...
...I call bullshit.

Du får tro vad du vill. Som snacket går kommer någon läcka snart.
Citera
2023-11-17, 18:29
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hllonpaj
Du får tro vad du vill. Som snacket går kommer någon läcka snart.
Så varför inte ens kunna dementera ett par initialer om det ju ändå kommer att komma ut snart? Går du igång på att låtsas sitta på inside information?
Citera
2023-11-17, 20:59
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Så varför inte ens kunna dementera ett par initialer om det ju ändå kommer att komma ut snart? Går du igång på att låtsas sitta på inside information?
Ja det är faktiskt lite smått töntigt…
Citera
2023-11-17, 21:33
Medlem
Citat:

Det ligger inte i mitt intresse att outa personen, jag vet till 100 % vem det handlar om och jag har delat information kring vad jag vet om personen, utifrån vad jag är bekväm med att dela utan att röja mig själv i det hela. Informationen jag delat här är för att ge lite förståelse för vad hon är för typ av person och varför detta kan ha hänt. Jag skiter ju ärligt i om du eller någon annan tror på vad jag skriver eller inte, då jag vet vad jag vet.

Eftersom min information inte tycks duga så kan ni ju fortsätta leta själva, med eller utan den informationen jag givit. Så svårt är det inte att hitta, tro mig.. 🧐
Citera
2023-11-17, 21:49
Medlem
Jag tycker genuint synd om den här stackars människan. Jag fick lite fakta kring henne alldeles nyss. Överlever hon verkligen detta? Jag har själv gjort mig lustig över henne, dock inte på Flashback. Tragiskt.
Senast redigerad av hanspippi 2023-11-17 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in