2023-11-17, 22:20
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Dessutom lär väl 4 miljoner vara kaffepengar för honom.

Men, men..."Mick Jagger har hört av sig! Och han behöver pengar. Ja, givetvis går jag på detta!"

Han är god för ca 500 000 000 US dollars, drygt 5 miljarder svenska kronor. Det är nog mer än vad Solna kommun har på sina konton.

https://nypost.com/2023/09/28/mick-jagger-my-8-kids-dont-need-my-500-million-fortune/
Citera
2023-11-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag tycker genuint synd om den här stackars människan. Jag fick lite fakta kring henne alldeles nyss. Överlever hon verkligen detta? Jag har själv gjort mig lustig över henne, dock inte på Flashback. Tragiskt.

Ja, det är verkligen det. Jag hoppas innerligt att hon inte gör något dumt.
Citera
2023-11-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Självklart är det så men rejält kraftig slagsida mot det kvinnliga könet.

Nja, en anställd på Arlanda berättade för några år sedan i en intervju (minns inte var) att det var ett antal män varje vecka som snopet stod och väntade på någon kvinna som inte var på planet hon borde ha varit med.

Då hade de fått kontakt med kvinnan via internet och betalat för hennes flygbiljett och what not för att hon skulle ta sig till Sverige. Sedan var kvinnan borta och så även hans pengar.
Citera
2023-11-17, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag tycker genuint synd om den här stackars människan. Jag fick lite fakta kring henne alldeles nyss. Överlever hon verkligen detta? Jag har själv gjort mig lustig över henne, dock inte på Flashback. Tragiskt.
Jag instämmer, det är jättetragiskt och jag hoppas hon inte lämnas ensam, utan fångas upp, det går att ordna upp detta, det är inte omöjligt.
Hon verkar vara en väldigt engagerad mamma och hon har hamnat i en kris, någon måste tala med henne, reda ut vad som gått så snett.
Citera
2023-11-18, 00:02
Medlem
cerns avatar
Finns ingenting tragiskt ur detta utan bara ren underhållning.

Så hon tror Mick Jagger är fattig och behöver 4 millar?

Förvånar mig inte att det är en svensk kärring på kommunhuset som får för sig detta..
Dessa gamla kärringar har hand om era skattepengar ska ni veta!
Citera
2023-11-18, 00:54
Medlem
Iaghs avatar
Hur fan kan man ens kläcka ur sig en sån replik?

Är det så att - ja just det, jag är ju inloggad på Flashback och då måste jag köra sånt bs för det är så man gör här?
Citera
2023-11-18, 00:56
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hllonpaj
Det ligger inte i mitt intresse att outa personen, jag vet till 100 % vem det handlar om och jag har delat information kring vad jag vet om personen, utifrån vad jag är bekväm med att dela utan att röja mig själv i det hela. Informationen jag delat här är för att ge lite förståelse för vad hon är för typ av person och varför detta kan ha hänt. Jag skiter ju ärligt i om du eller någon annan tror på vad jag skriver eller inte, då jag vet vad jag vet.

Eftersom min information inte tycks duga så kan ni ju fortsätta leta själva, med eller utan den informationen jag givit. Så svårt är det inte att hitta, tro mig.. 🧐

Tackar dig för din info som duger mer än väl här.
Citera
2023-11-18, 01:36
Medlem
Jag tror upplägget från bedragaren var som följer:
Flera olika avsändare skrev något på Facebook eller liknande till henne och alla i skenet av att de ville nå Mick Jagger.

Hon lurades att tro att alla dessa ville kommentera något till honom men av misstag så fick hon dessa. Sedan av ”en händelse” så finns helt plötsligt Jaggers Facebook-adress, eller motsvarande, tillgängligt för henne. Så hon är behjälplig med att förmedla denna information som hamnat hos henne. Helt enkelt att hon av misstag fått hans ”mejl”.

Han svarar och tackar, helt plötsligt så är hon hjältinna.
De inleder en kontakt och som brukligt är därefter så är det trassel med biljetter, pengar tillfälligt låsta och oväntade utgifter samt trassel med överföringar o.s.v.

Tittar man på hennes Facebook så ser man att det fanns ett visst idolskap till Jagger sedan en tid tillbaka. Kanske där man utgått från vilken profil man använder i sitt bedrägeri?

Det finns ett annat aktuellt fall som jag är osäker på om det är beskrivet i Flashback men jag såg att det fanns i åtminstone en av kvällstidningarna för en knapp vecka sedan. Där var det i stort som ovan, därav mina rader.
Senast redigerad av hanspippi 2023-11-18 kl. 01:44.
Citera
2023-11-18, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hllonpaj
Det ligger inte i mitt intresse att outa personen, jag vet till 100 % vem det handlar om och jag har delat information kring vad jag vet om personen, utifrån vad jag är bekväm med att dela utan att röja mig själv i det hela. Informationen jag delat här är för att ge lite förståelse för vad hon är för typ av person och varför detta kan ha hänt. Jag skiter ju ärligt i om du eller någon annan tror på vad jag skriver eller inte, då jag vet vad jag vet.

Eftersom min information inte tycks duga så kan ni ju fortsätta leta själva, med eller utan den informationen jag givit. Så svårt är det inte att hitta, tro mig.. 🧐
Stämmer det verkligen att hon blev anställd på 80-talet och 2023 har en son i en ålder där det är ok att följa med på cup?
Citera
2023-11-18, 01:57
Medlem
Iaghs avatar
Inte helt osannolikt att det har gått till så.

Har kollat på dokumentärer där människor, både kvinnor och män, råkat ut för liknande.

Tycker att det här fallet är speciellt eftersom kvinnan själv var en bedragare, lurade sin arbetsgivare.

Vore intressant att få veta exakt hur hon fick tag på miljonerna.
Citera
2023-11-18, 02:06
Medlem
Hittade det här på hans förra profilbild, skrivet till vissa fans, länken går till en fake ”inofficiell chat”
Grace James Good day beloved fan of Mick jagger Be careful who you write here on social media, as Mick jagger isn't on social media, you have to becareful on social media because so many impoters on social media impersonating him,
Since I was among the VIP members and I bought his VIP fan card, i have met him in person in Hollywood, Los Angeles, few years ago on my vacation, he only communicate with his fans via the link below luckily he might reply.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100089817320991

Ev kanske det kan ha gått till typ så.
Citera
2023-11-18, 02:27
Medlem
Iaghs avatar
Känns som så. Snyggt grävt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto