2023-11-14, 19:54
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Undrar hur gammal hon är? Vad tror ni? 50+ gissar jag.
Ja det här vill jag veta mer om. Om det nu stämmer som rapporteras..hon borde vara smart nog att förstå att MJ inte behöver ngr pengar fr en ekonomitant i Sverige. Dråpligt 😂
Eller 55+
Citera
2023-11-14, 19:57
Medlem
Nestor Xs avatar
[quote=Galambos|86402015]Redan 1964 sjöng Mick Jagger dessa rader

"Your love give me such a thrill
But your love won't pay my bills
I want money (that's what I want)
Yeah (oh yeah, that's what I want)
That's what I want, oh yeah (that's what I want)
That's what I want (oh yeah, that's what I want)"

Money (that's what I want) var en gammal dänga redan 1964. Originalet från 1959 skrevs av Berry Gordy och Beatles cover från 1963 är nog mer känd än Stones version. Dessutom är detta småpengar för en sådan som Jagger.
Så finns det någon kommunaltant med ekonomiskt ansvar som är tillräckligt blåst för att svälja en sådan bluff? Tror mer att hon försöker skylla från sig och lyckats gömma undan det mesta av pengarna tills hon kommer ut om ett några få år.
Citera
2023-11-14, 19:58
Medlem
Får känslan av att det inte alls handlar om ett romansbedrägeri. Att det bara är förklaringen till varför pengar försvunnit, antagligen till hennes eller någon kompanjons konto utomlands.

Kanske hon själv är utländsk medborgare och planerat sin flytt tillbaka till hemlandet? Turkiet välkomnar ju de som vill investera i landet, och det finns säkert fler sådana länder.

Hon hann bara inte dra innan det upptäcktes. Och nu skyller hon på romansbedrägeri.
Citera
2023-11-14, 20:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Undrar hur gammal hon är? Vad tror ni? 50+ gissar jag.
Ja det här vill jag veta mer om. Om det nu stämmer som rapporteras..hon borde vara smart nog att förstå att MJ inte behöver ngr pengar fr en ekonomitant i Sverige. Dråpligt 😂
Ja, ett vanligt "romansbedrägeri" kan man ju till nöds förstå, folk kan bli förvridna i hjärnan av brist på kärlek. Men att tro sig ha ett förhållande med Mick Jagger, där går väl ändå idiotgränsen? Kanske är också det en rökridå?
Citera
2023-11-14, 20:01
Medlem
Mullrets avatar
Läsa FUP blir som läsa Mad.
Citera
2023-11-14, 20:03
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Får känslan av att det inte alls handlar om ett romansbedrägeri. Att det bara är förklaringen till varför pengar försvunnit, antagligen till hennes eller någon kompanjons konto utomlands.

Kanske hon själv är utländsk medborgare och planerat sin flytt tillbaka till hemlandet? Turkiet välkomnar ju de som vill investera i landet, och det finns säkert fler sådana länder.

Hon hann bara inte dra innan det upptäcktes. Och nu skyller hon på romansbedrägeri.
Jag tror också att hon bara hittat på en förklaring. Nog för att människor kan vara dumma, men vara SÅ dum samtidigt anställd på en kommun och med tillgång till offentliga medel...nja.
Citera
2023-11-14, 20:19
Medlem
Eponumoss avatar
Kan någon vänlig själ sammanfatta vad fan som har hänt?
Citera
2023-11-14, 20:24
Avslutad
Jag kan inte sätta in 10,000 kr på banken utan att utredas som brottsmisstänkt men Solna kommun kan betala ut miljoner till okända mottagare under flera år utan att någon reagerar.

Nåja, det handlar ju trots allt bara om skattepengar. Det är väl inte lika allvarligt.
Citera
2023-11-14, 20:39
Medlem
Detta måste vara ett bedrägeri till 100% och kunde hon hitta någon bättre att skylla på en 80 åring!
Kommuners internkontroll är ofta undermålig! Inte mina pengar!
Citera
2023-11-14, 20:41
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Kan någon vänlig själ sammanfatta vad fan som har hänt?
Av radioklippet: Solna kommun, kvinna med central finansiell position, flera år, minst fyra miljoner, "mycket avancerat upplägg", och en tramsig bortförklaring (som får Flashback att gå i spinn).
Citera
2023-11-14, 20:45
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Läsa FUP blir som läsa Mad.
Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, ett vanligt "romansbedrägeri" kan man ju till nöds förstå, folk kan bli förvridna i hjärnan av brist på kärlek. Men att tro sig ha ett förhållande med Mick Jagger, där går väl ändå idiotgränsen? Kanske är också det en rökridå?
Ja exakt..men också helt tokig idé att komma på, om det nu är det hon har gjort.
Varför Mick Jagger av alla😅
Citera
2023-11-14, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-kommunanstalld-lurades-av-mick-jagger-bluff-forskingrade-miljoner
Citat "Det pågår en utredning om grov förskingring på Solna kommun ".
Citat "motivet vara en sorts romansbedrägeri där den tidigare anställda kvinnan trodde sig ha en relation med rocksångaren Mick Jagger."
Citat "det förskingrade beloppet överstiga 4 miljoner kronor"
Fråga. Vad har hänt här egentligen?
Någon med information?
En sak är säker, Jagger behöver inte stålarna, deget, cashen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in