Citat:
Ursprungligen postat av
Bergelius
Jo ojojoj galen gala och äntligen en riktigt stor match för Wallin, det har han förtjänat.
Dock lite synd han riskerar sin andra plats i ibf som möjligen hade lätt till en titelfight mot Hergovic om ham bara väntat då de skulle tagit ifrån Udyk/Fury titeln vid en eventuell returmatch istället för match mot Hergovic. Därav vill Joshua möta Wallin, hoppas han sålde sig dyrt...
Kan samtidigt förstå Wallin endel med att genom detta fixa sin framtid ekonomiskt och om han skulle vinna över Joshua och sen Hergovic skulle världsmästarbältet givetvis väga tyngre.
Riktigt fina matcher generellt, ser fram emot att se Makhmudov mot Kabayel(som har gömt sig sen vinsten mot Chisora)
Miller mot Dubois också intressant då Miller år den ultimata bad guyen som inte borde fått vara med, men man hoppas Dubois kan sänka honom..
Kul att se Wilder igen och mot ett bra motstånd, hoppas man får fortsätta se wilder i några högkvalitativa matcher innan han blir för gammal. Hams bästa vinst är ju trots allt mot en kille som knappt har någon resume. Parker är ju trots allt en av Joshuas bästa vinster, speciellt om man räknar bort 40 plussare..
Junior Fa blev ju överkörd av Lucas Browne trots kanske några tveksamma slag, men skulle ändå väl bli Sanchez näst nästa seger isf då ett litet steg upp och inte helt klar match även om Sanchez bör fixa det.
Hergovic går en match som bara är stay busy och är väl den minst intressanta TV matchen på kortet.
Oddsen på Wallin kommer nog vara ungefär samma eller tom lägre än når han mötte Gassiev .. Samtidigt rankade många Gassiev högt på forum runt om i världen och många hade trott han skulle tagit Joshua om de mötts, helt klart färre lär tro det nu.. Wallin retade upp Joshua lite, skulle vara intressant att veta mer vad han sa, kanske lite fel taktik om man kollar historiskt men Wallin har väl sin ide bakom det. Hoppas han verkligen tror på sig själv och kan få domarna med sig vid en jämn match. Att en Svensk troligen headlinar tidernas boxmingsgala är galet och dags för folk att vakna upp! Bör ju vara miljoner svenskar som ska se detta den 23e men lär knappast vara..
Boxning har tappat mycket i allmänintresse alltsedan till och med Lillen Eklunds dagar.
Dock så kommer Wallin vs Joshua..som till och med kommer att toppa kortet i Riyadh den 23 December..att tilldraga sig relativt stort intresse.
Taket kommer att sprängas om Otto besegrar Joshua.
Är det återigen DAZN som är stället som kommer att visa?
Ingenting klart än vad jag kan se..men detta är en PPV som jag kommer att köpa närmast oavsett prislapp.
Kortet är så djupt och bra i sig,och det är omöjligt att motstå med Otto vs Joshua som höjdpunkt.
Ett antal julöl och sedan blir det att sätta sig tillrätta och förhoppningsvis beskåda svensk idrottshistoria.
Jag tror att Otto har en god chans..betydligt bättre än vad Eklund hade emot Bruno när det begav sig.
En sådan här match för en svensk professionell tungviktsboxare sker någon eller några gånger per generation.
Jag uppmanar alla boxningsintresserade svenskar att inte missa detta tillfälle.
Det kommer möjligen aldrig igen.