2023-11-16, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Strutsbonden och Helena är inte kompatibla intellektuellt. Tror hon kände sig extremt utanför i gruppen med de andra kvinnorna och var lättad att få komma därifrån.

Hon borde få många appropåer nu efter programmet. Snygg och trevlig.

Håller med, de har nog väldigt olika intressen här i livet.
2023-11-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Den där fläktrökaren Kari istället för Helena?? Har han fått psykbryt???

Jag tror Helena blev för blyg och vågade inte visa sitt intresse. Eller så uppstod ingen personkemi de emellan.
2023-11-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Brukar inte se på programmet men gjorde det idag.

Den där lilla tjejen (Alexandra ?) var ju verkligen sockersöt. Och hon såg ju inte direkt större ut i hans sällskap (han verkade dock vara en schysst och snäll kille på det lilla jag sett). Snacka om udda par storleksmässigt om det skulle bli dem, de andra tjejerna var ju mer i hans size om man säger så !

Hon ser jätteung ung, som en 15 åring.

Hur som helst blir jag imponerad av Jens. Han har knappt haft något förhållande - men trots sina ringa erfarenhet, lyckas han rodda med alla tjejer samtidigt, försöka se var och en, pratar med dem och ser till att de mår bra och känner sig bekväma /trygga med honom där. Sånt är inte lätt - men han verkar vara en väldigt klok ung man.
2023-11-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag tror Helena blev för blyg och vågade inte visa sitt intresse. Eller så uppstod ingen personkemi de emellan.

Helena är väldigt snygg och är inte van vid att vara aktiv i karlajakt. Killar lär hänga efter henne. Killar som gillar att jaga och ha motstånd i början vill ha hennes sort. Helena är helt i sin egen klass, vilket även de andra kvinnorna förstår.

De andra kvinnorna som är mindre snygga vet att de måste kämpa för att få en karl, vilket de även gör.
Micke vill ha tydliga bevis att kvinnan är interesserad, han vill inte jaga. De andra kvinnorna hänger på honom, nästan äter upp honom och det gillar han.
2023-11-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Erik får jag opålitliga vibbar från, det är nåt som inte känns äkta. Mimmi verkar ha gått i fällan, vi får se hur det går.

Martin har en tendens att trycka ner de andra killarna för att framhäva sig. Tyder på dålig självkänsla. Men han kan nog bli en trygg kille att leva med om han känner sig trygg i förhållandet.

Jimmy är nog mest social, men klarar han livet på gården? Han är ingen bonde i alla fall, men kan ju vara trevlig att leva med ändå.

Jag tycker tvärtom att Erik verkar vara en reko kille och att han och Mimmi har fått personkemi. Men de speglar varandra, har samma minspel.

Martin verkar inte vilja förstå eller inse vad som händer mellan Erik och Mimmi.

Den ljusa lärarkillen fick en trög dejt med Mimmi efter hennes dejt med Erik. Men han lyckades fiska upp henne igen och återfå kontakten.

Jag tycker det verkar stå mellan Erik och lärarkillen.
2023-11-16, 11:31
Avslutad
Citat:
Jag tycker tvärtom att Erik verkar vara en reko kille och att han och Mimmi har fått personkemi. Men de speglar varandra, har samma minspel.

Martin verkar inte vilja förstå eller inse vad som händer mellan Erik och Mimmi.

Den ljusa lärarkillen fick en trög dejt med Mimmi efter hennes dejt med Erik. Men han lyckades fiska upp henne igen och återfå kontakten.

Jag tycker det verkar stå mellan Erik och lärarkillen.

Vad jag lärt mig i livet är att även om man får personkemi så kanske han inte är mannen i mitt liv Ytligt sett så passar de bra för varandra, men jag undrar om Erik är av det svartsjuka slaget? Han verkade irriterad när Mimmi var borta med Jimmy och han stod och målade. Men han kan också ha blivit irriterad på Martin.

Ja, Erik eller Jimmy. Eller så blir det ingen av dom och hon finner lyckan med nån annan efter programmet. Så kan det också bli.
2023-11-16, 11:33
Avslutad
Citat:
Hur som helst blir jag imponerad av Jens. Han har knappt haft något förhållande - men trots sina ringa erfarenhet, lyckas han rodda med alla tjejer samtidigt, försöka se var och en, pratar med dem och ser till att de mår bra och känner sig bekväma /trygga med honom där. Sånt är inte lätt - men han verkar vara en väldigt klok ung man.

Du satte ord på det jag själv tänkt. Så himla fin kille.
2023-11-16, 12:07
Medlem
Men Mimmi hade ju en hel drös av snygga trevliga män att välja på inledningsvis. Jag blev förvånad när hon sorterade bort vissa av dem. Tex trodde jag varken på Martin eller Jimmy (lärarkillen). Hon valde bort de riktiga männen enligt mig - och valde istället killar.

Apropå Mickes kvinnor. Jenny är otroligt förälskad, rörande att se.

Även Marijette och pop-cornet är lika förälskade. Men spontant tänker jag att M - beteende är lite grand som en mammas, att hon vill fixa till saker åt honom. Hålla koll på saker åt honom. Organisera om i köket, ge honom råd. Men i övrigt gillar han nog att hon säger vad hon känner för honom och vill. Hon har ju också intressen som nog passar honom. Han gillar henne.

Pop-cornet tror jag blir för rörigt för honom i det långa loppet. Han vill ha struktur, ordning och reda. Nen hon är rolig att ha i gänget och livar upp stämningen tror jag.

Det står mellan Marijette och Jenny tänker jag.

Kanske väljer han Jenny. Hon låter sin mammasida pausa och beter sig bara som en förälskad kvinna som vill möta honom som person utan mammafiltret. Micke gav henne en ganska lång blick när Marijette drog iväg med honom. Det var nog också något nervigt och innerligt med Jennys och Mickes kramar i tidigare avsnitt. Jenny vill så gärna ha honom. Tycker de ser ut att passa ihop.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-11-16 kl. 12:21.
2023-11-16, 16:35
Medlem
Re4listeNs avatar
Kan bara säga att jag hört Hel*na varit gift ett antal x gånger och kan vara väl intensiv och gå in för grejer på 110% sätt. Behöver inte vara dåligt i sig, men kanske vet Micke om det?
2023-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Hon ser jätteung ung, som en 15 åring.

Håller helt med (av det lilla jag sett), jäkligt jordnära kille och tjejerna verkar vara helt frälsta. Att Alexandra ser yngre ut i det sällskapet är inget konstigt. Att de andra har lite mer hull på kroppen gör att hon ser "mindre ut" av bara farten. I ett annat sällskap hade hon nog upplevts som den 22-åring hon är.
2023-11-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Har Mimmi verkligen HD körkort?

Jo det gör nästan ont i ögonen att titta på Erik, otroligt att dom andra killarna
kallar honom Snygg Erik
Måste man ha ett speciellt mc-kort om man kör HD?
De va som tusan, då får ja ta å kolla med mina biker vänner om de har "rätt" sorts körkort
2023-11-16, 18:07
Medlem
Kanastras avatar
Fick dom aldrig upp grindjäveln? Den bra låg där i gräset.
Mimmis killar är slugt trevliga mot varandra. Behövs sprit på gården så får vi se vad dom egentligen tycker. Kräftor, öl och nubbe beställs och fram, tack!
Mimmi bjuder inte generöst på sin personlighet. Hon bara är lömsk och iakttagande.

Var det Kari som höll i jympapasset? 'Så kan vi..hmm.. vifta på armarna..!'

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in