2023-11-22, 23:25
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Kanske har du rätt, men jag har uppfattat henne mer som obekväm i situationen med dom andra tanterna närvarande.
Ja det är hon säkert också. Men det var nåt avsnitt om henne när hon berättade att om sig själv och jag fick uppfattnigen om att hon var väldigt rastlös och ville göra massa saker hela tiden! Kan nog bli jobbigt för en bonde som mest är hemma på gården. Sen har hon nåt skak/blink-ticks med ögonen/huvet för sig som jag inte blir riktigt klok på.
2023-11-22, 23:29
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Så skönt att jag inte är ensam om att se det...! Jag skulle till och med sträcka mig så långt att jag anar nåt obehagligt i hans sätt, som ger mig en tydlig känsla av att han skulle kunna bli kontrollerande, mycket svartsjuk, och i förlängningen tom farlig. Hans svarta blick när hon gett nån annan ensamtid med henne.
Det hela ger obehagskänslor... och luktar risk för våld i nära relation...
Det är fler än vi som uppfattat Eriks psyko-vibbar med tanke på hur han filmades på kvällens logdans, stackarn...
2023-11-22, 23:59
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Alltså, klart man kan bli attraherad av olika sorters människor. Åldersskillnaden mellan dem är väl bara fem år också. Men när han på +120 kg sitter och dreglar över en liten tjej på 45 kg och bara kan få fram ord om hennes ögon, att hon är fin att titta på osv- då känns det bara äckligt nästan.

Fan, säg något igenomtänkt om hur du tycker om henne som person! Hans svar på valet borde fått henne att ta bilen och dra.
Jens kommer mosa Alexandra om dom blir ett par....
2023-11-23, 03:04
  #544
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jens kommer mosa Alexandra om dom blir ett par....
Då kan du inte mycket om sex…
2023-11-23, 06:24
  #545
Medlem
NiccoJs avatar
Om ni har åsikter om Jens komplimanger till Alexandra, lyssna på vad hon säger om honom; låter som hon tidigare varit ihop med mimmis Erik o fått en snyting både nu och då… Jens är väl 3-4 utseendemässigt på en 10 skala och 2-3 på personlighet, trist o enfaldig.
Sedan kan ju Jens köra in med traktorns skopan gödsla ut hos djuren så slipper töserna ösa skit.

Mimmi kan välja mellan 2 bra killar, dock lär allt rinna ut i sanden, Mimmi vill inte ha någon av dem o det är långt till Öland.

Gubben kan nog få det bra med mc-bruttan, då blir det nog doppa.
2023-11-23, 08:03
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Det är fler än vi som uppfattat Eriks psyko-vibbar med tanke på hur han filmades på kvällens logdans, stackarn...

Haha... Ja det var tydligt! Samt att han pratade om svartsjuka, och verkade försöka försköna det.

Förstår inte varför hennes varningsklockor inte tycks ringa...
2023-11-23, 08:29
  #547
Medlem
Tervulls avatar
Såg ni inte Eriks ögon som började rulla när han pratade om svartsjuka. Antingen var han inte ärlig eller så höll han på att börja gråta. Han trodde nog han hade Mimmi där i början och det hade han nog. Men det gäller att inte vara för på med kvinnor, inte verka desperat vilket han gjort. Komplimanger i all ära men det får inte bli för mycket och det får inte bara handla om utseende. Man är ju själv en Casanova som vet sånt här
2023-11-23, 08:53
  #548
Medlem
Som det har skrivits tidigare: Erik kommer inte att få en tjej på minst 20 år efter detta programmet…Tar han någon medicin?

Möjligen är Jens präglad av sin tonårsstämpel som tönt och blir helt till sig när ”klassens snyggaste” dyker upp. Hon ser inte helt bekväm ut. Får associationer till någon gammal film med en utsliten statarhustru med nio barn, och problem med nerverna, i random biroll. Men det är jag, det.
2023-11-23, 08:59
  #549
Avslutad
Mimmi är inte det minsta intresserad av Martin. Det syntes så väl när hon gav honom en puss mest för att att vara snäll mot honom. Det fanns verkligen inget där. Men Martin är en fin kille och kommer träffa någon annan efter det här programmet. Oavsett vem hon väljer av de andra två så kommer det rinna ut i sanden.

Nej, jag tycker synd om Alexandra. Hon är en rätt vilsen och oerfaren tjej som letar efter trygghet och värme hos en man. Men Jens är bara intresserad av att få ha sex med henne. De kommer inte leda till någonting bestående där. Men samtidigt så kanske det här blir en bra erfarenhet för henne att ta med sig framåt i livet.

Intressant också när Jens sitter där i valet och säger att han inte kan sluta titta in i Alexandras ögon. Samtidigt säger han att hon Sabina är "morgonpigg" eller vad han nu sa. Måste ju kännas jättebra för Sabina...

Micke valde nog helt rätt när han åkte iväg på motorcykelturen. Han kan ju lika gärna säga åt de andra att åka hem. Där är det redan klart.
2023-11-23, 09:32
  #550
Avslutad
Ida är en bra kandidat till Jens, en tjej som kan ta initiativ och som tar tag i saker som behöver göras. Det behöver en bonde, en medvandrare. Han kommer att slitas mellan henne och Alexandra, den sistnämnda för att hon är vacker att titta på. Det lockar män. Och A sa att hon har en dröm om att bli bondmora, men är det bara en dröm? Vad händer när verkligheten kommer ikapp?

Micke kommer att slitas mellan Mariette och Jenny. Bägge har bra kvaliteter för honom och hans liv på gården, på olika sätt. Han sa också i programmet att han också har känslor för en annan, efter han och Jennys dejt. Och då tror jag att han tänkte på Mariette. Skulle de vara för Kari så blir jag förvånad.

Mimmis känslor har förändrats, inte likadana för Erik. De två dansade väldigt bra ihop, en sexuell laddning där vilket Erik spann vidare på, men tror inte det räcker för Mimmi. Hon ser nog också det svarta i ögonen på Erik, riktigt olustigt. Jimmy är väl den starkaste kandidaten, men det långa avståndet kan bli en vattendelare innan han hinner flytta in. Sen tror jag att hon hoppats på en som aktivt jobbar på gården, som Martin verkar kunna. Men hon får inga känslor för honom så han kommer att ryka nästa gång.
2023-11-23, 11:03
  #551
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ida är en bra kandidat till Jens, en tjej som kan ta initiativ och som tar tag i saker som behöver göras. Det behöver en bonde, en medvandrare. Han kommer att slitas mellan henne och Alexandra, den sistnämnda för att hon är vacker att titta på. Det lockar män. Och A sa att hon har en dröm om att bli bondmora, men är det bara en dröm? Vad händer när verkligheten kommer ikapp?

Micke kommer att slitas mellan Mariette och Jenny. Bägge har bra kvaliteter för honom och hans liv på gården, på olika sätt. Han sa också i programmet att han också har känslor för en annan, efter han och Jennys dejt. Och då tror jag att han tänkte på Mariette. Skulle de vara för Kari så blir jag förvånad.

Mimmis känslor har förändrats, inte likadana för Erik. De två dansade väldigt bra ihop, en sexuell laddning där vilket Erik spann vidare på, men tror inte det räcker för Mimmi. Hon ser nog också det svarta i ögonen på Erik, riktigt olustigt. Jimmy är väl den starkaste kandidaten, men det långa avståndet kan bli en vattendelare innan han hinner flytta in. Sen tror jag att hon hoppats på en som aktivt jobbar på gården, som Martin verkar kunna. Men hon får inga känslor för honom så han kommer att ryka nästa gång.

En ypperlig sammanfattning. Ida är ju helt underbar dessutom. Vilken tjej.
Och även Jens verkar se det.
Men så har han kvar sin attraktion för den lilla späda Tuvstarr, där han är som Bauers värsta
Jättetroll i jämförelse. Och det enda de har att tala om är att han tycker att hon har så fina ögon att titta in i. Varje gång säger hon tack.
Något mer verkar de ju inte ha att säga till varandra.

Då det gäller Micke är det klappat och klart med Jenny. Jag tror han säger att han har lite känslor för Mariette, inför kameran, för annars skulle det inte bli spänning i programmet.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2023-11-23 kl. 11:23.
2023-11-23, 12:54
  #552
Medlem
Lostworlds avatar
Kärlek åt alla

Alexander väljer alltså tjejen med garanterat lägst IQ, hon känns nästan på gränsen till lätt utvecklingsstörd. Inga direkt stimulerande samtal vid middagsbordet där...

Tom är bara SÅ tråkig, noll personlighet. Varför fick han en ny chans i programmet?
Om de skulle ta en fd deltagare och göra till bonde så kunde de väl ha valt holländaren Sebastiaan från förra säsongen istället. Han var ju charmig och hade personlighet + populär hos tv-tittarna. Undrar om han ens blivit tillfrågad? Känns så förutsägbart att bara köra "snygg-Tom" när man kunde haft ett betydligt mer intressant alternativ. Jag hade gärna sett Sebastiaan i huvudprogrammet t o m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in