Citat:
Ursprungligen postat av
sirsia0
Ida är en bra kandidat till Jens, en tjej som kan ta initiativ och som tar tag i saker som behöver göras. Det behöver en bonde, en medvandrare. Han kommer att slitas mellan henne och Alexandra, den sistnämnda för att hon är vacker att titta på. Det lockar män. Och A sa att hon har en dröm om att bli bondmora, men är det bara en dröm? Vad händer när verkligheten kommer ikapp?
Micke kommer att slitas mellan Mariette och Jenny. Bägge har bra kvaliteter för honom och hans liv på gården, på olika sätt. Han sa också i programmet att han också har känslor för en annan, efter han och Jennys dejt. Och då tror jag att han tänkte på Mariette. Skulle de vara för Kari så blir jag förvånad.
Mimmis känslor har förändrats, inte likadana för Erik. De två dansade väldigt bra ihop, en sexuell laddning där vilket Erik spann vidare på, men tror inte det räcker för Mimmi. Hon ser nog också det svarta i ögonen på Erik, riktigt olustigt. Jimmy är väl den starkaste kandidaten, men det långa avståndet kan bli en vattendelare innan han hinner flytta in. Sen tror jag att hon hoppats på en som aktivt jobbar på gården, som Martin verkar kunna. Men hon får inga känslor för honom så han kommer att ryka nästa gång.
En ypperlig sammanfattning. Ida är ju helt underbar dessutom. Vilken tjej.
Och även Jens verkar se det.
Men så har han kvar sin attraktion för den lilla späda Tuvstarr, där han är som Bauers värsta
Jättetroll i jämförelse. Och det enda de har att tala om är att han tycker att hon har så fina ögon att titta in i. Varje gång säger hon tack.
Något mer verkar de ju inte ha att säga till varandra.
Då det gäller Micke är det klappat och klart med Jenny. Jag tror han säger att han har lite känslor för Mariette, inför kameran, för annars skulle det inte bli spänning i programmet.