2023-11-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Om Anna är så blyg och inte kan ta för sig i grupp har hon kanske valt fel väg för att finna kärlek.
Är inte speciellt schysst att vissa får fördelar.

Ja, och om Anna är en så blyg person som är obekväm bland andra - så hade hon kanske hellre suttit kvar vid bordet och låtit Jens välkomna de andra tjejerna själv hem till hans gård. Varför sprang hon alls fram?

Jag tror att Anna verkligen känner att hon har svårt att hävda sig själv i en grupp och ogillar konkurrensen från de andra tjejerna. Men det kanske var fler som också kände så ? Innerst inne vill nog alla kvinnor känna sig trygga och omhändertagna av sin pojkvän/man. Känner inte någon som inte går igång på det.

Ja, Jens känner ju själv vilka han vill lära känna mer - men att utge sig för att vara blyg eller inte klara saker som Anna kan också vara bekvämt och ett manipulativt maktmedel. Hon fick mer tid för honom själv ... vilket han i o f s gav henne på eget initiartiv för att han kände för det och själv ville det.

Men hade jag varit någon av de andra tjejerna hade jag nog känt att han kanske redan innerst inne valt Anna - och då hade jag kanske tänkt att det tåget redan gott. För att om ett par känner stark personkemi till varandra så "försvinner" resten.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-11-02 kl. 11:23.
2023-11-02, 11:31
Medlem
picapicans avatar
Varför har programmet plötsligt börja ändra reglerna detta året? Jens fick ta med en extra tjej och en av dem fick dessutom komma en dag tidigare!?! Det är nog inte bara hon som anser sig ha svårt i grupp.

Märkligt upplägg!
2023-11-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför har programmet plötsligt börja ändra reglerna detta året? Jens fick ta med en extra tjej och en av dem fick dessutom komma en dag tidigare!?! Det är nog inte bara hon som anser sig ha svårt i grupp.

Märkligt upplägg!

De var kanske tvungna att ändra om i programmet efter att en bonde plockades bort efter inspelningen?
2023-11-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
De var kanske tvungna att ändra om i programmet efter att en bonde plockades bort efter inspelningen?

Det har väl knappast med saken att göra.
2023-11-02, 14:29
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:

Märkligt upplägg!

Varför är det märkligt? Regler? Tävling är det ju inte utan de ska få så bra chanser som möjligt att hitta kärleken. Helt logiskt. Sen att det blir drama på det tycker nog produktionen bara är kul. Det handlar om människor och känslor.
2023-11-02, 14:35
Medlem
Både Jens och Anna är lite socialt skadade och saknar koll. ”Jag vill inte ha något drama!” Vad fan väntar han sig? Ett dygns egentid med en manipulator…
Senast redigerad av Collectcall 2023-11-02 kl. 14:43.
2023-11-02, 14:36
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Varför är det märkligt? Regler? Tävling är det ju inte utan de ska få så bra chanser som möjligt att hitta kärleken. Helt logiskt. Sen att det blir drama på det tycker nog produktionen bara är kul. Det handlar om människor och känslor.

Det har ju aldrig tidigare hänt att en bonde fått välja ut en extra brevskrivare till gården och att en får komma en dag innan. Inte vad jag minns i alla fall. Det är ju inte första gången en tjej känner sig blyg m.m.
2023-11-02, 16:38
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Det har ju aldrig tidigare hänt att en bonde fått välja ut en extra brevskrivare till gården och att en får komma en dag innan. Inte vad jag minns i alla fall. Det är ju inte första gången en tjej känner sig blyg m.m.

Jo så är det. Men den här gången gjorde de annorlunda. Vi får väl se om det får negativa eller positiva konsekvenser. Allt för kärleken, och Jens är en fin kille som borde få lite extra omtanke kan jag tycka.
2023-11-02, 23:32
Medlem
Amnshnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är ungefär lika pricksäkert som att säga att Mimmi är lik en blond kvinna 😉.Nej hon är inte oerhört lik, ni har enbart stirrat er blinda på ansiktsform + hårfärg, det är för tillkortakommande kriterier när annat i ansiktet inte stämmer överens.
Mimmi har finska eller samiska ögon t.ex

Att ni bara orkar sitta och kryst-söka hollywoodkändis-likheter istället för mer jordnära svenska kändisar som att Jens är lik Thomas Quick under dennes storhetstid

Det är ganska kul på reklamen inför nästa avsnitt att han står och kammar sitt skägg med en spade/borste som den metrosexuelle finkulturella överraskning han tror sig vara

Samt att Alexandra hotar i tanken med att åka hem ifall Jens sover ihop med andra tjejer, så ska det framställas o reklamen iaf

Du har fel.
2023-11-02, 23:47
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnshnock
Du har fel.
Om du lugnar dig ska du få studiemateriel av mig snart så att du får peka ut likheten
2023-11-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den blonda snubben som dejtar Mimmi verkade ha mycket erfarenhet av livet på en bondgård.
Detta eftersom han var medlem i en Facebookgrupp.

Hahaha... Skrattade högt åt den kommentaren. Hette inte gruppen typ "Länge leve landsbygden"? Gillar den blonda killen men den kommentaren var rätt så pinsam. Lät nästan som att han ångrade vad han sagt omgående. Självklart underlättar det avsevärt om den som dejtar en bonde brinner för det lika mycket men i första hand letar de ju faktiskt efter kärleken. Inte en dräng som får ligga med chefen ibland vilket tjockisen verkar tro.
2023-11-03, 00:31
Medlem
Abelssuns avatar
Är Mimmi på riktigt intresserade av dessa töntar, eller vill hon bara synas i tv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in