Citat:
Ursprungligen postat av
hallalingen
Om Anna är så blyg och inte kan ta för sig i grupp har hon kanske valt fel väg för att finna kärlek.
Är inte speciellt schysst att vissa får fördelar.
Ja, och om Anna är en så blyg person som är obekväm bland andra - så hade hon kanske hellre suttit kvar vid bordet och låtit Jens välkomna de andra tjejerna själv hem till hans gård. Varför sprang hon alls fram?
Jag tror att Anna verkligen känner att hon har svårt att hävda sig själv i en grupp och ogillar konkurrensen från de andra tjejerna. Men det kanske var fler som också kände så ? Innerst inne vill nog alla kvinnor känna sig trygga och omhändertagna av sin pojkvän/man. Känner inte någon som inte går igång på det.
Ja, Jens känner ju själv vilka han vill lära känna mer - men att utge sig för att vara blyg eller inte klara saker som Anna kan också vara bekvämt och ett manipulativt maktmedel. Hon fick mer tid för honom själv ... vilket han i o f s gav henne på eget initiartiv för att han kände för det och själv ville det.
Men hade jag varit någon av de andra tjejerna hade jag nog känt att han kanske redan innerst inne valt Anna - och då hade jag kanske tänkt att det tåget redan gott. För att om ett par känner stark personkemi till varandra så "försvinner" resten.