Citat:
Ursprungligen postat av
JagHackaDinTelefon
Varför frågar du inte bara chefen? Det brukar inte användas till att vara någon spionmjukvara utan det är ju snarare för organisationens bästa vanligtvis för att maximera säkerheten
Jag har upptäckt att det pågår en del aktivitet som misstänks vara olaglig i firman, jag har låtit chefen förstå att jag förstår, men inte omfattningen av det. Och jag vet att de inte skulle tveka ens en sekund på att avlyssna / övervaka dator och telefon eftersom det inte ens är olagligt att göra det för en arbetsgivare.
En av ägarna till verksamheten har haft en bekant som drivit en butik som säljer "spionutrustning". Alltså amatörgrejer för att spåra via GPS/trackers, keyloggers, osynlig trådlös kameraövervakning, ljudbuggar, lasermicrofoner, störsändare och liknande. Sånt som tidigare var i gråzonen alltså. Vet inte vad av det som fortfarande är lagligt eller finns tillgängligt, men det såldes öppet tidigare till ockerpriser för de som inte visste hur man beställde på eBay eller från Kina.
Av denna anledning kan det framstå som naivt att fråga om de övervakar min kommunikation eller mitt arbete.
(tänk denna typ av butik, men det är inte denna:
https://www.prylstaden.se/spionpryla...ingsutrustning)