Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-09, 19:53
Medlem
SeMinMages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Okej va bra att du representerar alla företag och IT avdelningar. Case closed! Har tom fått ersätta en person på en tjänst för han fick kicken pga av hans surfvanor =)
Vad bra bubben. Dröm vidare nu och somna om. 🙂

Imorrn kanske du vaknar upp och har ett riktigt IT jobb? Vem vet.
Citera
2023-11-09, 19:55
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMinMage
Vad bra bubben. Dröm vidare nu och somna om. 🙂

Imorrn kanske du vaknar upp och har ett riktigt IT jobb? Vem vet.

Jadå kanske på din support. Så får du lära mig hur man installerar datormöss och kopplar in ett tangentbord. För det är väl ungefär dom befogenheterna du blivit tilldelad och ansetts lämplig för
Citera
2023-11-09, 20:58
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Om arbetsgivaren önskar att övervaka vad man gör på laptop och mobil, vilka program använder de då?

Gäller: Windows 10 / iPhone.

Hur kan jag kontrollera om arbetsgivaren har spionprogram installerade i min laptop? Den står ofta på kontoret och har inget lösenord, ibland tar jag med den hem. Flera gånger har de haft skrämmande bra information om händelser jag endast avhandlat utanför arbetsplatsen, precis som att de haft tillgång till min e-post eller sms historik, eventuellt ljudupptag / privat dropbox.

Man blir lite paranoid sådana gånger, så om det finns något bra tricks att kolla efter något i telefonen eller datorn så är det intressant.

Sista mobilen jag fick kom i en öppnad förpackning, men var "helt ny". Jag brukar normalt köpa telefonerna själv, men den här gången insisterade arbetsgivaren på att de skulle köpa den och inte jag. Givetvis är det liten sannoliket att de lyckas mixtra med en iPhone, men någon kanske vet?

Någon som varit med om att arbetsgivaren snokar i deras jobbdator och jobbtelefon? Det är tydligen fullt lagligt enligt arbetsmiljölagen, förutsatt att arbetsgivaren äger enheten och inte du själv.

Du är en blandning av paranoid och efterbliven. De spionerar inte på dig. Din nya telefon registrerades i företagets MDM-system. Därför var förpackningen öppen.
Citera
2023-11-09, 21:27
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men lägg av. I dag har var och varannan person en ”jobbmobil” som de även använder privat. Säkert hälften av mina polare har det. Inget konstigt alls.
Jag har mobil genom jobbet, skulle aldrig använda den privat. Inte av moraliska skäl, snarare av integritet
Citera
2023-11-09, 21:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Jag har mobil genom jobbet, skulle aldrig använda den privat. Inte av moraliska skäl, snarare av integritet

Det har jag full förståelse för. Jag använder dock min jobbmobil privat av ren snålhet.
Citera
2023-11-09, 21:31
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Skitsnack. Jag jobbar med detta.

Vi ”övervakar” ingen. Total flashback paranoja på högsta nivå i den här tråden.

Du verkar inte ha alla knivar i lådan. Studerade en tid sedan, när jag var på praktik satt en snubbe och visade massa vrickade klipp (inget Gore eller porr, men i gränslandet)

Samma eftermiddag blev han uppringd av nån högre uppsatt på it-avdelningen och fick en varning. Andra varningen skulle gå vidare till hans närmsta chef, tredje skulle det bli ”åtgärd”

Jag tror inte de satt och tittade i realtid så klart, det måste vara någon form av filter som känner av sökord eller liknande
Citera
2023-11-09, 21:33
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har jag full förståelse för. Jag använder dock min jobbmobil privat av ren snålhet.

Nu är inte jag av tvivelaktig karaktär , men jag antar att du också kommer ihåg användaren girlsinmydreams?

Har för mig att hans Flashbackande uppdagades på hans arbetsplats, och han vart således av med jobb, familj ja allt. Rätt åt den jäveln f.ö, men ändå
Citera
2023-11-09, 21:34
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha alla knivar i lådan. Studerade en tid sedan, när jag var på praktik satt en snubbe och visade massa vrickade klipp (inget Gore eller porr, men i gränslandet)

Samma eftermiddag blev han uppringd av nån högre uppsatt på it-avdelningen och fick en varning. Andra varningen skulle gå vidare till hans närmsta chef, tredje skulle det bli ”åtgärd”

Jag tror inte de satt och tittade i realtid så klart, det måste vara någon form av filter som känner av sökord eller liknande

Sök riktiga jobb så slipper man sånt.
Citera
2023-11-09, 21:35
Medlem
SeMinMages avatar
Citat:

Va? Du får omformulera dig så jag begriper vad du försöker säga. Så ska jag svara på din fråga.
Citera
2023-11-09, 21:37
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Va? Du får omformulera dig så jag begriper vad du försöker säga. Så ska jag svara på din fråga.

Vad är det du inte förstår? Måste du ha en bildbok?
Citera
2023-11-09, 21:37
Medlem
SeMinMages avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Måste du ha en bildbok?
I ditt fall behöver jag nog det.
Citera
2023-11-09, 21:38
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Sök riktiga jobb så slipper man sånt.

Har varit knegare i 15 år, men ledsnar på ”riktiga” jobb. Nu vill jag ha livskvalitet, vilket jag fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in