2023-11-15, 03:51
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Självklart hjälper en avslappnad attityd, men det tar inte bort det faktum att utseende spelar roll.

Utifrån vad du har berättat kan jag konstatera att du är minst 1,75 lång och ser helt normal ut, dvs normal symmetri i ansiktet och inga uppenbara stora "fel" som kraftig akne eller kraftigt överviktig. Stämmer detta?

Jag hade rejält med finnar när jag var ung.

Klart jag håller med om att utseende spelar roll.
Vissa ser ju ut som monster men då får man väl rimligtvis söka upp en kvinna som också ser läskig ut och lära känna henne.

Finns ju nån för alla sägs det.
Citera
2023-11-15, 04:10
Medlem
Citat:
De blir otroligt påverkade av ensamhet och barnlöshet, särskilt i 30 och 40 års åldern. Jag har sett flera till och med gå in i depressioner pga det. Jag har också försökt hjälpa dem vid flera tillfällen genom att fixa dejter med polare som jag trodde skulle passa, som förövrigt inte var några freaks utan fullt normala män, och det gick sällan bra.

Kvinnor mår bäst av att "hitta den rätte" i 20 års åldern, om de blir 30+ utan en stadig relation brukar en majoritet, inte alla, men en stor majoritet ha väldigt svårt att "börja om", för man ältar över tidigare relationer.

Jag vet kvinnor som när de gett upp tanken på make och barn pga. högre ålder, har känt en "befrielse". Dvs.: deras jobbigaste år var mellan 20-40 då de fortfarande letade och hoppades. Men inte fann... När de sedan släppte det/förlikade sig med att det inte blir som de hade önskat så mådde de bra och såg att livet har annat att erbjuda. De du har pratat med var mellan 30-40 år och har fortsatt en chans men vet att den blir mindre och mindre... Detta ger givetvis en sorg och en stress om de har en riktig längtan efter familj och barn. En desperation. Och som sagt: dessa kvinnor som jag skriver om ville ha man och barn redan i 20-årsåldern. En dröm som de haft i många fall sedan tonåren. Alltså inget som "helt plötsligt" uppkommit vid 30-40 årsåldern. Och de var alltså lika desperata efter sin dröm i 20-årsåldern som senare. Men kom alltså till ro när de insåg att "loppet är kört". Högre ålder gav dem befrielse.

Jag vet även kvinnor som gett upp tanken på man och barn när de passerat 30, men då träffar en man, blir kära och får barn.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, att livet inte alls är kört för kvinnor även om de inte träffat den rätta/inte fått barn när de var i 20 års åldern. Att de kan få rika och bra liv ändå.

Och detsamma gäller för manliga incels. Livet är inte kört för dem bara för att de inte har en kvinna just nu... Antingen kan de försöka förlika sig med sitt öde och finna andra bra bitar i livet som gör livet meningsfullt. Eller så kanske de rentav träffar en kvinna och får sex och närhet som de önskar.

Man kan få ett bra liv, även om det inte ser så ut. Men självklart är det svårare gjort än sagt.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-11-15 kl. 04:20.
Citera
2023-11-15, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Visst, men vad du hört någon brud säga är som bäst anekdotiskt och inte statistiskt relevant. Själv har jag hört män klaga på att det inte finns smink specifikt för män. Det vore lika dumt att dra slutsatsen att det är vanligt att män går runt och stör sig på avsaknaden av smink för män för den sakens skull.

Inte en, många. Du försökte få det att låta som att man fantiserar ihop det här i någon källare, så är det inte. Finns många ensamma kvinnor, och män, därute och många är naturligtvis missnöjda av den enkla anledningen att det är mänskligt att vilja ha kärlek i sitt liv.

För mig låter det som att du har bestämt dig att ensamma kvinnor är lyckliga, oavsett vad som sägs.
Citera
2023-11-15, 04:23
Medlem
Citat:
Jag förstår att du vill att det här ska vara sant. Jag kan garantera dig att kvinnor inte sitter och kacklar om sina problem framför män. Lika lite som män gör det. Så nja, detta har du knappast hört i fikarummet när kvinnor diskuterar i grupp.

Kan du inte visa exempel på dessa enorma drivor av klagomål på mer kvinnliga grupper på sociala medier så finns det ingen anledning att tro att det existerar där heller i någon större utsträckning.

Nånstans måste du ju förlika dig med att dessa rykten om klagande kvinnor är påhittat av män som önsketänker att de lömska små liven säkert lider av att de slösat bort sin ungdom på rövhål till män som är snygga med status. Vilket i sig är ett påhitt och ytterligare en knäpp förklaringsmodell av incels.

Åka till närmsta köpcentrum och dokumentera männen som går hand i hand med en kvinna. De flesta är lite småflintis med kläder från Dress Man som jobbar som plattsättare. Du kommer knappast se drivor med kalsongmodeller som kör Ferarri och är influencers på youtube.

Bara för att en incel inte fick ligga innebär inte att hon istället låg med Benjamin Ingeosso. Och det är incels som sprider rykten om att kvinnor gråter sig själva till sömns. Inte kvinnorna själva.

Kloka ord och huvudet på spiken!

De kvinnor jag har pratat med om saken, är kvinnor jag känt sedan tonåren. Och som jag vetat om har haft en barnlängtan sedan tonåren... En dröm om kärnfamilj. Som inte införlivades. Och som polare har man ju följt dem på nära håll och vetat vad de tänker. Men knappast att kvinnor sitter och pratar om sådant i fikarum eller liknande... Låter bisarrt.

De kvinnor jag känner som inte lyckats förverkliga sina drömmer, mår numera bra. Åldern har gjort sitt till! Vetskapen om att det är "försent" har givit dem en slags befrielse. Så nu mår de bra. På ett helt annat sätt än vad de gjorde när de var mellan 20-40.

Jag tänker att även incels kan finna den sortens befrielse inom sig... Om de börjar se vad de själva kan göra för att få bra liv och ordna det. Bra jobb, fin bostad, polare, intressen osv. Lite grann ge upp letandet efter en kvinna och känna befrielse i att livet ändå kan bli bra. Detta kan ju även ha som plus i kanten att de blir mer tilldragande för det motsatta könet och därmed finner en kvinna.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-11-15 kl. 04:29.
Citera
2023-11-15, 04:24
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Inte en, många. Du försökte få det att låta som att man fantiserar ihop det här i någon källare, så är det inte. Finns många ensamma kvinnor, och män, därute och många är naturligtvis missnöjda av den enkla anledningen att det är mänskligt att vilja ha kärlek i sitt liv.
Alltså, det är väldigt fina spridda tankar av dig. Utan tvekan. Klart en och annan är olycklig av olika anledningar. Men du har ingen som helst källa eller referens på att detta är ett utbrett problem bland kvinnor.

Och nej, vad varken du eller jag hört någon kvinna säga på fyllan är inte statistiskt relevant. Inte ens om du hört det av "många".
Citat:
För mig låter det som att du har bestämt dig att ensamma kvinnor är lyckliga, oavsett vad som sägs.
Nejdå. Jag observerar bara trender. Det är jättevanligt att män gnäller på relationsproblem högt och lågt på forum och i krönikor osv. Det är sällsynt att kvinnor gnäller om det. Med det sagt påstår jag självklart inte att de inte existerar. Som sagt existerar det män som gärna vill ha sminkmärken för män också.
Citera
2023-11-15, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag hade rejält med finnar när jag var ung.

Klart jag håller med om att utseende spelar roll.
Vissa ser ju ut som monster men då får man väl rimligtvis söka upp en kvinna som också ser läskig ut och lära känna henne.

Finns ju nån för alla sägs det.

Det du beskriver kallas för "looksmatch" inom incel communityn.

Problemet idag är att många, särskilt yngre tjejer, blir övertygade av såväl samhället som av desperata män att de är bättre och vackrare än de är och kan därför inte "nöja sig" med vad som egentligen motsvarar deras egna nivå.

En kraftigt överviktig tjej visade mig en gång hennes Tinder och den var full med matchningar med alla möjliga män, från tjocka, som henne, till väldigt vältränade.

Vad valde hon att göra? Hon låg med enbart vältränade män men vart ständigt besviken över att ingen vill ha en relation med henne. Hon blev vad man kallar pumpad och dumpad, många gånger om, men det slog aldrig henne att ge en tjock kille en chans.

När hon en dag blir 30+ kommer hon kanske komma till insikten att en tjock man kanske visst skulle passa henne, men då kan det ibland vara för sent.
Citera
2023-11-15, 04:31
Medlem
Citat:
Alltså, det är väldigt fina spridda tankar av dig. Utan tvekan. Klart en och annan är olycklig av olika anledningar. Men du har ingen som helst källa eller referens på att detta är ett utbrett problem bland kvinnor.

Och nej, vad varken du eller jag hört någon kvinna säga på fyllan är inte statistiskt relevant. Inte ens om du hört det av "många".

Nejdå. Jag observerar bara trender. Det är jättevanligt att män gnäller på relationsproblem högt och lågt på forum och i krönikor osv. Det är sällsynt att kvinnor gnäller om det. Med det sagt påstår jag självklart inte att de inte existerar. Som sagt existerar det män som gärna vill ha sminkmärken för män också.

Det märks att du inte umgås med kvinnor till vardags utan försöker bara betrakta det "statitistiskt" och teoretiskt, för du har inga riktiga erfarenheter. Det kommer aldrig finnas statistik på det här förstår du väl? Det är ett pinsamt ämne och som vi har förklarat för dig tidigare så ventilerar inte kvinnor lika mycket på internet för att dem fungerar annorlunda, det hade du vetat om du kände fler än dina kvinnliga familjemedlemmar.
Citera
2023-11-15, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet kvinnor som när de gett upp tanken på make och barn pga. högre ålder, har känt en "befrielse". Dvs.: deras jobbigaste år var mellan 20-40 då de fortfarande letade och hoppades. Men inte fann... När de sedan släppte det/förlikade sig med att det inte blir som de hade önskat så mådde de bra och såg att livet har annat att erbjuda. De du har pratat med var mellan 30-40 år och har fortsatt en chans men vet att den blir mindre och mindre... Detta ger givetvis en sorg och en stress om de har en riktig längtan efter familj och barn. En desperation. Och som sagt: dessa kvinnor som jag skriver om ville ha man och barn redan i 20-årsåldern. En dröm som de haft i många fall sedan tonåren. Alltså inget som "helt plötsligt" uppkommit vid 30-40 årsåldern. Och de var alltså lika desperata efter sin dröm i 20-årsåldern som senare. Men kom alltså till ro när de insåg att "loppet är kört". Högre ålder gav dem befrielse.

Jag vet även kvinnor som gett upp tanken på man och barn när de passerat 30, men då träffar en man, blir kära och får barn.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, att livet inte alls är kört för kvinnor även om de inte träffat den rätta/inte fått barn när de var i 20 års åldern. Att de kan få rika och bra liv ändå.

Och detsamma gäller för manliga incels. Livet är inte kört för dem bara för att de inte har en kvinna just nu... Antingen kan de försöka förlika sig med sitt öde och finna andra bra bitar i livet som gör livet meningsfullt. Eller så kanske de rentav träffar en kvinna och får sex och närhet som de önskar.

Man kan få ett bra liv, även om det inte ser så ut. Men självklart är det svårare gjort än sagt.

Självklart kan såväl ensamma män som ensamma kvinnor hitta ett eller flera sätt att bli lyckliga utan familj och barn.

Det enda jag har påstått är att det finns fler ensamma och missnöjda kvinnor idag än tidigare och att det inte är en incel-myt som Nospheratu vill tro.

Men att man kan komma ut ur missnöjet/depressionen är ju självklart de bästa de kan göra för sin egen skull.
Citera
2023-11-15, 04:36
Medlem
Citat:
Det du beskriver kallas för "looksmatch" inom incel communityn.

Problemet idag är att många, särskilt yngre tjejer, blir övertygade av såväl samhället som av desperata män att de är bättre och vackrare än de är och kan därför inte "nöja sig" med vad som egentligen motsvarar deras egna nivå.

En kraftigt överviktig tjej visade mig en gång hennes Tinder och den var full med matchningar med alla möjliga män, från tjocka, som henne, till väldigt vältränade.

Vad valde hon att göra? Hon låg med enbart vältränade män men vart ständigt besviken över att ingen vill ha en relation med henne. Hon blev vad man kallar pumpad och dumpad, många gånger om, men det slog aldrig henne att ge en tjock kille en chans.

När hon en dag blir 30+ kommer hon kanske komma till insikten att en tjock man kanske visst skulle passa henne, men då kan det ibland vara för sent.

Finns ens den där "tjocka kvinnan" som visade dig sin Tinder-sida och vilka män hon legat med? Låter faktiskt ganska osannolikt att hon sitter och pratar med dig, som man, om vilka män hon legat med och visar bilder på dessa.

Och vad är det som får dig att tro (om nu din lilla historia är sann) att hon inte blivit "pumpad och dumpad" av de tjocka männen? Bättre då att hon "pumpas och dumpas" av män hon själv känner sig attraherad av än att hon ligger med män hon finner oattraktiva och som "pumpar och dumpar" henne.

I övrigt hade väl en oattraktiv man gjort samma sak: valt kvinnor han attraheras av. Blir ju lite märkligt om en person väljer partners denna inte finner attraktiva, i tron att de då ska få en hållbar relation. Vill de (män och kvinnor) ens ha en hållbar relation med någon de inte finner attraktiva?

Däremot bör väl alla som har svårt att få till relationer se över om det finns någon de skulle kunna få känslor för och som verkar intresserade av dem själva.
Citera
2023-11-15, 04:38
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det märks att du inte umgås med kvinnor till vardags utan försöker bara betrakta det "statitistiskt" och teoretiskt, för du har inga riktiga erfarenheter. Det kommer aldrig finnas statistik på det här förstår du väl? Det är ett pinsamt ämne och som vi har förklarat för dig tidigare så ventilerar inte kvinnor lika mycket på internet för att dem fungerar annorlunda, det hade du vetat om du kände fler än dina kvinnliga familjemedlemmar.
Självklart har jag hört kvinnor klaga på det. Jag har hört kvinnor klaga på allt möjligt. Men jag är less på att höra alla bortförklaringar om att jodå, kvinnor klagar jättemycket jättehögt men inte så att någon hör. Det måste vara därför vi aldrig hör några klagomål.

Du kan liksom inte resonera på det sättet. Ett dussin kollegor klagar i fikarummet på att det bara är skit på TV numera, och det går inte ens att titta på. Du kan ju för höge farao inte dra slutsatsen att detta är ett utbrett problem för svenskar. Inte ens för att du hört "många" säga det. Alldeles uppenbart går det ju sjukt bra för svenska tv-kanaler och de har inga problem med tittare.
Citera
2023-11-15, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns ens den där "tjocka kvinnan" som visade dig sin Tinder-sida och vilka män hon legat med? Låter faktiskt ganska osannolikt att hon sitter och pratar med dig, som man, om vilka män hon legat med och visar bilder på dessa.

Och vad är det som får dig att tro (om nu din lilla historia är sann) att hon inte blivit "pumpad och dumpad" av de tjocka männen? Bättre då att hon "pumpas och dumpas" av män hon själv känner sig attraherad av än att hon ligger med män hon finner oattraktiva och som "pumpar och dumpar" henne.

I övrigt hade väl en oattraktiv man gjort samma sak: valt kvinnor han attraheras av. Blir ju lite märkligt om en person väljer partners denna inte finner attraktiva, i tron att de då ska få en hållbar relation. Vill de (män och kvinnor) ens ha en hållbar relation med någon de inte finner attraktiva?

Däremot bör väl alla som har svårt att få till relationer se över om det finns någon de skulle kunna få känslor för och som verkar intresserade av dem själva.

Hon finns garanterat och vi pratade alla öppet om våra erfarenheter, vi var 4 st. Eftersom dejting är ett roligt/intressant ämne berättade hon det för oss, antagligen för att hon var glad att det gick så bra. Det hon inte förstod då, men som jag förstod omedelbart, är att ingen av dessa killar skulle stanna, av den enkla anledningen att de egentligen var på en högre nivå än henne. Och det fick jag bekräftat månader senare när hon grät ut till sin tjejkompis som i sin tur berättade det för mig, för att vi var nära vänner.

Det finns inga som helst problem med att dejta killar som är snyggare än en själv, men jag bara belyser de långsiktiga konsekvenserna och att de ofta är dessa naiva kvinnor som sen har svårt att hitta någon när de blir äldre.
Citera
2023-11-15, 04:46
Medlem
Citat:
Självklart kan såväl ensamma män som ensamma kvinnor hitta ett eller flera sätt att bli lyckliga utan familj och barn.

Det enda jag har påstått är att det finns fler ensamma och missnöjda kvinnor idag än tidigare och att det inte är en incel-myt som Nospheratu vill tro.

Men att man kan komma ut ur missnöjet/depressionen är ju självklart de bästa de kan göra för sin egen skull.

Och vad har du för källa på att det är fler kvinnor idag, än förr, som är missnöjda och ensamma?

Och vad vet du om kvinnors situation förr? Jag har svårt att tro att tex. kvinnor som stod under förmyndarskap under sin make var särskilt nöjda över över detta... Och jag är helt säker på att kvinnor som blir utsatta för tvångsgifte inte är nöjda med det. Även om de kan ha både make och barn och inte är ensamma.

Ja, exakt. Och detta gäller inte minst incels. Det finns mycket de kan göra utan att involvera kvinnor, som kan få dem att må bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in